fbpx

چگونه خط انگلیسی خود را بهتر کنم؟

چگونه خط انگلیسی خود را بهتر کنم؟

فواید داشتن یک خط خوب بر هیچ‌کس پوشیده نیست. همگی ما از کلاس اول ابتدایی سعی در یادگیری و بهبود خط خود داشته‌ایم. اکنون با ورود به کشور و زبان دیگر، می‌بایست الفبا و خط دیگری را نیز فرا بگیریم. خط خوب، مرتب و تمیز در کشور آمریکا فرصت‌های متنوع زیادی را در اختیار شما خواهد گذاشت.

اما چگونه خط انگلیسی خود را بهبود ببخشیم؟


  1. قلمی مناسب انتخاب کنید:

داشتن یک مداد و خودکار مناسب تا حد زیادی به خط شما کمک خواهد کرد و سرعت نوشتن شما را در امتحانات دانشگاه بالا خواهد برد. پیش از شروع قلم مناسب خود را تهیه کنید.


  1. کاغذی مناسب بردارید:

انتخاب کاغذ مناسب برای قلم نیز بسیار حیاتی می‌باشد، به جنس برگه‌های کاغذ توجه کنید. حتی‌الامکان از کاغذ خط‌ داری استفاده کنید که فاصله‌ی خط‌هایش به هم نزدیک نباشند.


  1. حالت نشستن خود را تنظیم کنید:

هنگام نوشتن در حالتی مناسب بنشینید. پشتتان را صاف کنید، دستتان را در حالت آرامش قرار دهید، نفس عمیق بکشید و بدون هیچ استرس و نگرانی شروع به نوشتن کنید.


  1. شتاب نداشته باشید:

تا می‌توانید با آرامش بنویسید. اگر با سرعت خیلی بالا بنویسید خواه‌ ناخواه خط شما بدتر از حالت عادی خواهد شد.


  1. خط خود را ارزیابی کنید:

هر چند وقت یک‌بار تمام حروف الفبای انگلیسی را جدا جدا بر روی کاغذ بنویسید و ببینید در نوشتن کدام حرف اشکال دارید، از روی همان حرف را چند بار بنویسید و در کلمات مختلف استفاده‌اش کنید. طول حروف را نیز بسنجید، تمام حروف الفبا می‌بایست نسبت به یکدیگر در اندازه و طول مشخصی قرار بگیرند. فاصله‌ی بین کلماتتان را نیز مورد سنجش قرار دهید.


  1. کاغذی را خط‌خطی کنید:

برای تربیت دست خود در اوقات فراغت کاغذی بردارید و در آن خط‌های صاف و منحنی بکشید.


  1. نوع خطی که دوست دارید را کپی کنید:

همان خطی که دوست دارید را مدام بخوانید و سعی کنید از روی آن کپی‌برداری کنید.


  1. تمرین، تمرین و تمرین بیش‌تر:

در یک‌کلام؛ کار نیکو کردن از پر کردن است. می‌توانید برای تمرین دفتری را بردارید و خاطرات روز خود را به زبان انگلیسی در آن ثبت کنید. هم تفریح است و هم تمرین. با این کار علاوه بر بهبود مهارت خوش‌خطی، در مهارت نوشتاری انگلیسی و دستور زبان پیشرفت می‌کنید، لغات بیش‌تری یاد می‌گیرید. همچنین در سال‌های بعد می‌توانید برگردید و خاطرات خود را بخوانید و لذت ببرید.

 

داشتن یک خط خوب به شما اعتمادبه‌نفس می‌دهد و شما را به موفقیت می‌رساند.

از همین امروز شروع کنید.

 

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved