fbpx

چگونه با ایجاد انگیزه زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

چگونه با ایجاد انگیزه زبان انگلیسی را یاد بگیریم؟

چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

در دنیای مدرن امروز، نیاز به دانستن یک زبان بین المللی که دانستن آن نشانه ی باسوادی است از الزامات است. یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبانی که در اکثر کشورها آموزش داده می شود

هدف بسیاری از افراد است. اما ممکن است ندانند از کجا و به چه شکل شروع کنند؟ قبل از تصمیم برای شروع یادگیری  زبان از خود بپرسید برای چه کاری می خواهید آن را انجام دهید؟

به قصد سفر به یک  کشور، برای مهاجرت یا ادامه تحصیل در یک کشور دیگر؟

مشخص بودن هدف راه  شما را برای رسیدن به آن کوتاه تر می کند.

برنامه ریزی کنید و برای خود یک برنامه ی مشخص هر روزه مثلا هر صبح یا عصر یک ساعت یا بیشتر تعیین کنید که مطابق با آن پیش بروید.

سعی کنید با انگیزه به برنامه اتان متعهد بمانید. از یادگیری زبان انگلیسی لذت ببرید و برای خود پاداش در نظر بگیرید.

روی هر چهار مهارت گوش دادن ، صحبت کردن ، خواندن ، نوشتن کار کنید. برای ایجاد ارتباط بهتر، نیاز است همزمان همگی این مهارت ها را یاد بگیرید. تماشای فیلم به زبان اصلی؛ گوش دادن به موسیقی،

فایل های صوتی، اخبار انگلیسی و همزمان صحبت کردن یا نوشتن درباره ی آنها بسیار کمک کننده است. سعی کنید به انگلیسی فکر کنید. صدای خود را ضبط کنید و بارها بشنوید.

کتابهای داستان انگلیسی را با صدای بلند بخوانید. بارها و بارها این کار را تکرار کنید. ایمیل انگلیسی بفرستید. اخبار محلی خود را به زبان انگلیسی بازنویسی کنید.

داشتن یک پارتنر  و شریک برای آموزش زبان بسیار مفید است. همیشه یک دیکشنری انگلیسی به انگلیسی همراه داشته باشید. اصطلاحات کاربردی زبان انگلیسی را به خاطر بسپارید.

فراموش نکنید در پروسه ی یادگیری زبان انگلیسی تکرار و تداوم یک اصل مهم است. اینترنت یک منبع در دسترس برای آموزش  است.

سایت های بی شماری در زمینه ی آموزش زبان انگلیسی وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

اپلیکیشن های مانند دولینگو نیز منبع مناسبی برای تمرین در هر چهار مهارت زبان آموزی می باشد. یکی از راه های دیگر آموزش زبان ،آموزش دیدن در یک کشور انگلیسی زبان است.

راهکارهایی برای ایجاد انگیزه در یادگیری زبان انگلیسی

مطمئن باشید انگلیسی شما از چیزی که فکر می کنید بهتر است! اکثر زبان آموزان مهارت های زبانی خود را نادیده می گیرند.

اگر مدام در حال تکرار جملاتی نظیر : زبان انگلیسی من اشتباه دارد، چون ممکن است دیگران متوجه منظور من نشوند، پس انگلیسی صحبت نمی کنم؛

بعد از سالها خواندن زبان انگلیسی، هنوز هم انگلیسی من بد و ضعیف است! از این جملات دوری کنید.

از مقایسه مهارت انگلیسی خود با دیگران به شدت بپرهیزید!

از دلایل ناامیدی در مسیر یادگیری زبان انگلیسی وجود این مقایسه هاست، آن هم با بومی ها و کسانی که زبان مادریشان انگلیسی است! این مقایسه اصلا عادلانه نیست!

از اشتباه کردن نترسید!

هیچ وقت به خاطر اشتباه در زبان انگلیسی خود را سرزنش نکنید چرا که آنها تنها نشانگر عدم شناخت شما از قواعد زبان انگلیسی است.اشتباهات را به خودتان نگیرید.

 روند پیشرفت خود را در دفترچه ای کنید!

مرور مسیری که به موفقیت شما ختم شده است می تواند بسیار لذت بخش باشد. در یک دفترچه از هر جلسه ای که زبان انگلیسی می آموزید با ذکر تاریخ نت برداری کنید .

این کار باعث می شود خودتان را به چالش بکشید و بعد از رسیدن به موفقیت به خود پاداش دهید.

اگر تنهایی به آموزش زبان انگلیس بپردازید ممکن است  چون مشوقی ندارید کمی باعث دلسردی و ناامیدی شود، اما با مرور آنچه ثبت کرده اید، می توانید به درست بودن روند موفقیتان مطمئن شوید.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved