fbpx

برنامه ریزی و اهمیت آن

برنامه ریزی و اهمیت آن

برای کسانی که می خواهند در زندگی خود تغییراتی بنیادین ایجاد کنند مثل تصمیم شروع تحصیل در یک کشور جدید برنامه ریزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

از مهمترین کارها و مهارت هایی که در هدف گذاری و رسیدن به آن نقش اساسی دارد، برنامه ریزی است.

 ممکن است  تا به حال به صورت جدی برنامه ریزی نکرده باشید، یا حتی به آن اهمیت نداده باشید، اما باید بدانید  یکی از مهارت هایی که برای رسیدن به هر هدفی نیاز دارید، مهارت برنامه ریزی است. توانایی برنامه ریزی و اجرای آن تا رسیدن به هدف، باید در راس همه ی توانایی های شما قرار بگیرد و دانستن فواید برنامه ریزی و نتایجی که از آن حاصل می شود، می تواند به این امر کمک کند، لازم است بدانید که برنامه ریزی جز جدانشدنی هدف گذاری است.

برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف کوتاه ‌مدت و بلند مدت ضروری است. این کار به شما کمک می‌کند تا برای دستیابی به اهداف خود  امکانات و شرایط را به خوبی بسنجید.

 با برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند ‌مدت مطمئن خواهید شد که چشم انداز درستی برای خود ترسیم کرده و مسیر رسیدن به آن را به خوبی ترسیم می کنید.

اهداف کوتاه‌ مدت کدامند؟

  اهداف کوتاه ‌مدت برای تحقق اهداف کاری بلندمدت ضروری هستند. شما می‌توانید اهداف مرتبط با یک‌دیگر را در بخش‌های مختلف انتخاب کنید و آن‌ها را بر اساس کوتاه‌مدت یا بلندمدت بودنشان جدا کنید. 

باید از برنامه‌ ریزی کوتاه ‌مدت برای تحقق بخشیدن به اهدافتان استفاده کنید. وظایفی که برای دستیابی به اهداف بلند‌مدت خود تعیین کرده‌اید، برنامه‌های کوتاه‌مدت شما را تعیین می‌کنند. با توجه به این نکته، ضروری است که ویژگی‌هایی را که برای دستیابی به اهداف بلندمدت نیاز دارید، مشخص کنید.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved