fbpx

دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس

دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس

دانشگاه کالیفرنیا ، لس آنجلس UCLA  University of California, Los Angeles

دانشگاه  کالیفرنیا لس آنجلس مشهور به UCLA یک موسسه تحقیقاتی دولتی است که در سال  ۱۹۱۹ در بخش وست وود شهر لس آنجلس  به عنوان شعبه جنوبی دانشگاه کالیفرنیا تاسیس شده است.

تنها موسسه تحقیقاتی پیشرو در ایالات متحده است که در قرن ۲۰ آغاز به کار کرده است.

  UCLA رکورد دار دریافت بیشترین متقاضیان پذیرش از سراسر جهان است و یک دانشگاه بین المللی محسوب می شود که برای دانشجویانش فرصت های بی نظیر تحقیق و پژوهش و بورس تحصیلی و کارآموزی را فراهم می کند.

یکی از انتخابی ترین دانشگاه های کشور آمریکا که گزینش های زیادی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است دانشگاه UCLA کالیفرنیا می باشد که سیستم تحصیلی آن فصلی است و شهریه معمولا ۳ یا ۴ بار در سال دریافت می شود.

در کتابخانه دانشگاه UCLA بیش از ۹ میلیون کتاب وجود دارد ۱۲ کتابخانه و ۱۱ آرشیو و اتاق مطالعه از امکانات کتابخانه دانشگاه UCLA است. به دلیل دقت بر روی پیشرفت دانشجویان ۷۰ درصد از کلاس‌های در مقطع کارشناسی این دانشگاه با کمتر از ۳۰ دانشجو برگزار می شود.

در بیرون از محوطه دانشگاه، خوابگاه های دانشجویی و خوابگاه هایی مختص هیئت های علمی و اساتید قرار دارند.

هزینه های در نظر گرفته شده برای دانشگاه بسیار کم و مقرون به صرفه می باشد.

UCLA   از نظر علمی و پژوهشی در رتبه بندی ها ی مختلف دانشگاه های آمریکا همواره در بالاترین رده ها قرار دارد.

شروع اینترنت در UCLA در سال ۱۹۶۹ بوده است و اولین انتقال اینترنتی از UCLA به دانشگاه استنفورد ارسال شد. UCLA   با فعالیت های تحقیقاتی خود تحولات بزرگی در دوران مدرن ایجاد کرده است .

رشته های محبوب و پر طرفدار در مقطع کارشناسی عبارتند از:

زیست شناسی ، اقتصاد بازرگانی ، علوم سیاسی ، روانشناسی ، روانشناسی و اقتصاد.

برنامه مطالعات ایرانی (ایرانشناسی) یکی از رشته های ارائه شده در دانشگاه کالیفرنیا از قدیمی ترین دوره های دکترای ایرانشناسی در آمریکا لس آنجلس می باشد.

دانشکده های  یو.سی.ال. ای شامل دانشکده‌های ادبیات و علوم، هنر و معماری، موسیقی، مهندسی و علوم پایه، پرستاری، تئاتر، فیلم و تلویزیون، علوم بهداشتی می شوند.

فارغ التحصیلان UCLA در مجموع ۱۴ جایزه نوبل را از آن خود کرده اند.

جکی رابینسون ، اگنس دمیل ، فرانسیس فورد کاپولا ، رالف بانچه ، ناتان میروولد ،  کریم عبدالجبار ، جانی کوکران ، آنالی فیشر از فارغ التحصیلان تاثیرگذار UCLA هستند.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved