fbpx

گرین کارت EB-2

EB2 چیست؟

ویزای EB-2 (Employment-Based, second preference) یکی از انواع ویزا های کار می‌باشد. اخذ این ویزا، کار و زندگی دائم در آمریکا را تضمین می‌کند. متقاضیان این ویزا در دو دسته جای می‌گیرند:

  1. افراد با مدرک تحصیلات تکمیلی
  2. افراد با توانایی استثنایی

 

*  ارائه گواهی کار الزامی می‌باشد.

icon

افراد با مدرک تحصیلات تکمیلی

متقاضیان این دسته می‌بایست:
· فارغ‌التحصیلان مقاطع تکمیلی/عالی (کارشناسی ارشد یا دکتری) باشند. این گروه نیاز به ارائه‌ی مدرکی از یکی از دانشگاه‌های آمریکا ( یا مدرکی معادل با آن از یکی از دانشگاه‌های خارج از آمریکا) دارند.
· فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی نیز در صورت داشتن 5 سال تجربه‌ی کار متوالی در رشته‌ی خود، می‌توانند برای ویزای EB-2 اقدام کنند. این گروه علاوه بر ارائه‌ی مدرک کارشناسی (از دانشگاهی آمریکایی یا دانشگاهی دیگر با مدرک معادل) می‌بایست نامه‌ای از کارفرمای سابق و یا فعلی خود داشته باشند که نشان دهد به مدت حداقل 5 سال متوالی پس از اخذ مدرک کارشناسی در زمینه‌ی تحصیلات خود مشغول به کار بوده‌اند.

icon

افراد با توانایی استثنایی

متقاضیانی که در این گروه قرار می‌گیرند می‌بایست ثابت کنند در رشته‌های علوم، هنر و یا تجارت توانایی استثنایی دارند و می‌توانند در زمینه‌های اقتصاد، فرهنگ و آموزش باعث پیشرفت کشور آمریکا شوند.
· متقاضی می‌بایست 3 شرط از 7 شرط زیر را داشته باشد:

1. مدرک یا گواهینامه‌ی رسمی از دانشگاه، کالج، مدرسه و یا سایر موسسات آموزشی معتبر مبنی بر توانایی استثنایی فرد.
2. مدرکی مبتنی بر حداقل 10 سال تجربه تمام‌وقت در زمینه شغلی.
3. پروانه یا گواهینامه‌ی فعالیت حرفه‌ای.
4. مدرکی دال بر دریافت حقوق و پاداش برای فعالیت درزمینهٔ ی توانایی استثنایی.
5. عضویت در انجمنی حرفه‌ای در زمینه مورد نظر.
6. مدرکی مبتنی بر خوش‌نامی متقاضی و دستاوردهایی که وی برای رشته و کار خود به ارمغان آورده است.
7. مدارکی مشابه با آنچه گفته شد.

icon

NIW چیست؟

برای متقاضیان NIW (National Interest Waiver) گواهی کار الزامی نمی‌باشد. این متقاضیان در تلاش‌اند تا به کشور آمریکا ثابت کنند چشم‌پوشی از ارائه‌ی گواهی کار به نفع کشور می‌باشد. ویژگی مشاغل زیر دسته‌ی NIW در قانون تعریف‌نشده است اما NIW بیشتر به افرادی تعلق می‌گیرد که دارای استعدادی استثنایی می‌باشند.
این افراد نیازی به ارائه معرفی‌نامه از طرف کارفرما ندارند؛ علاوه بر اثبات توانایی استثنایی یا تحصیلات تکمیلی خود می‌بایست سه شرط زیر را نیز در نظر بگیرند:
1. فعالیت متقاضی از لحاظ مادی و اهمیت ملی به سود کشور آمریکا باشد.
2. فعالیت متقاضی در زمینه‌ی مهارت خود مشغول به کار شود و فعالیت او موجب پیشرفت آن عرصه شود.
3. مدرکی ارائه دهند که نشان دهد چشم‌پوشی از مدارک گواهی و پیشنهاد کار در نهایت به سود کشور آمریکا خواهد بود.
متقاضیان روش مهاجرتی EB2 که می خواهند از طریق NIW و بدون معرفی کارفرما گرین کارت دریافت نمایند باید بتوانند موارد ذیل را به USCIS اثبات نمایند:

– متقاضی در زمینه ای که دارای توانائی فوق العاده است مشغول به کار خواهد شد.
– شغل و یا تحقیقات متقاضی در نهایت باعث سود رسانی به جامعه آمریکا خواهد بود
– متقاضی میتواند در رده ای بالاتر از یک فرد آمریکائی که در همان رشته مشغول به کار است کار نموده و از این طریق نیازهای جامعه آمریکا را در آن زمینه برطرف نماید.

معمولا اثبات نکته سوم دارای مشکلات و ظرافتهای بسیار پیچیده ای است که اثبات آن نیازمند ارائه مدارک بسیار به USCIS می باشد . به طور حتم شما برای دریافت گرین کارت خود از هریک از روشهای EB1 و یا EB2 به وکیل با تجربه و مسلط به قوانین پیچیده USCIS نیاز خواهید داشت.

آیا من واجد شرایط گرین کارت از طریق 2-EB هستم؟

لطفا رزومه کامل خود را به زبان انگلیسی به ایمیل آدرس info@onekeyvisa.com ارسال نمایید تا پس از ارزیابی رایگان شرایط پرونده شما، در صورت واجد شرایط بودن با شما تماس گرفته شود.

EB1 چیست؟

اخذ گرین کارت از طریق EB-1

آخرین وبلاگ ها و پست ها


One Key Visa Inc. | All Rights Reserved