fbpx

آشنایی با ایالت مریلند آمریکا

آشنایی با ایالت مریلند آمریکا

آشنایی با ایالت مریلند آمریکا

ایالت مریلند که در شمال شرقی ایالات متحده آمریکا واقع شده است به افتخار ملکه انگلستان همسر چارلز اول، ماریا به این نام خوانده شده است. این ایالت ساحلی در کنار اقیانوس اطلس واقع شده است. پایتخت آن آناپولیس و شهر مهم آن بالتیمور است. مریلند سیزدهمین ایالت آمریکا به شمار می آید. مریلند آب و هوایی گرم در تابستان، و سرد اما مرطوب در زمستان دارد.

مایکل فلپس، نانسی پلوسی،تورگود مارشال، ادوارد ویتن، و فرانک زاپا تعدادی از افراد تاثیر گذار این ایالت هستند.

تحصیل در ایالت مریلند آمریکا

ایالت مریلند دارای دانشگاه ها و کالج های بی شماری است که تعدادی از آنها از شهرت جهانی برخوردارند. دانشگاه جانز هاپکینز و دانشگاه مریلند در کالج پارک از بهترین دانشگاه های این ایالت هستند. برای دانشجویان بین المللی در این ایالت فرصت های بی نظیر و متنوع و متناسب با نیازهایشان  برای ادامه تحصیل در بین بیش از 60 کالج و دانشگاه مهیاست.

کالج سنت جان  که در سال 1696 تاسیس شد یک کالج مستقل و  قدیمی ترین مدرسه در مریلند است که سومین کالج قدیمی ایالات متحده آمریکا نیز هست.

دانشگاه جان هاپکینز واقع در بالتیمور یک کالج مستقل بوده که در سال 1876 به عنوان اولین دانشگاه تحقیقاتی ایالت متحده افتتاح شد و همواره در رتبه های بالای دانشگاه های آمریکا قرار دارد. این کالج دارای 9 بخش  دانشگاهی است.

مطالعات بین المللی پیشرفته، هنرها و علوم، آموزش، مهندسی، پزشکی و پرستاری، دانشکده تجارت کری جان هاپکینز دارای سه پردیس برای دانشکده مطالعات بین المللی پیشرفته خود در واشنگتن دی سی  و بولونیا در ایتالیا و نانجینگ در چین.

 در شهر بالتیمور، 15 کالج و دانشگاه دولتی، مستقل و عمومی وجود دارد. برای کسانی که علاقمند به ادامه تحصیل در رشته های هنری هستند این ایالت یک گزینه عالی دارد. کالج هنر موسسه مریلند در بالتیمور در سال 1826 تاسیس شد ، قدیمی ترین کالج هنری در آمریکاست.  در این کالج 1714 دانشجوی کارشناسی و 218 دانشجوی کارشناسی ارشد از 48 ایالت و 52 کشور خارجی تحصیل می کنند.

دانشگاه مریلند در بالتیمور (UMBC)بیش از 61 درصد از کلیه مدارک حرفه ای را در مریلند در زمینه دندانپزشکی، حقوق، پزشکی و داروسازی اعطا می کند و تنها مرکز بهداشت علمی، خدمات انسانی و حقوقی مریلند است.

شهر بالتیمور برای دانشجویان بین المللی ویژگی های سرگرم کننده ای دارد. بندر Inner از دهه 1700 یکی از بندرهای بزرگ دریایی آمریکا بوده و مکانی فوق العاده برای گشت و گذار، خرید، غذا و مهمانی فراهم می کند.

بازدید از آکواریوم ملی در بندر داخلی که بیش از  16000 موجود دریایی در آن قرار دارد از دیگر جاذبه های این ایالت است. آناپولیس، پایتخت ایالت، سالانه بیش از چهار میلیون بازدید کننده دارد و برای دانشجویان بین المللی گزینه های بی شماری برای دیدن و کشف کردن دارد.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved