fbpx

استفاده از اتوبوس های عمومی در آمریکا

استفاده از اتوبوس های عمومی در آمریکا

استفاده از اتوبوس های عمومی در آمریکا

استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای کاهش هزینه های زندگی دانشجویان بین المللی در آمریکا بسیار موثر خواهد بود.

 در این مطلب روند استفاده از وسیله نقلیه اتوبوس را مرور می کنیم:

نزدیکترین ایستگاه اتوبوس در محل زندگی خود را پیدا کنید. در ایستگاه  اتوبوس با توجه به تابلوهای راهنما مقصد خود را مشخص کنید.

در کنار تابلوی ایستگاه اتوبوس جایی که شخص راننده اتوبوس شما را ببیند بایستید. امروزه برنامه های زیادی برای اطلاع رسانی از ایستگاه ها، فواصل زمانی تردد اتوبوس ها، وجود دارد مانند bus tracker که با سرچ در آنها می توانید مدت زمان انتظار در ایستگاه اتوبوس را متوجه شوید و بر اساس آن برنامه زمانی خود را معین کنید. 

هنگام نزدیک شدن اتوبوس، علامت مقصد را بررسی کنید. یا علامت های روی اتوبوس را بخوانید. ممکن است در یک ایستگاه، اتوبوس های چندین مقصد مختلف توقف داشته باشند که در تابلوهایی در ایستگاه به صورت مجزا بیان شده است. بنابراین برای دیدن شماره مسیر اتوبوس، نام و جایی که به آن سوار می شوید، حتما تابلو را بخوانید.

در اکثر اتوبوس ها نام ایستگاه و مقصد هم با صدا پخش می شود. در همه حال پرسیدن را فراموش نکنید. اگر نمی دانید که اتوبوس به جایی که باید بروید، می رود یا نه، همیشه از دیگران بپرسید.

روش های پرداخت کرایه اتوبوس

نقدی

استفاده از پول نقد هنوز یکی از شیوه های مرسوم پرداخت کرایه می باشد و با وجود کارتهای اعتباری  به طور کامل از بین نرفته است  و در اتوبوس هم می توان پول نقد پرداخت کرد .

بلیط

بلیط های یکبار مصرف کاغذی و تک سفره روزانه را هم می توانید در ایستگاه های اتوبوس تهیه کنید.

کارت با قابلیت شارژ

کارت با قابلیت شارژ در دفعات متمادی برای پرداخت هزینه سفر با اتوبوس استفاده می شوند.

 نکات:

موقع خروج از اتوبوس به راننده اطلاع دهید. می توانید دکمه توقف را که در بالای پنجره ها قرار دارد بکشید .

هنگام سوار شدن در اتوبوس در جلوی در نایستید. تا جایی که فضای اتوبوس اجازه می دهد در اتوبوس حرکت کنید تا دیگران هم به راحتی سوار اتوبوس شوند.

کارت های دانشجویی 

دانشجویان می توانند از کارت های تخفیف دار اتوبوس (Student Card) که بعضی از دانشگاه ها برای دانشجویان صادر می کنند؛ استفاده کنند.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved