fbpx

تعطیلات و آداب و رسوم مربوط به آن در آمریکا

تعطیلات و آداب و رسوم مربوط به آن در آمریکا

 تعطیلات و آداب و رسوم مربوط به آن در آمریکا

برای آشنایی با آداب و رسوم یک فرهنگ جدید بهترین راه شرکت در اعیاد و جشن های آنهاست. در این مطلب به تعطیلات آمریکایی که جشن گرفته می شوند پرداخته ایم.

اول ژانویه

شروع سال نوی میلادی در، هر ساله با مهمانی های بزرگ در سراسر ایالات متحده آمریکا جشن گرفته می شود.

سومین دوشنبه در ماه ژانویه

که به روز جونیور معروف است، سالروز تولد مارتین لوتر کینگ جونیور آفریقایی تبار آمریکایی به پاس فعالیت های بشردوستانه اش در هر 50 ایالت آمریکا گرامی داشته می شود. او رهبر جنبش مدنی سیاهان آمریکا بود و در سال 1964 برنده ی جایزه ی صلح نوبل شد.

14 فوریه

که به نام روز ولنتاین  نامگذاری شده است روزی است برای ابراز عشق و علاقه به کسانی که دوستشان دارید با اهدای گل  و کارت و انواع شکلات.

سومین دوشنبه ماه فوریه

هر ساله در آمریکا به نام روز ریاست جمهوری نامیده شده و جشن گرفته می شود. این روز سالروز تولد جورج واشنگتن اولین رئیس جمهور آمریکا و همچنین آبراهام لینکلن (قهرمانی که برده داری را از بین برد) شانزدهمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا می باشد.

هفدهم مارس روز سنت پاتریک

  یک جشن فرهنگی و مذهبی است که در آمریکا برگزار می شود. سنت پاتریک دین مسیحیت را به ایرلند برد و نماد او یک شبدر سبز رنگ بود که به همین دلیل در سالروز گرامیداشت آن، مردم با پوشیدن لباسهای سبز و شرکت در رقص و رژه های دسته جمعی و خوردن نوشیدنی های ملی به جشن و شادی می پردازند.  

اول آوریل یا روز احمق ها

در این روز با دروغ پردازی های بی ضرر و ایجاد حیرت و تعجب برای دیگران به شادی می پردازند و کسی که دروغ های این روز را باور کند احمق آوریل نامیده می شود.

دوشنبه آخر ماه می

که روز یادبود نامگذاری شده است؛ یاد و خاطره کسانی که در راه خدمت به ایالات متحده آمریکا در نیروهای مسلح جانشان را از دست داده اند گرامی داشته می شود.

چهارم جولای

هر سال، روز استقلال ایالات متحده ی آمریکا در سال 1776 از انگلستان با برگزاری مراسمات مختلفی مانند آتش بازی و سخنرانی ها و کارناوال های شادی همراه است.

اولین دوشنبه ماه سپتامبر

در تقویم آمریکایی ها روز کارگر نام گذاری شده است و به این بهانه از تلاش های این قشر قدردانی می شود.

دومین دوشنبه ماه اکتبر

روز کشف قاره ی آمریکا و ورود کریستف کلمب در سال 1492 به آمریکا با نام روز کلمب یا کلمبوس جشن گرفته می شود.

آخرین پنجشنبه ی ماه نوامبر

به نام روز شکرگزاری یکی دیگر از اعیاد آمریکایی هاست که در آن از نعمت های فراوانی که در زندگی به آنها اعطا شده  و به یاد شام مشترک مهاجران و بومیان آمریکایی گرامی داشته می شود .غذای محبوب این روز بوقلمون شکم پر می باشد.

بیست و پنجم ماه دسامبر

روز کریسمس و تولد حضرت مسیح در ایالات متحده آمریکا تعطیل بوده  و با جشن های مختلف و رد و بدل کردن هدایا مختلف بین اعضای خانواده و دوستان و تزیین درخت کاج گرامی داشته می شود .

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved