fbpx

ویزا و عوامل تاثیر گذار در اخذ آن

ویزا و عوامل تاثیر گذار در اخذ آن

ویزا و عوامل  تاثیر گذار در اخذ آن

در این مطلب ابتدا ویزا را توضیح داده و سوالات پرتکراری  که متقاضیان در زمینه اخذ ویزا می پرسند را مطرح کرده ایم.

ویزا چیست؟

ویزا مجوز ورود اتباع خارجی به یک کشور دیگر می باشد. انواع متفاوتی دارد که بر حسب آن، محدودیت و

مدت زمان مشخصی به دارنده آن اجازه ماندن در کشور جدید را می دهد. برخی از کشورها نیاز به ویزا ندارند که آن هم  بر اساس توافقاتی است که بین دو کشور صورت می گیرد.

صدور ویزا به عهده ی اداره مهاجرت وزارت امور خارجه ی کشورها می باشد.

متقاضی باید برای گرفتن ویزا درخواست ارائه کند. در واقع این درخواست به کشور مقصد امکان می دهد شرایط متقاضی را از لحاظ دلیل سفر، مسائل مالی و امنیتی مورد بررسی قرار دهد و بعد از آن تصمیم بر صدور یا عدم صدور ویزا را بگیرند.

آیا پذیرش با معدل پایین امکان پذیر است ؟

داشتن معدل بالا برای اخذ پذیرش و گرفتن ویزا بسیار تاثیر گذار خواهد بود اما به این معنا نیست که متقاضیانی که معدل پایینی دارند امکان و فرصت اپلای ندارند و محروم شوند ممکن است دایره ی انتخاب  دانشگاه های شما محدودتر شود اما برای ارائه درخواست پذیرش واجد شرایط خواهید بود.

آیا داشتن ویزای شینگن یا ویزای کشورهای دیگر بر اخذ ویزای تحصیلی شما تاثیرگذار است؟

پاسخ این سوال رسما خیر است. زمانی که برای ویزای توریستی اقدام می کنید ممکن است تاثیر گذار باشد چون یک ویزای کوتاه مدت با دلایل مشخص برای بازدید از یک کشور و اعلام به دولت یک کشور می باشد که با ویزای توریستی  و با دلایل مختص توریست بودن قصد بازدید از این کشور را دارید و در تاریخ مقرر به کشور خودتان برمی گردید.

داشتن ویزای توریستی برای کشورهای دیگر می تواند به کشور جدیدی که برای آن اقدام می کنید نشان دهد  که شما به قوانین آن کشور احترام گذاشته اید و در مهلت مقرر و به موقع رفته اید و برگشته اید.

اما برای ویزاهای تحصیلی و دانشجویی و یا حتی ویزای کار که بلند مدت هستند آنچنان تاثیر گذار نیست چون این نوع ویزاها زمان مشخص  دو یا چهار ساله  یا بیشتر دارند و شما با توجه به نوع ویزا در یک زمان مشخص اعلام می کنید که در این کشور خواهید بود. اما داشتن یک ویزای توریستی که نشان دهنده مدت یک ماه یا دو ماه سفر شما باشد چندان تاثیرگذار نخواهد بود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر، فرم مشاوره رایگان را از اپلیکیشن ONEKEYVISA  یا وبسایت ما پر کرده و برای همکاران ما ارسال کنید.

 

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved