fbpx

دانشجویان بین‌المللی در آمریکا چگونه تابستان خود را می‌گذرانند؟

دانشجویان بین‌المللی در آمریکا چگونه تابستان خود را می‌گذرانند؟

دانشجویان بین‌المللی در آمریکا چگونه تابستان خود را می‌گذرانند؟

تابستان و تعطیلی بین دو ترم فرصت بسیار خوبی برای کسب تجربه‌های جدید، بهبود روابط شخصی و حرفه‌ای و همچنین یادگیری مهارت‌های جدید است. تابستان برای دانشجویان بین‌المللی در کشور آمریکا همان فرصت طلایی ایست که می‌توانند با تمرکز کامل بدون هیچ عامل مزاحمی مسیر آینده‌شان در کشور آمریکا را با دقت برنامه‌ریزی کنند.

اما چطوری می‌توانیم از این فرصت نهایت استفاده را ببریم؟ امروز به این موضوع نگاهی میندازیم:


  1. در وهله‌ی اول برای تنظیم بهترین برنامه بهتر است خود را با بستری که قصد دارید آینده‌تان را در آن بگذرانید، آشنا کنید:

 

  • کمی در شهر بگردید: هر شهر و هر ایالتی در کشور آمریکا تاریخ و فرهنگ به خصوص خود را دارد، از این زمان استفاده کنید تا کمی بیش‌تر در محل زندگی‌تان گشت‌وگذار کنید، به بازارهای محلی بروید، از موزه‌ها و مکان‌های به خصوص شهر دیدن کنید، خیابان‌های مختلف و آدرس‌ها را یاد بگیرید تا بتوانید مانند یکی از شهروندان آن شهر که همان‌جا به دنیا آمده‌اند زندگی کنید.
  • با افراد جدید آشنا شوید: سعی کنید دایره‌ی روابطتان را در این تابستان گسترش دهید، آشنایی با افراد بیش‌تر نه تنها به شما در کم کردن حس دل‌تنگی برای خانه و خانواده، آن‌هم در اولین تابستان دور از خانه کمک می‌کند، بلکه می‌تواند در آینده در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌تان هم به کمکتان بیاید. در کلاب ها و ایونت های مختلف دانشگاه و شهر محل زندگی‌تان شرکت کنید. به کمپ‌های تابستانی بروید و دوست جدید پیدا کنید.
  • در ایونت ها و فستیوال‌های محلی شرکت کنید: تابستان در کشور آمریکا فصل فستیوال‌های هیجان‌انگیز موسیقی، غذا و… است؛ از تاریخ برگزاری فستیوال‌ها آگاهی پیدا کنید و در آن‌ها شرکت کنید و در مورد فرهنگ محلی شهر مطالب بیش‌تری بیاموزید.
  • به مسافرت بروید: بله به مسافرت بروید، مسافرت زمان بسیار خوبی برای آشنایی با مردم یک کشور است. کشور آمریکا پر است از مکان‌های دیدنی فراوان، می‌توانید از تخفیف‌های دانشجویی و برنامه‌های مسافرتی دانشگاه هم استفاده کنید.

 


  1. در وهله‌ی دوم خوب است بر روی برنامه‌های تحصیلی خود نیز دقت کنید و راهی برای بهبود عملکردتان در ترم آینده پیدا کنید:

 

  • واحدهای تابستانی پاس کنید: برخی از دانشگاه‌های ایالات‌متحده، واحدهای تابستانی ارائه می‌دهند. با مشاور خود هماهنگ کنید اگر این کار برای شرایط شما انتخاب خوبی بود، یک یا دو واحد بردارید. یا از درس‌های آنلاین استفاده کنید تا بتوانید در ترم بعد بهتر عمل کنید.
  • مهارت زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید: اگر در ترم گذشته مهارت زبان انگلیسی شما مانع پیشرفتتان بوده است از این فرصت استفاده کنید. در کلاس‌های مختلف شرکت کنید، از برنامه‌هایی مانند دولینگو استفاده کنید، با افرادی که زبان مادری‌شان انگلیسی است صحبت کنید، به پادکست گوش دهید، فیلم‌های زبان انگلیسی ببینید و…
  • از دانشجویان ترم بالا کمک بگیرید: برنامه‌ی ترم بعدتان را تنظیم کنید. اگر امکان داشت از دانشجویان ترم بالا کمک بگیرید و مطالب ترم بعد را پیش‌خوانی کنید.
  • در کنفرانس‌های دانشگاهی شرکت کنید: بسیاری از دانشگاه‌ها در طول تابستان کنفرانس‌ها و سمینارهای متعددی برگزار می‌کنند. در سمینارهای مربوط به رشته و زمینه‌ی کاری موردعلاقه‌تان شرکت کنید و با جدیدترین مطالب و بهترین صنایع کاری آشنا شوید.
  • در کارهای تحقیقی شرکت کنید: اگر به دنبال ادامه تحصیل هستید، تابستان زمان مناسبی است تا در کارهای تحقیقاتی اساتید به عنوان دستیار شرکت کنید تا روش تحقیق را بیاموزید، مطالب جدید بیاموزید و همچنین رزومه‌ای قوی‌تر داشته باشید.

 


  1. در وهله‌ی سوم، تابستان بهترین فرصت برای برنامه‌ریزی برای زندگی حرفه‌ای شماست، از این زمان برای ارتقای رزومه‌تان استفاده کنید:

 

  • کارهای داوطلبانه انجام دهید و کارآموزی کنید: در کارهای داوطلبانه‌ای که به حیطه‌ی مورد نظرتان نزدیک است شرکت کنید. اگر توانستید در شرکتی مشغول به کارآموزی شوید تا رزومه‌تان را ارتقا دهید.
  • با شرایط کارآفرینی در ایالات‌متحده آشنا شوید: اگر به دنبال کارآفرینی هستید، از این فرصت برای تحقیق در این زمینه استفاده کنید. در ورکشاپ های کارآفرینی شرکت کنید و تمام اطلاعاتی که در مورد کارآفرینی در کشور آمریکا نیاز دارید را جمع‌آوری کنید.
  • مهارت جدیدی بیاموزید: برای فعالیت در شغل مورد نظر به چه مهارت‌هایی نیاز دارید؟ در تابستان به فکر ارتقای این مهارت‌ها باشید، در کلاس‌ها، ورکشاپ ها و… که می‌توانند به شما کمک کنند شرکت کنید.
  • با افراد و شرکت‌های مختلف آشنا شوید: روابط حرفه‌ای خود را گسترش دهید در کنفرانس‌هایی که کارآفرینان برگزار می‌کنند شرکت کنید. از طریق لینکدین با کسب‌وکارهای گوناگون، فرصت‌های شغلی آن‌ها و شرایطشان آشنا شوید.

 

تابستان همان زمانی است که می‌تواند آینده‌ی شما در کشور آمریکا را تعیین کند. از این زمان استفاده کنید تا علاوه بر استراحت و تمرکز بر روی سلامت جسمی و روانی خود، به برنامه و هدف آینده‌تان شکل دهید. شما چه راه‌حلی را توصیه می‌کنید؟

 

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved