fbpx

اطلاعات تماس خود را در رزومه به چه شکل بیان کنید؟

اطلاعات تماس خود را در رزومه به چه شکل بیان کنید؟

اطلاعات تماس خود را در رزومه به چه شکل بیان کنید؟

اطلاعات تماس شما از مهمترین بخش های نگارش رزومه شماست. شما این اطلاعات را  باید کامل و دقیق ذکر کنید تا پیدا کردن آن نیز به راحتی صورت بگیرد.

تعریف اطلاعات تماس

  اطلاعات تماس برای برقراری ارتباط با شما استفاده می‌شود و شامل اطلاعاتی مانند نام، شماره‌تلفن و ایمیل شماست.  

در صورت لزوم و چنانچه پروفایل حرفه‌ای‌ شما مرتبط با کاری است که برای آن درخواست می‌دهید، می‌توانید آن را نیز در قسمت اطلاعات تماس قرار دهید.

اطلاعات تماسی که باید در رزومه نوشته شود:

۱. نام

شما باید نام کامل خود (نام و نام‌‌خانوادگی) را در ابتدای رزومه ذکر کنید. رزومه سند قانونی نیست، بنابراین می‌توانید از نامی استفاده کنید که خودتان ترجیح می‌دهید. برای سایر اسناد رسمی در حین فرایند استخدام (بررسی پیش‌زمینه و فرم‌های بیمه) از نام اصلی خود استفاده کنید.

۲. ایمیل

امروزه، بسیاری از آگهی‌های شغلی آنلاین هستند، بنابراین توصیه می‌شود آدرس ایمیل خود را به عنوان بخشی از اطلاعات تماس خود در رزومه قرار دهید. باید از ایمیلی استفاده کنید که حرفه‌ای و مناسب باشد. اگر به رسمی و حرفه‌ای بودن ایمیل خود شک دارید، ایده‌ی خوبی است که مجدد ایمیلی بسازید و در رزومه‌ی خود از آن استفاده کنید.

۳. آدرس پستی

به دلیل این‌که امروزه بسیاری از فرایندهای استخدام به صورت آنلاین انجام می‌شوند، ضرورت قرار دادن آدرس پستی در رزومه به اندازه‌ی گذشته نیست.

آدرس واقعی شما باید شامل آدرس خیابان، شماره پلاک، شماره بلوک، شهر، استان و کدپستی باشد. اگر تصمیم گرفتید که آدرس خود را در رزومه قرار دهید، می‌توانید بسیار ساده فقط شهر و استان خود یا حتی فقط استان خود را ذکر کنید. اگر کارفرمای شما به اطلاعات بیش‌تری نیاز داشته‌باشد، می‌توانید پس از درخواست وی، این اطلاعات را در اختیارش قرار دهید.

۴. شماره‌تلفن

شماره‌تلفن فعلی‌ شما یکی دیگر از بخش‌های مهم نوشتن اطلاعات تماس در رزومه است، زیرا کارفرما می‌تواند از طریق آن مستقیما با شما صحبت کند. برخی اوقات، کارفرمایان می‌خواهند با متقاضیان احتمالی تماس بگیرند و از طریق تماس تلفنی مصاحبه کنند یا در مورد برخی از اطلاعات لازم برای فرایند استخدام توضیح دهند؛ بنابراین، نوشتن شماره‌ تلفن در رزومه، تماس با شما را برای آن‌ها آسان‌تر می‌کند.

۵. لینک پروفایل‌ها یا پورتفولیوهای (Professional) حرفه‌ای

قرار دادن لینکی به پروفایل آنلاین یا پورتفولیوی حرفه‌ای اطلاعات بیش‌تری را از شما در اختیار کارفرمای احتمالی قرار می‌دهد و اگر در صنعت کاری یا حرفه‌ی شما امری متداول یا حتی لازم است، ایده‌ی خوبی است که آن را به اطلاعات تماس خود اضافه کنید.

نحوه نگارش اطلاعات فردی در رزومه

نام خود را به صورت پررنگ (بولد) و با فونت کمی بزرگ‌تر در بالای رزومه‌ی خود بنویسید. مطمئن شوید که برای خوانایی از فونت حرفه‌ای و ساده‌ای استفاده می‌کنید.

  • آدرس ایمیل خود را پس از نام بنویسید.
  • پس از آدرس ایمیل، شماره‌تلفن را قرار دهید.
  • پس از آن آدرس پستی را ذکر کنید.
One Key Visa Inc. | All Rights Reserved