fbpx

چگونه خود را برای آزمون آیلتس آماده کنید؟

چگونه خود را برای آزمون آیلتس آماده کنید؟

چگونه خود را برای آزمون آیلتس آماده کنید؟

اگر انگلیسی زبان غیر بومی هستید و قصد تحصیل در خارج از کشور خود را دارید، باید در آزمون بین المللی زبان انگلیسی (IELTS) شرکت کنید. این آزمون شامل بخش هایی برای گوش دادن، خواندن، نوشتن و گفتار و مکالمه است. آماده شدن زودتر از موعد به شما کمک می کند تا آزمون را به خوبی پشت سر بگذارید. همچنین یک قدم به تحصیل در خارج از کشور نزدیک خواهید شد.

بیایید نکاتی را برای کمک به شما در آمادگی برای آزمون آیلتس مرور کنیم.

نمونه سوالات را مرور کنید.

وب سایت رسمی آیلتس نمونه سوالات موجود را دارد. این بهترین راه برای شروع آمادگی برای آزمون است. نمونه سوالات هر بخش را مرور کنید. به سرعت خواهید فهمید که در کدام بخش برتر هستید و در کجا به کمک نیاز دارید و می توانید بر روی بخش هایی که برای شما مشکل  هستند تمرکز کنید.

سری به وبینار بزنید.

وب سایت آیلتس همچنین دارای یک سری وبینار رایگان است که می توانید از  آن استفاده کنید. این مجموعه شما را در هر بخش از این آزمون قرار می دهد، بنابراین شما می دانید چه انتظاری داشته باشید. این مجموعه همچنین شامل نکاتی از کارشناسان و آزمون دهندگان قبلی است. بعد از گذراندن این مجموعه احساس اطمینان بیشتری خواهید کرد.

شرکت در یک دوره آمادگی را در نظر بگیرید.

همچنین می توانید دوره آمادگی آنلاین را طی کنید. این دوره ها به طور کلی در یکی از دو قالب موجود است. می توانید یک دوره ویدیویی از قبل ضبط شده  را تهیه کنید یا در  یک دوره حضوری شرکت کنید. دوره های حضوری معمولاً هزینه بیشتری دارند اما به شما کمک می کنند در مسیر خود باشید. در هر صورت، می توانید انتظار داشته باشید که هنگام شرکت در هر یک از این دوره ها، اطلاعات خوبی در زمینه آزمون آیلتس کسب کنید.

از مهارت های انگلیسی خود استفاده کنید.

همچنین باید از مهارت های انگلیسی خود در اسرع وقت استفاده کنید. به انگلیسی صحبت کنید و به فیلم های انگلیسی زبان گوش دهید. همچنین، به جای زبان مادری خود به انگلیسی بنویسید. اگر دوستان انگلیسی زبان دارید حتی می توانید به زبان انگلیسی پیامک بزنید. هرچه در شرایط واقعی از انگلیسی بیشتر استفاده کنید ، آزمون آسان تر خواهد بود.

پیشرفت خود را بررسی کنید.

وب سایت آیلتس همچنین یک Progress Check را که یک تست عملی آنلاین است، ارائه می دهد. شما باید نوع آزمون را انتخاب کنید، و می توانید تصمیم بگیرید که می خواهید زمان بندی شود یا زمان آن نباشد. یک متخصص آیلتس در آزمون آزمایشی برای شما نمره می گیرد و نتایج را ارائه می دهد. نتایج در مدت پنج روز ارائه می شود، بنابراین طولی نمی کشد که می دانید چگونه پیشرفت می کنید. همچنین گزارش بازخورد دریافت خواهید کرد.

شما باید هزینه آزمون آزمایشی را بپردازید، اما ارزش آن را دارد. اگر در آزمون خوب نتیجه بگیرید می توانید با امتحان واقعی ادامه دهید. با این حال ، اگر نمره ضعیف کسب کنید، می دانید که قبل از شرکت در آزمون رسمی باید بیشتر مطالعه کنید.

منتظر آمادگی برای امتحان نباشید.

آماده شدن برای امتحان آیلتس خود را به تعویق نیندازید. آماده شدن برای آزمون مدتی طول می کشد، بنابراین زود شروع کنید. از تمام ابزارهایی که در اختیار دارید استفاده کنید، بنابراین آماده خواهید شد تا با هر بخش مقابله کنید. وقتی آماده شدید، با اطمینان در آزمون شرکت می کنید. اعتماد به نفس به شما کمک می کند آزمون را به راحتی پشت سر بگذارید.

  • منابع:
  • https://www.ielts.org/en-us/for-test-takers/sample-test-questions
  • https://www.kaptest.com/ielts
  • https://www.ielts.com/prepare
  • https://www.ielts.org/en-us/for-test-takers/how-to-prepare/ielts-progress-check
One Key Visa Inc. | All Rights Reserved