fbpx

چگونه سال اول تحصیل در آمریکا را سپری کنید؟

چگونه سال اول تحصیل در آمریکا را سپری کنید؟

چگونه سال اول تحصیل در آمریکا را سپری کنید؟

اقدام برای مهاجرت تصمیم بزرگ و شجاعانه ای در زندگی است. دل کندن از وابستگی های عاطفی در سرزمین مادری و ورود به یک فرهنگ جدید در کیلومترها و قاره ها دورتر، بی شک کار راحتی نیست.

تسلط نداشتن کامل به زبان انگلیسی به عنوان یک چالش در اولین روزهای ورود به آمریکا وجود دارد که به مرور برطرف خواهد شد ما هم این روزها را مانند شما سپری کرده ایم.

ما در این مطلب تجربیاتمان در اولین سال  ورود به آمریکا را با شما به اشتراک می گذاریم به این امید که به آماده سازی بهتر شما منجر شود.

آمادگی داشتن قبل از ترک کشور خود

قبل از تصمیم به مهاجرت از هزینه هایی که برای زندگی و تحصیل در کشور جدید متحمل خواهید شد لیستی تهیه کنید . هزینه های غذا و شهریه و کتاب در آمریکا گرانتر از کشورهای دیگر است. برای اجاره ی آپارتمان و مبله کردن آن هم هزینه ها را برآورد کنید.آگاه بودن از حدود تقریبی هزینه باعث می شود برای بودجه و پس اندازتان از قبل برنامه ریزی کنید.

قبل از رسیدن به خاک امریکا از طریق سایت هایی مانند Craigslist برای اجاره مسکن استفاده نکنید، ممکن است پولی پرداخت کنید ولی پول شما به سرقت برود. اتفاقی که برای دانشجویان بین المللی زیادی اتفاق افتاده است. سعی کنید از دوستان و آشنایانی که در شهر محل سکونت شما ساکن هستند و آپارتمان هایی که دسترسی راحتی به دانشگاه شما دارند را می شناسند کمک بگیرید.

اگر در مکان جدید آشنایی ندارید،می توانید از دانشگاه کمک بگیرید.می  توانید تا زمان پیدا کردن مکان مناسب از خوابگاه های دانشجویی و امکانات آنها دانشگاه استفاده کنید.

برای تقویت زبان انگلیسی نترسید و با مردم محلی صحبت کنید .آنها به لهجه ی شما اهمیتی نخواهند داد.آنها می خواهند با شما ارتباط بگیرند .همچنین می توانید در کلوپ های بین المللی عضو شوید و با همکلاسی هایتان برنامه های دوستانه برای صرف شام برنامه ریزی کنید.

خانه داری را یاد بگیرید.

این طبیعی است که در کشور جدید شما باید بتوانید گاهی در خانه برای خود پخت و پز کنید. همچنین می توانید فروشگاه یا رستوران هایی که غذاهای خانگی یا غذاهای کشور تان را ارائه می دهند پیدا کنید. 

علاوه بر اختصاص دادن بخشی از زمانتان به مطالعه و یادگیری، برای خود فعالیت ها یا ورزش گروهی که برایتان خوشایند است  را هم برنامه ریزی کنید. می توانید از طریق دانشگاه از گروه های دانشجویی فعال مطلع شوید و متناسب با علایقتان به آنها بپیوندید.

کمک بگیرید.

احساس غم و یا ترس، طبیعی ترین حس اوایل حضور شما در یک کشور جدید است. هرگز خود را برای داشتن این احساسات سرزنش نکنید چرا که شما نه اولین و نه آخرین فردی خواهید بود که دچار این احساسات می شوید. به جای آن برای بهتر شدن حال خود، می توانید از مشاوران دانشگاه کمک بگیرید.

تنوع و تفاوت فرهنگ ها را بپذیرید.

ممکن است بسیاری از طرز برخوردها برای شما عجیب یا غیر قابل درک به نظر برسد؛ این خود ویژگی حضور در یک مکان جدید فرهنگی است. بهتر است از قبل درباره فرهنگ کشور جدید مطالعاتی داشته باشید تا کمتر دچار شوک شده و آمادگی قبلی داشته باشید.مثلا آمریکایی ها بسیار علاقمند هستند در حین صحبت با شخص مقابل ارتباط لمسی مثل بغل کردن داشته باشند که این نشانه ی بی ادبی یا توهین نیست .یا صحبت کردن با صدای بلند در دانشگاه یا دیگر مکان های عمومی که با گذشت زمان آن را یاد می گیرید.

یادداشت برداری کنید.

نوشتن از تجربیات جدید و هر چیز تازه یا حتی کوچکی که در کشور جدید برای شما اتفاق می افتد و یا آموزش می بینید و یاد می گیرید، و یادداشت کردن آنها، برای ایجاد حس مفید بودن در شما بسیار کمک کننده خواهد بود. فراموش نکنید که:

“زندگی خوب در مورد دستاوردهای بزرگ نیست. این مربوط به همه چیزهای کوچک است که منجر به آن چیزهای بزرگ می شوند.”

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved