fbpx

مدیریت استرس در زمان مهاجرت به آمریکا

مدیریت استرس در زمان مهاجرت به آمریکا

مدیریت استرس در زمان مهاجرت  به آمریکا

از مهم‌ترین اتفاقات زندگی هر فردی می تواند تصمیم به مهاجرت باشد که در واقع می تواند نقطه عطفی در زندگی فردی، تحصیلی و شغلی وی باشد. فرد ممکن است با فکر کردن به این تحول چند جانبه احساس ترس و استرس کند؛ از این رو یکی از مهم‌ترین بخش‌های پروسه مهاجرت ایجاد شرایط مساعد روحی و داشتن آمادگی  روانی قبل از آن است.

استرس را مدیریت کنید. 

اجازه ندهید استرس سد موفقیت شما شود. با درک عناصر اساسی استرس و خطرات ناشی از عدم کنترل فشار روانی از استرس شروع کنید. سپس کشف کنید که چگونه می توانید آن را به طور موثر کنترل کنید تا خود را سالم و پربازده نگه دارید. به علاوه، شما می توانید منابع حیاتی مربوط به خواب، آرامش، افزایش اعتماد به نفس، کنترل خشم را پیدا کنید.

با انجام یک آماده‌سازی مناسب روانی و رعایت چند اصل مهم می‌توان از هرگونه استرس روحی دور ماند، چند راهکار کاربردی در این زمینه به این شرح است:

یافتن دلیل استرس

دلایل ایجاد استرس و ترس را باید شناخت تا به رفع آنها اقدام کرد. در زندگی هر شخصی ممکن است علل متفاوتی باعث بروز استرس و اضطراب شود که به راحتی می توان آنها را شناسایی کرد.

محیط جدید فرهنگی

فرهنگ، آداب و رسوم کشور جدید را قبل از رفتن مطالعه کنید و اطلاعات لازم را به دست آورید.

دوری از خانواده و دوستان

مهاجرت پایان رابطه با نزدیکان و دوستانتان نخواهد بود. امروزه برنامه های ارتباطی زیادی برای تماس های رایگان تصویری وجود دارد که باعث می شود دلتنگی و استرس کاهش یابد.

ترک نقطه امن در کشور زادگاه 

ممکن است در کشور خودتان جایگاه شغلی و اجتماعی بالایی داشته باشید که ترس از دست دادن آنها برایتان استرس زا باشد اما باید به خودتان اعتماد داشته باشید و مطمئن باشید که از پس ساختن یک موقعیت عالی در کشور جدید بر خواهید آمد.

مثبت‌ اندیش بمانید.

امیدوار بمانید. به افکار مثبت و تغییرات خوبی که در زندگی شما بعد از مهاجرت ایجاد می‌شوند، فکر کنید.

همواره به این نکته دقت داشته باشید که افکار منفی تنها ساخته ذهن شما هستند و واقعیت ندارند. شما باید یک فکر مثبت یا یک خاطره مثبت در ذهنتان آماده داشته باشید تا بتوانید توجه خود را هنگامی که افکار منفی به ذهن هجوم می‌آورند، به آن معطوف نمایید.

زمانی که افکار منفی دست از سر شما بر نمی‌دارند، آن‌ها را روی کاغذ فهرست کنید. این باعث می‌شود که ذهنتان پاک شود و بهتر بتوانید این افکار را نادیده بگیرید. شما در این زمینه می‌توانید از یک دوست و یا همکار قابل اعتماد نیز کمک بگیرید.

افزایش آگاهی و مطالعه 

آگاهی نداشتن نسبت به آن چیزی که در آینده برای شما اتفاق می‌افتد ممکن است استرس زا باشد. شما می توانید با بررسی و جستجو تمام مسیرهای پیش رو، آینده ای روشن برای خود ترسیم کنید و برای رسیدن به آن تلاش و برنامه ریزی کنید.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved