fbpx

چگونه در دانشگاه دانشجوی خوبی باشیم؟

چگونه در دانشگاه دانشجوی خوبی باشیم؟

چگونه در دانشگاه دانشجوی خوبی باشیم؟

برای موفقیت تحصیلی همیشه اولین قدم ها را محکم بردارید. ترم اول را جدی بگیرید تا نمرات خوبی به دست بیاورید. برای مطالعات خود برنامه ریزی کنید؛

خواهید دید که به بهترین دانشجوی دانشگاه تبدیل خواهید شد. تعامل با دانشجویان از فرهنگ های مختلف جهان و همچنین اساتید مختلفی که با آنها سروکار دارید

باعث ارتقا مهارت های ارتباطی شما خواهد شد. اساتید خود را بشناسید. اساتید شما منابع بسیار خوبی هستند و می توانند مربیان خوبی برای شما باشند.

فعالیت های فوق برنامه دانشگاه و خوابگاه های دانشجویی بهترین فرصت آشنایی با افراد هم سیگنال شماست این فرصت ها را از دست ندهید.

در کانون های دانشجویی ثبت نام کنید. فعالیت های ورزشی هم از فرصت هایی که باعث آشنایی با افراد جدیدی می شود.

دانشگاه مکانی برای امور علمی و درس خواندن صرف نیست، شما نیمی از زمان خود را به ارتقا شخصیت و توسعه روابط با دیگران می گذرانید.

شاید بسیاری از کارهایی که همیشه دوست داشتید انجام دهید و فرصتی برای آن پیدا نمی کردید در محیط های دانشجویی می توانید به آنها بپردازید.

مثل نمایشنامه خوانی، شرکت در اجرای یک تئاتر، نواختن یک ساز، نویسندگی در یک مجله دانشگاهی و…اینها کارهایی هستند که شما برای متخصص شدن انجام نمی دهید.

از مواجه با تجربیات جدید نترسید.

در انتخاب رشته اول علاقه شخصی خود را در نظر بگیرید و به حرف های دیگران اهمیتی ندهید. شما برای پیشرفت باید رشته اتان را دوست داشته باشید.

معیارتان برای انتخاب رشته پول یا شغل نباشد. به عنوان یک فرد بالغ انتخاب کنید و مسئولیت انتخابتان را نیز بپذیرید. اگر احساس می کنید به مشورت نیاز دارید

مشاوره های تحصیلی به شما کمک خواهد کرد.

عالی بودن خوب است اما نه به هر قیمتی. فراموش نکنید شکست جزیی از مسیر پیشرفت است. به خاطر اشتباهات یا کسب نمره ی کم خود را سرزنش نکنید.

کمال گرا بودن نباید مانع پیشرفت شما شود. کلاس های بیش از حد  و واحدهای زیاد از حد انتخاب نکنید. با مشاوران دانشگاه در صورت انتخاب واحدهای زیاد مشورت کنید

و بسنجید که از پس آنها بر خواهید آمد یا خیر.

یک مکان را به مطالعه اختصاص دهید که عوامل حواس پرتی را به حداقل برساند.

ممکن است فضایی در خانه یا یک میز در گوشه ی دنج کافه چیزی باشد که شما بخواهید، انتخاب با شماست. داشتن نظم در انجام امور کاهش دهنده استرس است.

نت نویسی در دفترچه موبایل یا یک دفترچه کوچک کاغذی باعث می شود به کارهای روزمره اتان نظم و ترتیب دهید.

برای شرکت در کلاس های آنلاین از آلارم گوشی استفاده کنید که فراموشتان نشود. تکالیف مرتبط با هر درس را کامل انجام دهید.

عادات مطالعه روزانه برای خود ایجاد کنید. عادات خود در مطالعه را در نظر بگیرید. مطالعه بهترین راه کسب مهارت و پیشرفت است.

ارتباط با کتابخانه و کتابداران شما را در مورد منابع موجود در دسترس، کمک می کند. در کنار رسیدن به امور تحصیلی و مطالعه اگر زمانی برایتان خالی می ماند

می توانید به کارهای دانشجویی در محیط دانشگاه بپردازید. علاوه بر کسب درآمد، تجربیات خوب و رزومه ی خوبی هم کسب خواهید کرد.

از پرداختن به امور مرتبط با سلامت خود و آزمایش های دوره ای غافل نشوید. ورزش و رژیم غذایی سالم و خواب و استراحت کافی  در برنامه روزانه خود داشته باشید.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved