fbpx

راه های افزایش مهارت زبان انگلیسی‌

مهارت زبان انگلیسی‌ات را افزایش بده تا در امتحانات دانشگاه نمرات بهتری بگیری

مهارت زبان انگلیسی‌ات را افزایش بده تا در امتحانات دانشگاه نمرات بهتری بگیری:

 

اهمیت زبان انگلیسی در کشور آمریکا برای دانشجویان بین‌المللی‌ای که زبان مادری‌شان انگلیسی نیست در زمان امتحان‌ها دوچندان می‌شود؛ البته که دانشگاه ابتدا مطمئن می‌شود که مهارت زبان انگلیسی شما در سطح دانشگاه است و بعد از آن دروس اصلی شما را آغاز می‌کند.

حال این اطمینان یا از مدرک زبان انگلیسی معتبری می‌آید که شما پیش از دریافت پذیرش برای دانشگاه ارسال کرده‌اید و یا از پذیرش مشروط و پاس کردن واحدهای زبان انگلیسی که دانشگاه پیش از شروع درس‌های اصلی‌تان برای شما برگزار می‌کند.

این جا در پرانتز لازم است این موضوع را ذکر کنیم که گزینه‌ی پذیرش مشروط برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد مطرح است، این گزینه به شما امکان می‌دهد بدون در دست داشتن مدرک زبان انگلیسی (مانند تافل، آیلتس و…) از دانشگاه پذیرش بگیرید اما تنها به این شرط که پس از ورود به دانشگاه ابتدا در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی شرکت کنید و سپس با توجه به نمره‌تان در این آزمون 1 تا چندترم درس زبان انگلیسی بگذرانید و پس از آن که سطح زبان شما با دانشگاه یکی شد دروس مربوط به رشته‌ی خود را شروع کنید.

حال باز گردیم به بحث اصلی‌مان، چطوری سطح زبانمان را بالا ببریم تا در امتحانات بهتر عمل کنیم؟ با یک برنامه‌ی دقیق و استراتژی عالی شروع کنید.

با ما همراه شوید:

  • مرتب تمرین کنید:

تکرار و تمرین هر کاری باعث پیشرفت شما می‌شود، چه می‌گویند؟ کار نیکو کردن از پر کردن است. حال به چه صورت تمرین کنیم؟

ü کتاب و روزنامه به زبان انگلیسی بخوانید، از کتاب‌های الکترونیکی هم می‌توانید استفاده کنید. (پست‌های پیشین ما در مورد این کتاب‌ها را ببینید)

ü فیلم و سریال زبان انگلیسی بدون زیرنویس یا با زیرنویس انگلیسی نگاه کنید. ( در گذشته فیلم‌ها و سریال‌های بسیار زیادی را به شما معرفی کردیم)

ü پادکست گوش کنید.

ü آهنگ‌های زبان انگلیسی را گوشش کنید و متن آن‌ها را بخوانید.

ü با افرادی که زبان مادری‌شان انگلیسی است صحبت کنید، این راه یکی از بهترین راه‌ها خواهد بود و از آن جایی که شما در کشور آمریکا صحبت می‌کنید پیدا کردن این افراد بسیار راحت خواهد بود.

ü در کلاس‌های زبان انگلیسی شرکت کنید.

 

  • فرهنگ لغات ذهن خود را به روز نگه دارید:

یکی دیگر از استراتژی‌های خوب این است که هر لحظه سعی کنید تا یک کلمه‌ی جدید یاد بگیرید، هر چه تعداد کلماتی که می‌دانید بیش‌تر باشد، اعتماد به نفس شما هم چه در امتحان و چه در اجتماع بیش‌تر خواهد شد و باعث می‌شود سؤالات امتحانات را بهتر بفهمید و راحت‌تر بتوانید منظور خود را در پاسخ‌هایتان بنویسید. چه طوری می‌توانیم دایره‌ی لغات خود را افزایش دهیم؟

ü جعبه‌ی لایتنر بسازید و از فلش کارت استفاده کنید.

ü از برنامه‌ها و بازی‌های موبایل که به این منظور ساخته‌شده‌اند استفاده کنید.

ü کتاب و روزنامه بیش‌تر بخوانید و هر کلمه و عبارتی را که نمی‌دانستید را بر روی کاغذ یا فلش کارتی همراه با معنی‌اش بنویسید.

 

  • مهارت نوشتاری خود را ارتقا دهید:

مهارت نوشتاری چه در طول ترم (در هنگام نوشتن مقاله، یادداشت برداری در طول ترم و غیره و غیره) و چه در فصل امتحانات بسیار کاربردی است. پس نوشتن را تمرین کنید، چه طوری؟

ü خاطره‌ی روزانه‌تان را بنویسید.

ü خلاصه‌ی فیلم‌ها و سریال‌هایی را که می‌بینید را بنویسد.

 

  • از برنامه‌های موبایل کمک بگیرید:

از برنامه‌هایی مانند دولینگو که با توجه به سطح شما با برنامه‌ای منظم تمامی مهارت‌های زبانی شما را افزایش می‌دهند استفاده کنید.

 

انگیزه و تمرکز دو کلید اصلی برای دانشجویان بین‌المللی است که قصد دارند مهارت‌های زبان انگلیسی خود را افزایش دهند تا در امتحانات بهتر عمل کنند. درست است که یادگیری یک‌زبان جدید سخت است اما اصلاً امکان‌ناپذیر نیست. شما چه راه‌حلی را پیشنهاد می‌دهید؟

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved