fbpx

آماده شدن برای نقل مکان و جا به جایی در آمریکا

آماده شدن برای نقل مکان و جا به جایی در آمریکا

آماده شدن برای نقل مکان و جا به جایی در آمریکا

مهاجرت و هر نوع جابجا شدن  همواره از مهمترین تصمیمات زندگی هر فرد می باشد. مهاجرت به یک کشور دیگر و یا نقل و انتقال در یک شهر به یک مکان جدید همواره چالش هایی پیش رو خواهد داشت.

باید بدانیم برای روبرو شدن با آنها به چه صورت اقدام کنیم که کمترین خستگی و سردرگمی را برایمان رقم بزند.

ممکن است بعد از ورود به آمریکا به جابجایی از خوابگاه به خانه و یا از یک شهر به شهری دیگر نیاز پیدا کنید، پس خواندن این مطلب خالی از لطف نخواهد بود.

در این مطلب روش های که می تواند جابجایی ما را سازماندهی کند که انرژی و زمان کمتری از ما گرفته شود را باهم مرور می کنیم.

هرگز کار بسته بندی و جمع کردن وسایل را برای لحظات پایانی نگذارید. برای این کار زمان بگذارید تا با برنامه ریزی و با حوصله اقدام به جمع آوری کلیه وسایل کنید.

در نظر گرفتن زمان

روز جابه جا شدن را در تقویم یا در موبایل خود  برای یادآور شدن تنظیم کنید تا بر اساس آن ساماندهی وسایل  را برنامه ریزی کنید.  هرگز کارها را برای لحظه آخر نگذارید. تنها کافی است برنامه ریزی داشته باشید تا بسیاری از مشکلات احتمالی را برطرف کنید.

قبل از جابجایی از مکان کنونی خود با شرکت های آب و گاز و برق تماس بگیرید تا پرداخت هایتان را بررسی کنید و بدهی برایتان باقی نماند و مجبور به پرداخت هزینه اضافه نشوید.

لیستی از کلیه وسایل تهیه کنید. ممکن است خیلی وسایل در مکان جدید برایتان کارآمد نباشد که می توانید از لیست جابه جایی حذفشان کنید یا به کسانی که ممکن است نیاز داشته باشند هدیه شان بدهید. هر چه وسایل اضافی را بیشتر حذف کنید جابه جایی راحت تری خواهید داشت. شرکت های زیادی در آمریکا وجود دارند که خدمات جابجا شدن را انجام می دهند.

اگر دوست یا آشنایی ندارید که در پروسه جابجایی به شما کمک کند استفاده از این شرکت ها انتخاب خوبی خواهد بود .با توجه به زمان و مسافت جابجایی و شرکتی که انتخاب می کنید ممکن است برایتان بین 400 تا 1200 دلار آمریکا هزینه داشته باشد.

اما اگر بخواهید خودتان این کار را انجام دهید  شرکت هایی هستند که وسیله نقلیه وانت یا کامیون اجاره می دهند. فراموش نکنید اگر از دوستان و آشنایان کسی به کمک شما آمد تهیه وعده ی غذای روز جابجایی را شما باید به نشانه قدرشناسی از زحمت آنها بر عهده بگیرید .

حداقل از دو یا سه هفته از تاریخ جابجایی شروع به تفکیک وسیله ها کنید. روزهای آخر هفته و یا هر زمانی که خلوت تر بودید به جمع آوری بپردازید.

در تعطیلات آخر هفته یا زمانی که از کار برمی گردید چند ساعت وقت بگذارید تا وسایل خود را جمع آوری کنید. پلاستیک های حبابدار برای وسایل شکننده و چسب های پهن 5 سانتی محکم و کیسه های زباله بزرگ و یک کاتر تیز وسایلی هستند که برای بسته بندی کردن به آنها احتیاج پیدا می کنید.

می توانید چند روز قبل از جابجایی به سوپر مارکت ها یا فروشگاه های نزدیک محل زندگی بسپرید که برایتان جعبه  و کارتون کنار بگذارند. حفظ نظم در آشفته بازار وسایل و جعبه ها خیلی اهمیت دارد.

کتاب ها همیشه در دسته سنگین ترین وسیله ها در جابجایی ها هستند. در آمریکا می توانید از شرکت هایی که در زمینه جابجایی کتاب ها  فعالیت دارند استفاده کنید و تاریخ مشخصی که می خواهید کتاب ها در خانه جدید به دستتان برسد را با آنها تنظیم کنید. استفاده از این روش هزینه کمتری برایتان خواهد داشت.

بسته بندی کردن وسیله ها

با وسایلی که به آنها احتیاج دارید بسته بندی کردن را شروع کنید مثل دکوری ها یا لباس های گرم و زمستانی اگر در تابستان نقل مکان می کنید. وسایلی که هر روز از آنها استفاده می کنید را برای  لحظات آخر بسته بندی بگذارید.

برای اینکه بتوانید نظم و ترتیب به بسته بندی بدهید وسایل هر اتاق را در آنجا بسته بندی کنید.وسایل مشابه را در کنار هم قرار دهید. به سبکی و سنگینی یا شکننده بودن وسایل دقت کنید. تمام شکستنی ها را با پلاستیک حبابدار بسته بندی کنید. هم چنین می توانید از لباس ها یا پتو و حوله هم به عنوان حفاظ بین وسیله های شکستنی استفاده کنید.

وسایل بهداشتی و پلاستیکی را در نایلونهای زباله بسته بندی کنید. از چمدان ها و ساک ها هم می توانید برای جابجایی استفاده کنید.وسایل  هر اتاق را که جمع کردید به سراغ جای بعدی بروید. بسته بندی ها را با برچسبی که محتوای آنها را رویشان نوشته اید مشخص کنید تا هنگام باز کردن دوباره آنها راحت تر باشید.

بسته های مرتبط به هر فضا را در مکان خودش خالی کنید. وسایل بزرگی که قابلیت جدا شدن قطعات از هم را دارند مجزا کنید که حمل و نقل آن آسان تر شود. همیشه وسایل سنگین را اول در کامیون یا وانت بگذارید. وسایل سبک را روی وسیله های سنگین  بگذارید. بعد از بارگیری همه وسیله ها در کامیون در مسیر خانه و مکان جدید آنها را همراهی کنید.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved