fbpx

چه طوری به سؤالات مصاحبه‌ی ویزای دانشجویی پاسخ بدم؟

چه طوری به سؤالات مصاحبه‌ی ویزای دانشجویی پاسخ بدم؟

چه طوری به سؤالات مصاحبه‌ی ویزای دانشجویی پاسخ بدم؟

تا به اینجا کار فکر می‌کنم دیگر همه‌ی ما از اهمیت بالای مصاحبه‌ی ویزا در روند اخذ ویزای دانشجویی آمریکا آشنا هستیم؛

شاید هم برای بسیاری از ما ترس از همین مرحله به ما اجازه‌ی پیشروی و اقدام جهت اخذ ویزا را ندهد! اما خوب این حقیقتی واضح است که پیش از ما هزاران نفر موفق به اخذ ویزا شده‌اند. ما نیز قطعاً با کمی تلاش، آمادگی و داشتن استراتژی‌ای خوب موفق خواهیم شد!

امروز می‌خواهیم با هم سری به کنسولگری بزنیم و با نحوه‌ی پاسخ به سؤالات افسر در این روز بیشتر آشنا شویم. اگر شما هم متقاضی ویزای دانشجویی آمریکا هستید با ما همراه شوید:

  • مدارک:

قسمت اول، یعنی مدارک! با مدارک خود آشنا باشید، همه‌ی آن‌ها را از پیش آماده و مرتب کنید تا دسترسی به آن‌ها آسان باشد؛ اما به چه مدارکی نیاز خواهید داشت؟

به طور خلاصه به پاسپورت، فرم I-20، رسید SEVIS fee، مدارک مالی و… .

حتماً شب پیش مدارک را یک‌بار دیگر مرور کنید، آن‌ها را بشناسید و با دقت مرتب و منظم آماده‌شان کنید.

یکی از کارهای کشنده در روز مصاحبه گذاشتن یک سری مدارک نامنظم و ناقص پیش روی افسر است!

  • آمادگی:

حتماً و حتماً با سؤالات مصاحبه آشنا شوید و نحوه‌ی پاسخ درست به تک‌تک سؤالات را تمرین کنید یا اگر می‌توانید از شخصی که در این زمینه تجربه دارد بخواهید تا با شما چند بار مصاحبه‌ی تمرینی برگزار کند تا در زمان مصاحبه بتوانید بدون استرس به این سؤالات پاسخ دهید. چه سؤالاتی؟ برای مثال:

چرا قصد دارید در آمریکا درس بخوانید؟ چرا این دانشگاه، این رشته، این ایالت؟ این شهر؟ اهدافتان برای پس از فارغ‌التحصیلی چیست؟ از پس مخارج تحصیل برمی‌آیید؟ آیا این‌قدر به کشورتان وابستگی دارید که پس از تحصیل به کشورتان بازگردید؟

پس این موضوع بسیار مهم است که از همان ابتدا در جریان پرونده و انتخاب‌هایتان باشید و با رشته، برنامه کلاسی، دانشگاه، شهر و ایالت انتخابی خودتان آشنا باشید!

  • اهداف واقعی:

اهدافتان را به درستی برای افسر شرح دهید، به او نشان دهید و ثابت کنید که حتماً پس از تحصیل به کشورتان بازمی‌گردید و در جهت پیشرفت خود و کشورتان قدم برمی‌دارید! نشان دهید تحصیل در آمریکا چگونه می‌تواند به اهداف شما کمک کند.

  • پاسخ دقیق:

به‌جای شاخ و برگ بخشیدن به پاسخ؛ درست، محکم، با احترام و با اعتمادبه‌نفس صحبت کنید، از آوردن اطلاعات غیرضروری پرهیز کنید. افسر روزانه با صدها نفر مصاحبه می‌کند و برای شنیدن اطلاعات غیرضروری وقت ندارد!

  • آرامش:

استرس و نگرانی طبیعی است اما سعی کنید در طول مصاحبه آرامش خود را حفظ کنید تا مبادا صدایتان بلرزد و یا از تماس چشمی فرار کنید. پیشنهاد می‌شود حتماً پیش از مصاحبه چند نفس عمیق بکشید و اگر در طول مصاحبه سؤالی را متوجه نشدید، با هفت آرامش و اعتمادبه‌نفس از افسر بخواهید سالش را تکرار کند.

  • صحبت در لحظه:

آن‌قدر اپلیکیشن، انتخاب‌ها و اهداف خود را مرور کنید تا اگر افسر سؤالی به غیر از سؤالاتی که تمرین کرده بودید پرسید بتوانید با اعتمادبه‌نفس و به‌سرعت بهترین جواب را برای آن‌ها آماده کنید.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved