fbpx

گزینه‌های بیمه سلامت در آمریکا برای دانشجویان بین‌الملل

گزینه‌های بیمه سلامت در آمریکا برای دانشجویان بین‌الملل

شما کدام را انتخاب می‌کنید؟

 

در یک جمله:

داشتن بیمه سلامت در کشور آمریکا از واجبات است!

هزینه‌های درمانی در کشور آمریکا بسیار بالا می‌باشند، به همین دلیل هم داشتن بیمه سلامت در این کشور می‌تواند بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های شما را کاهش دهد، البته پیش‌ازاین بارها در این مورد صحبت کردیم و مطمئناً خودتان هم دیگر از اهمیت این موضوع آگاه هستید.

خوب است بدانید سیستم بیمه سلامت در کشور آمریکا برخی توسط سازمان‌های دولتی و بیشتر آن‌ها توسط سازمان‌های خصوصی فراهم می‌شوند.

اما سؤال مهم این است که کدام بیمه را باید انتخاب کنیم؟ چگونه با مناسب‌ترین بیمه آشنا شویم؟

امروز می‌خواهیم با چند گزینه‌ی مختلف برای انتخاب بیمه سلامت آشنا شویم، با ما همراه باشید!

  • برنامه‌های پیشنهادی دانشگاه:

معمولاً بیشتر دانشگاه‌های کشور آمریکا خود لیست بیمه‌های سلامت مناسب دانشجویان را به دانشجویان بین‌المللی خود ارائه می‌دهند؛ پیشنهاد می‌شود ابتدا با این بیمه‌ها و برنامه‌هایشان آشنا شوید و تحقیق کنید چه مواردی (ویزیت دکتر، بیمارستان، داروهای تجویزی و… ) را پوشش می‌دهند.

*توجه داشته باشید در برخی از دانشگاه‌ها دانشجویان نمی‌توانند برنامه‌ای به جز برنامه‌های پیشنهادی دانشگاه را انتخاب کنند، پس پیش از هرکاری شرایط دانشگاه را بخوانید.

برنامه‌های پیشنهادی دانشگاه

برنامه‌های پیشنهادی دانشگاه

  • برنامه‌های فردی:

برنامه‌های بیمه سلامت فردی که در کشور آمریکا وجود دارند را بررسی کنید و ببینید هر کدام چه مواردی را پوشش می‌دهند و سپس با توجه به شرایط خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

برنامه‌های فردی

برنامه‌های فردی

 

  • برنامه‌های تحت حمایت دولت:

دانشجویانی که با ویزای J-1 در کشور آمریکا مشغول به تحصیل هستند در صورتی که واجدالشرایط باشند می‌توانند از برنامه‌های بیمه سلامت تحت حمایت دولت استفاده کنند.

در برخی موارد هم دانشجویان واجدالشرایط می‌توانند از برنامه‌های ACA که به هدف فراهم آوردن برنامه‌های بیمه سلامت ارزان‌تر به وجود آمده‌اند، استفاده کنند.

برنامه‌های تحت حمایت دولت

برنامه‌های تحت حمایت دولت

 

  • بیمه‌های مخصوص دانشجویان بین‌المللی:

برخی از سازمان‌ها در کشور آمریکا منحصراً برای خدمت‌رسانی و ارائه بیمه برای دانشجویان بین‌المللی به وجود آمده‌اند که با توجه به نیاز این دانشجویان خدمات متنوعی ارائه می‌دهند.

بیمه‌های مخصوص دانشجویان بین‌المللی

بیمه‌های مخصوص دانشجویان بین‌المللی

 

 

  • بیمه‌های مسافرتی:

گاهی اوقات برخی از دانشجویان از برنامه‌های کوتاه‌مدت مسافرتی نیز استفاده می‌کنند، این بیمه‌ها معمولاً محدودیت‌های زیادی دارند و موارد کم‌تری را پوشش می‌دهند.

بیمه‌های مسافرتی

بیمه‌های مسافرتی

 

خوب است به یاد داشته باشید پیش از انتخاب و بررسی هر نوع بیمه‌ای ابتدا باید از شرایط ویزا و شرایط دانشگاه خود آگاه باشید تا حتماً همان بیمه‌ای را انتخاب کنید که با این شرایط همخوانی داشته باشد!

 

Post a Comment

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved