fbpx

تحصیل در رشته معماری در آمریکا

تحصیل در رشته معماری در آمریکا

معماری در واقع فرایند برنامه‌ریزی، طراحی و ساخت ساختمان‌ها و سازه‌های مختلف می‌باشد. معماری از رشته های جذاب و تاثیر گذار در زندگی همه افراد است. ورود به دنیای خلاق معماری و طراحی هیجان انگیز است و دانشگاههای آمریکا این فرصت را به خوبی در اختیار علاقمندان قرار می دهند.

چرا معماری؟

تحصیل در رشته معماری در ایالات متحده آمریکا برای دانشجویان بین المللی زیادی جزو اولین انتخاب هاست. دانشگاه ها و کالج های بی شمار موفقی در ایالات متحده آمریکا وجود دارند که به توسعه و اجرای ایده ها و امیدهای معماران جوان در سراسر دنیا کمک می کنند. رشته ی معماری در دانشگاه های آمریکا  در مقطع لیسانس 5 ساله است. متقاضیان ورود به رشته معماری در مقاطع تکمیلی علاوه بر مدرک زبان آیلتس یا تافل ارائه نمونه کار هم نیاز دارند.

بهترین دانشگاه های معماری

رشته معماری و گرایشات آن در اکثر کالج ها و دانشگاههای آمریکا ارائه می شود اما دانشگاه کورنل در نیویورک، موسسه معماری جنوب کالیفرنیا در لس آنجلس و دانشگاه رایس در هیوستون، تگزاس از برترین دانشگاههای ارائه دهنده رشته معماری هستند.

داشتن تعهد و اشتیاق برای انجام برنامه ها و پروژه های تحصیلی رشته معماری الزامی است. انتخاب شغل معماری چالش ها و فرصت های بسیاری را به همراه دارد. معماری تجاری، معماری مسکونی، آموزش معماری ، معماری مرمت،  مشاور معماری، معماری و طراحی، معماری منظر، طراحی شهری، طراحی نمایشگاه، طراحی داخلی، هنر محیطی زمینه هایی هستند که دانشجویان با توجه به علاقه شان می توانند به عنوان حوزه ی کاری خود انتخاب کنند.

تحصیل در رشته معماری به دلیل کارگاهی بودن اکثر دروس و نیاز به گذراندن دوره های کارآموزی نسبت به رشته های دیگر هزینه های بیشتری دارد. در برخی دانشگاه ها ممکن است مصاحبه حضوری و یا کتبی برای پذیرش در این رشته صورت بگیرد.

لازم به ذکر است پذیرش در رشته معماری  در آمریکا، یکی از خدمات شرکت وان کی ویزا  در اخذ پذیرش می باشد.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved