fbpx

موانعی که بین تو و شغل مورد نظرت است را کنار بزن

موانعی که بین تو و شغل مورد نظرت است را کنار بزن

موانعی که بین تو و شغل مورد نظرت است را کنار بزن:

 

داشتن شغل در روزگار کنونی یکی از واجبات است، حال به خصوص که اگر به کشور دیگری مانند کشور آمریکا مهاجرت کرده باشید، اهمیت شاغل شدن در این حالت چندین برابر می‌شود.

نمی‌خواهم منفی بافی کنم اما مطمئناً بر سر راه شما و شغل موردنظرتان چندین و چند مانع وجود خواهد داشت که امروز می‌خواهیم با آن‌ها آشنا شویم و راه کنار آمدن با آن‌ها را یاد بگیریم، پس اگر موافقید با ما همراه شوید.

سه مانع ابتدایی که از همان رزومه مشکل ایجاد خواهند کرد بدین شکل هستند:

  1. نداشتن تجربه
  2. نداشتن مدرک تحصیلی موردنیاز
  3. وجود وقفه‌های طولانی میان کارهای پیشین شما

 

حال به چه شکل از پس این‌ها بربیاییم؟

بیایید ابتدا با همان مانع اول یعنی نداشتن تجربه‌ی کاری شروع کنیم. اگر بخواهیم واقع‌بین باشیم، حتی موفق‌ترین افراد امروز روزی در زمینه‌ی فعالیت کنونی‌شان بی‌تجربه بودند. همه‌ی ما روزی بی‌تجربه بودیم، بالاخره که باید از یکجا شروع کنیم تا تجربه به دست بیاوریم، دروغ می‌گویم؟

اما حیف که هنگام درخواست برای شغل تعداد درخواست‌کننده‌ها بالاست و کارفرما ترجیح می‌دهد فرصت را به شخصی بدهد که پیش‌ازاین در این زمینه کار کرده است.

حال تکلیف ما چه خواهد بود؟

  • بهتر است برای شروع در زمینه و صنعت موردعلاقه‌تان به دنبال کار مبتدی‌ای (entry-level) بگردید، این کارها به تجربه‌ی قبلی زیادی نیاز ندارند.  
  • کارآموزی می‌تواند به شما کمک کند.
  • اگر دانشجو هستید حتماً از گزینه‌های CPT و OPT استفاده کنید. این برنامه‌ها به دانشجویان کمک می‌کنند تا تئوری رشته‌ی خود را در عمل نیز بیاموزند و تجربه کسب کنند. (در این مورد پست‌های پیشین ما را مشاهده کنید)
  • مهارت‌های خود را برجسته‌تر نشان دهید. در حیطه‌ی کاری مورد نظر چه مهارت‌هایی دارید؟ در مورد مهارت‌هایتان صحبت کنید تا کارفرما مهارت شما را عاملی برای پیشرفت کسب‌وکارش بداند و آن را به تجربه‌ی کاری ترجیح دهد. رزومه‌ی خود را طوری تنظیم کنید که مهارت‌های شما را مهم‌تر جلوه دهد.
  • در مصاحبه‌ی خود باید طوری رفتار کنید که کارفرما متوجه این برتری شود که استخدام فردی که قبلاً تجربه‌ای نداشته و آموزش او می‌تواند به سود کسب‌وکارش تمام شود چرا که این فرد بدون هیچ پیش‌زمینه و پیش داوری قبلی تنها با توجه به اهداف و باورهای همین کسب‌وکار آموزش خواهد دید.
  • پس از پایان مصاحبه حتماً پیگیری کنید، اما نه بلافاصله، پس از گذشت چند روز. ابتدا ایمیلی برای تشکر بنویسید و از این‌که وقتی برای شما گذاشتند، تشکر کنید. پس از چند روز اگر خبری از آن‌ها نشنیدید زنگ بزنید و پیگیری کنید تا نشان دهید که مشتاق هستید. اما دقت داشته باشید به هیچ وجه زیاد از حد پیگیری نکنید که نتیجه‌ی عکس دارد.
One Key Visa Inc. | All Rights Reserved