fbpx

پنج نکته برای مصاحبه شغلی بهتر

پنج نکته برای مصاحبه شغلی بهتر

پنج نکته برای مصاحبه شغلی بهتر

آیا به دنبال کار هستید اما به طور مداوم افراد دیگری از شما سبقت می گیرند؟

 اگرچه ممکن است فرد دیگری شرایط بهتری داشته باشد، اما ممکن است چیزی در ارائه شما درست انجام نشده باشد. آنچه هنگام مصاحبه برای یک کار، انجام می دهید و انجام نمی دهید در استخدام شدن یا نشدن شما نقشی اساسی دارد. متاسفانه بسیاری از افراد به دلیل عدم  تسلط بر مهارت مصاحبه شغلی، استخدام نمی شوند.

 خبر خوب ! بهبود عملکرد شما کار سختی نیست. با این پنج نکته موفقیت بسیار بیشتری کسب خواهید کرد. در نهایت، ایجاد تغییرات لازم احتمال کسب موقعیت مورد نظر شما را افزایش می دهد.

تحقیق درباره کارفرما

این شاید یکی از بزرگترین کارهایی باشد که متقاضیان استخدام انجام می دهند. البته، شما قرار نیست همه چیز را یاد بگیرید. با این وجود، داشتن درک خوبی از تاریخچه شرکت، تیم رهبری، محصولات یا خدمات و بیانیه ماموریت در جلب توجه کارفرما بسیار مفید خواهد بود.

این به کارفرما نشان می دهد که شما از همان ابتدا به اندازه کافی برای شرکت اهمیت قائل بوده اید که  تحقیق کنید. برای مورد دیگر، این امکان را برای شما فراهم می کند که سوالات مربوطه را به شکلی پاسخ دهید که مصاحبه کننده را تحت تأثیر قرار می دهد، همچنین به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا آن شرکت خاص برای آنچه شما دنبال آن هستید مناسب هست یا خیر.

رزومه خود را دقیق تنظیم کنید.

متاسفانه، بسیاری از افراد به جزئیات رزومه خود توجه کافی ندارند. به یاد داشته باشید، این همان چیزی است که به کارفرمای بالقوه در نگاه اول چیستی شما را نشان می دهد. استفاده از اصطلاحات و قالب بندی مناسب، به راحتی رزومه شما را در مقایسه با سایرین ارتقا می دهد. مطمئنا شما به هیچ وجه نمی خواهید اغراق کنید، اما در عین حال، از “لاف زدن”  پرهیز کنید.

نکته دیگر، رزومه کاری خود را به صورت شرکت به شرکت تغییر دهید. به این ترتیب می توانید نقاط قوتی را که هر کارفرمای بالقوه در یک کاندیدای شغلی حیاتی می داند برجسته کنید.

لباس مناسب برای تحت تاثیر قرار دادن را در نظر داشته باشید.

خواه برای جایگاه مدیریت عالی مصاحبه کنید یا برای یک پست دفتری سطح پایین، صحیح لباس بپوشید. این به معنای پوشیدن لباس متناسب با تجارت است. شما می خواهید کارفرمایان منظور شما از تجارت را بدانند و اینکه واقعا به این موقعیت علاقه مند هستید. برخی از مواردی که باید از آنها اجتناب کرد آرایش سنگین، لباسهای پر زرق و برق، عطر یا ادکلن زیاد و استفاده بیش از حد  از جواهرات است.

ارزش خود را ثابت کنید.

در حالی که رزومه شما بینش بالقوه کارفرما را فراهم می کند، در نهایت شما هستید که ثابت می کنید برای شرکت ارزش افزوده اید. برای انجام این کار، آمارها و داستان هایی را در مورد چگونگی پس انداز پول کارفرمای گذشته، کشف روشی مناسب برای انجام کار با کارایی بیشتر یا تقویت اقدامات ایمنی فعلی ارائه دهید. این مورد توجه مصاحبه کننده را به خود جلب می کند زیرا آنها یک کارمند سخت کوش و فعال در تیم خود می خواهند.

تماس چشمی و زبان بدن را جدی بگیرید.

هر دوی اینها هنگام مصاحبه نقش مهمی دارند. بسیاری از افراد برای برقراری ارتباط چشمی تلاش می کنند، اما این امر شما را در شرایط مطلوبی قرار می دهد، زیرا اعتماد به نفس شما را نشان می دهد. با این حال، ارتباط چشمی نیز یک راه عالی برای ایجاد رابطه با مصاحبه کننده است.

زبان بدن شما نیز همین است. شما می خواهید صاف بنشینید و هرگز دستان خود را به هم قفل نکنید. این ارتباطات غیرکلامی به مصاحبه کننده می گوید شما احساس اعتماد به نفس، آرامش و تمرکز دارید.

مصاحبه بعدی خود را تثبیت کنید.

اگرچه روش های دیگری برای ایجاد تأثیر ماندگار در هنگام نشستن برای مصاحبه وجود دارد، اما اینها به عنوان پنج مورد برتر شناخته می شوند. انجام کارهای صحیح با عملکرد و گفتار باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و حتی مصاحبه کننده را راحت کنید. رعایت تمام موارد باعث می شود که شانس شما برای دعوت به مراحل بعدی مصاحبه زودتر صورت بگیرد.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved