fbpx

چگونه دانشجوی فوق العاده ای باشیم؟

چگونه دانشجوی فوق العاده ای باشیم؟

چگونه دانشجوی فوق العاده ای باشیم؟

دلایل زیادی وجود دارد که میل به بهترین بودن را در درون اشخاص زنده می کند، فارغ از هر دلیل در این مطلب راه کارهای بهترین بودن  را با هم مرور می کنیم.

بهترین دانشجو بودن تنها در گرفتن نمرات خوب خلاصه نمی شود. باید بین زمان استراحت و زمان هایی که فعالیت های فکری انجام می دهید تعادل برقرار کنید. استراحت کافی داشتن لازمه فعالیت درست مغز در زمان بیداری  است. در طول شبانه روز به 8 ساعت استراحت و خواب نیاز دارید. برای داشتن فعالیت های درست باید به تغذیه خودتان  هم توجه کنید و خوردن غذاهای فست فود و ناسالم را به حداقل برسانید و در عوض در برنامه غذایی خود میوه و پروتئین را بگنجانید. نوشیدن مقدار کافی آب را در برنامه خود قرار دهید.

سبک شخصی مطالعه خود را پیدا کنید؛ عده ای ممکن است تنها در سکوت مطلق تمرکز و یادگیری داشته باشند اما عده ای حتی با وجود سروصدا هم بتوانند تمرکز خود را حفظ کنند. یادگیرنده دیداری یا شنیداری؟ شما باید سبک یادگیری خود را کشف کنید و متناسب با آن پیش بروید. 

در کلاسهای درس با تمرکز زیاد حضور پیدا کنید و به هر آنچه که استاد می آموزد توجه کنید. عواملی که تمرکز شما را بهم می زند را از خود دور کنید. از نکات مهم یادداشت برداری کنید. تکالیف خود را به خوبی انجام دهید و کارها را نصفه و نیمه رها نکنید حتی اگر نمره  کامل کسب نکردید اهمیتی ندارد، تکالیفتان را به موقع انجام دهید. 

یک محیط مناسب برای مطالعه برای خود مهیا کنید. مطالعات خارج از کلاس درسی داشته باشید چون موفقیت شما را تضمین می کند. استفاده از منابع در دسترس آنلاین، بهترین و سریع ترین منبع برای یادگیری در هر زمینه ای است؛ تنها کافی است عنوان مورد نظرتان را جستجو کنید.

در زمان های تعطیلات و وقفه هایی که بین کلاس های درسی  مثل تعطیلات تابستانی پیش می آید شما مطالعات خود را متوقف نکنید. همزمان که روی برنامه های درسی و انجام تکالیفتان برنامه ریزی می کنید می توانید به ارتقای مهارت های ارتباطی و اجتماعی و فردی خود هم بپردازید. 

در کمک کردن به دیگران داوطلب باشید. حتی موارد کم و کوچک. با همه با احترام برخورد کنید. به نظرات دیگران احترام بگذارید. همیشه مشتاق و پر انرژی باشید. تظاهر نکنید به هیچ چیزی، خود واقعی تان باشید. 

وقت شناس باشید! برای پرسیدن سوالات احتمالی اتان با حفظ احترام و ادب، با اساتید خود ارتباط بگیرید. فراموش نکنید که هرگز خود را با دیگران مقایسه نکنید. هر کس توانایی های مختلفی دارد. شما شخص منحصر به فرد خود هستید، ممکن است واقعاً در کار دیگری مهارت داشته باشید که تعداد کمی از افراد دیگر می توانند انجام دهند.

ممکن است اگر دروسی که یاد گرفته اید را برای دیگری توضیح دهید بهتر در خاطرتان بماند. این کار را می توانید با همکلاسی های خود یا در خانه برای افراد خانواده انجام دهید. برای انجام دادن دروس خود برنامه ریزی کنید. برای هر درس یک پوشه جداگانه درست کنید.

بعد از هر کلاس درباره مبحث جدید یک مطالعه اجمالی داشته باشید. نگذارید بین هر جلسه درس یک هفته وقفه بیفتد و عنوان دروس از خاطرتان برود. 

جزئیات مهم را مرور کنید. این کار برای شب های امتحان به شما کمک می کند که نیازی به خواندن مطالب سنگین در شب امتحان  نداشته باشید. مرور کردن بعد از هر کلاس به یادگیری  بیشتر شما می افزاید.

خجالتی نباشید و سوالاتتان را از استادها بپرسید. دانشگاه محیطی برای رفع ایراداتی مثل خجالتی بودن و کسب اعتماد به نفس است. در ایام امتحانات استرس نداشته باشید. همه چیز در کسب نمره عالی خلاصه نمی شود. به این خاطر به خود فشار زیادی وارد نکنید.

خونسرد باشید .درباره نمراتی که کسب می کنید دروغ نگویید. هرگز تقلب نکنید یا به دیگران حتی دوستانتان تقلب نرسانید چون این کار تصویر شما در ذهن استادها مخدوش می کند.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved