fbpx

دانشگاه ها و رتبه بندی آنها در آمریکا

دانشگاه ها و رتبه بندی آنها در آمریکا

دانشگاه ها و رتبه بندی آنها در آمریکا

ایالات متحده ی آمریکا دارای بیشترین تعداد دانشگاه های مطرح در سطح دنیا ست. پذیرش گرفتن از دانشگاه های ضعیف ممکن است باعث شود که به شما ویزا تعلق نگیرد.

در آمریکا فضای اداری و خوابگاه های دانشجویی و رستوران ها و کتابخانه ها در یک فضای شبیه شهرک دانشگاهی گرد هم آمده اند که گاهی با حصار از فضای شهر مجزا شده اند و گاهی هیچ فاصله ای وجود ندارد.

تحصیل در هیچ یک از دانشگاه های آمریکا رایگان نیست، دانشگاهها یا دولتی و ایالتی هستند یا خصوصی و غیر انتفاعی.
دانشگاه های ایالتی به خاطر اینکه از ایالت ها بودجه دریافت می کنند از دانشجویان هزینه ی کمتری دریافت می کنند.

نامگذاری دانشگاه های ایالتی به این شکل است که ابتدا نام ایالت و سپس نام شهری که دانشگاه در آن قرار گرفته است آورده می شود. مانند یو سی ال ای یا دانشگاه کالیفرنیا.

از تفاوت دانشگاه ها در آمریکا با دانشگاه های ایرانی انعطاف پذیر بودن آنها در جذب دانشجو برای هر رشته ی تحصیلی می باشد و نیازی به رعایت پیوستگی تحصیلات در مقاطع مختلف وجود ندارد ممکن است شما لیسانس را در رشته حسابداری گذرانده باشید و در رشته ی دندان پزشکی ادامه تحصیل دهید.

در آمریکا برای دانشجویان کوشا و توانمند امتیازاتی قائل می شوند مانند تخفیف در شهریه، پیشنهاد کاری خوب و یا اعطای بورسیه، به همین میزان هم دانشجویان ضعیف ممکن است از ادامه تحصیل منع شوند.

رتبه بندی دانشگاه های آمریکا

یکی از مواردی که در هنگام جستجو و انتخاب دانشگاه های آمریکا ممکن است توجه متقاضیان را جلب کند، رنکینگ آن دانشگاه است. اما نکته ی مهم این است که سیستم آموزشی و دانشگاهی آمریکا چیزی به عنوان رنکینگ ندارد.

رنکینگ های اعلامی معمولا از طرف شرکت های خصوصی شناخته شده ای در دنیا هستند که با معیارهای خاص خودشان مواردی مانند شرایط مالی دانشگاه، تست های مورد نیاز برای ورود به دانشگاه، تعداد دانشجویان، شرایط تحصیلی دانشگاه را برای رتبه بندی ها مد نظر قرار می دهند.

رتبه بندی دانشگاه ها ممکن است بر اساس سیستم های متفاوتی صورت گیرد ولی به طور کلی دانشگاه ها در آمریکا در 4 دسته ی A، B، C، D تقسیم بندی می شوند .گروه A دانشگاه های ممتاز هستند. مانند هاروارد، شیکاگو، استنفورد، میشیگان و ..
دسته ی B دانشگاه های خوب هستند. دسته C  دانشگاه های متوسط و دسته ی D دانشگاه های سطح پایین و ضعیف هستند.
ایرانیان اغلب در دانشگاه های سطح   A در ایالات متحده در حال تحصیل هستند.
مورد مهم این است که رنکینگ هر دانشگاه بر اساس رشته های مختلف، متفاوت می باشد. ممکن است رنکینگ دانشگاهی 100 باشد ولی به طور مثال در همان دانشگاه، رشته ی MBA رتبه ی بالاتر یا پایین تری داشته باشد.

انتخاب دانشگاه را بر اساس شرایط فردی خود و نه با توجه به رتبه و رده ی یک دانشگاه انتخاب کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. این انتخاب قطعا در روند اخذ پذیرش و گرفتن ویزای دانشجویی شما و همچنین موفقیت در روز مصاحبه با افسر کنسولگری بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

پاسخگوی سوالات شما خواهیم بود.با ما  تماس بگیرید.

ارسال فرم مشاوره ی رایگان از طریق سایت و اپلیکیشن ONEKEYVISA  

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved