fbpx

بازی‌هایی که مهارت زبان انگلیسی شما را افزایش می‌دهند

بازی‌هایی که مهارت زبان انگلیسی شما را افزایش می‌دهند

بازی‌هایی که مهارت زبان انگلیسی شما را افزایش می‌دهند :

بازی کن و یاد بگیر

 

بیایید با هم روراست باشیم، همه‌ی ما عاشق بازی کردن هستیم؛

تصور کنید با دوستانتان دورهم جمع شده‌اید و میان درس‌ومشق فراوان نشسته‌اید و خستگی به شما فشار آورده است،

در این وضعیت برای استراحت کردن چه می‌کنید؟

خواب؟

بله، خواب یک گزینه است؛

بازی چه طور؟

بازی هم انتخاب خوبی است، حال اگر بازی را با یادگیری تلفیق کنیم چه می‌شود؟

آن‌وقت با یک تیر دو نشان زده‌اید، فوق‌العاده نیست؟

شک نکنید که بازی راهی تضمینی برای افزایش یادگیری است.

امروز می‌خواهیم با برخی از بازی‌های گروهی‌ای که به یادگیری زبان انگلیسی شما کمک می‌کنند، آشنا شویم؛ اگر موافقید با ما همراه باشید:

  • Heads Up:

در این بازی ابتدا شما به گروه‌های دو نفره تقسیم می‌شوید، هر تیم بر روی کاغذی تعدادی کلمه‌ی انگلیسی می‌نویسد، سپس کاغذ خود را به تیم مقابل می‌دهد و یکی از اعضای آن تیم باید کلمه‌های نوشته‌شده بر روی کاغذ را با آوردن هم‌معنی یا کلمه‌ای نزدیک به آن برای هم‌تیمی‌اش توضیح دهد، و در آخر هر تیمی که تعداد بیش‌تری کلمه، در زمان مشخص حدس زده باشد برنده‌ی مسابقه است. این بازی در برنامه‌ی الن شو نیز بازی می‌شد و شما می‌توانید اپلیکیشن آن را نیز دانلود کنید.

 

  • Charades:

با بازی پانتومیم که آشنا هستید؟ شما و دوستانتان به دو یا چند گروه تقسیم می‌شوید، تیم مقابل شما کلمه، عبارت، یا جمله‌ای به انگلیسی را برای شما انتخاب می‌کند و شما باید با پانتومیم آن را برای هم‌تیمی‌هایتان اجرا کنید تا آن‌ها حدس بزنند، هر کس به زبانی غیر از انگلیسی صحبت کند امتیاز گروهش کم خواهد شد.

 

  • Call My Bluff:

در این بازی درست مانند اسمش باید دروغ یکدیگر را رو کنید، چطور؟ همه باید روی یک کاغذ دو جمله‌ی واقعی و یک جمله‌ی دروغ را در مورد خود بنویسند، سایر افراد باید از فرد بخواهند بیش‌تر در مورد جملاتش توضیح دهند و در آخر دروغ را از راست تشخیص دهند.

 

  • Kings Cup:

در این بازی به پاسور نیاز دارید، پیش از شروع بروی کاغذی از آس تا شاه را می نویسید و سپس مقابل هر کدام یک سوال خصوصی یا نیمه خصوصی به انگلیسی می نویسید (مانند: آس: بهترین مسافرتی که رفته ای کجا بود و چطور بود؟ یا هشت: از یک نفر یک سوال بپرس) سپس به ترتیب یک کارت بر می دارید و باید بر طبق دستور هر کدام عمل کنید (با زبان انگلیسی)، البته می توانید روی کاغذ های جدا تعدادی سوال این چنینی بنویسید، کاغذ ها را تا کنید و هر کس به ترتیب یکی بر دارد و به دستور آن عمل کند.

 

  • Twenty questions:

کم پیش می‌آید کسی با بیست‌سؤالی آشنا نباشد. در این بازی یک نفر کلمه‌ای را انتخاب می‌کند و دیگران می‌توانند بیست سال در مورد آن کلمه بپرسند تا نهایت یک نفر کلمه را حدس بزند. این بازی را می‌توانید به شکل دیگری هم بازی کنید، در ابتدا به تعداد بازیکنان کاغذهای کوچکی را تا می‌کنید و روی یکی دایره‌ای می‌کشید، هر کس یکی برمی‌دارد. سپس فردی که کلمه را انتخاب می‌کند، آن را روی کاغذ دیگری می‌نویسد و درحالی‌که چشمان همه بسته است آن را در وسط می‌گذارد و خود چشمانش را می‌بندد، فردی که کاغذ دایره را برداشته است چشمانش را باز می‌کند، کلمه را می‌بیند و سپس بازی شروع می‌شود. فردی که دایره را برداشته نباید بگذارد بقیه بفهمند که او کیست، فقط باید با سؤال‌هایش جهت بازی را طوری تغییر دهد که زودتر یک نفر کلمه را حدس بزند .

اگر کلمه حدس زده شد، کسی که کلمه را حدس زده باید فردی که دایره داشته را پیدا کند، اگر توانست، او برنده‌ی امتیاز می‌شود.

اگر نتوانست، فردی که دایره داشته برنده می‌شود.

اگر هم کسی حدس نزد: امتیاز برای فردی که کلمه را انتخاب کرده می‌شود.                     

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved