fbpx

حساب بانکی در ایالات متحده آمریکا

Bank Account

حساب بانکی در ایالات متحده آمریکا

در اولین فرصت بعد از ورود به آمریکا ،باید برای افتتاح یک حساب بانکی در یک بانک آمریکایی اقدام کنید. قبل ازآن نیاز است که بانک ها را از نظر مزایا ،نزدیکی به محل سکونت و محل کار، بررسی کنید و یا با یک کارمند بانک ملاقات کرده و اطلاعات مورد نیازتان را کسب کنید.

بانک های آمریکا مانند همه ی بانک های دیگرجهان بوده و تفاوت چندانی با هم ندارند. در بانکهای آمریکا برای نیازهای مختلف مشتری ،حساب های مختلفی از جمله پس انداز؛ حساب جاری شخصی و یا حساب های تجاری وجود دارد.

برای ساختن تاریخ اعتباری باید یک حساب حساب جاری افتتاح کنید.

برای اطلاع پیدا کردن از مدارک مورد نیاز و شرایط انجام این کار با یک بانک تماس گرفته و یک قرار ملاقات تنظیم کنید؛ معمولا مدارکی که مورد نیاز است به شرح زیر می باشد اما بانک های مختلف شرایط خود را دارند و شاید نیاز به مدارک غیره داشته باشند:

درخواست نامه ی با نام و آدرس خود (Application)

گذرنامه یا کارت شناسایی عکس دآر مانند: گواهینامه رانندگی به زبان انگلیسی, گرین کارت (اجازه اقامت قانونی) و یا ویزای دانشجویی با I-20 (پذیرش دانشگاه)

آدرس کامل و پستی محل اقامت در ایالات متحده آمریکا برای ارسال کارت بانکی شما

شماره تماس و آدرس ایمیل برای دسترسی به شما

کارت تامین اجتماعی اگر داشته باشید. (Social Security )

همراه داشتن مبلغ 100-200 دلار برای افتتاح حساب خود

نکته:حتما دلار همراه داشته باشید چون بانک ها تبادل ارز خارجی به دلار را به ندرت انجام می دهند.

تاریخ اعتباری (Credit History)

پس از باز کردن یک حساب بانکی آمریکایی، می توانید به اصطلاح یک تاریخ اعتبار را برای خود شروع کنید.در واقع تاریخ اعتبار نشان دهنده ی سابقه ای از گذشته ی مالی شما خواهد بود که در آمریکا اهمیت زیادی دارد به این دلیل که برای خرید ماشین و خانه و یا هرنوع خرید و یا سرمایه گذاری و درخواست اعتبار جدید به آن احتیاج پیدا می کنید.

کارت اعتباری امن یا با وثیقه مالی

شما می توانید برای کارت اعتباری امن اقدام کنید. یک کارت اعتباری امن به شما امکان می دهد یک مقدار پول را در یک حساب واریز کنید معمولا ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار و همان مقدار پول را وام بگیرد. در واقع این کار ریسک بانک را کاهش میدهد به طوری که در صورت استفاده از این وام و عدم پرداخت, بانک میتواند از وثیقه مالی شما که در حساب واریز کردید برداشت کند. به طور معمول پس از ۱۲ ماه میتوانید از بانک درخواست کنید که مبلغی را که واریز کردید به شما باز گرداند و کارت اعتباری امن شما تبدیل به کارت اعتباری معمولی شود

تاریخ اعتباری با معیارهای زیر سنجیده می شود:

پس از استفاده از کارت کارت اعتباری خود, معمولا بعد از ۳۰ روز, شما صورت حسابی را دریافت خواهید کرد که شما می توانید یا کل مبلغی را که استفاده کردید به طور کامل پرداخت کنید و یا حداقل مبلغ لازم را که از سوی بانک تعین می شود را پرداخت کنید. (حداقل مبلغ لازم معمولا از بین ۱ تا ۳ درصد از کل مبلغ استفاده شده است + سود بانک). اگر صورتحساب کارت اعتباری خود را قبل از موعد مقرر به طور کامل در پایان هر ماه پرداخت کنید در سابقه ی شما بازخورد خوبی خواهد داشت . پرداخت قبض ها و صورتحساب ها و نداشتن بدهی بر تاریخ اعتبار شما تاثیر مثبت دارد. هم چنین نداشتن بدهی و ورشکستگی, میانگین سن کلیه حساب های شما. به همین دلیل هر چه زودتر اقدام به افتتاح حساب بانکی کنید بهتر است.با داشتن یک کارت اعتباری مطمئن می توانید از مزایایی مثل دریافت وام و یک نمره اعتباری خوب استفاده کنید.

صورت حساب پرداخت نشده ،قسط معوقه ،برای شما امتیاز منفی دارد.

پرداخت به موقع قبض اجاره, تلفن و برق نمره اعتبار مثبت دارد.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved