fbpx

همه‌چیز در مورد روز کارگر در آمریکا

همه‌چیز در مورد روز کارگر در آمریکا:

امروز، اولین دوشنبه از ماه سپتامبر روز کارگر یا Labor Day است.

روز کارگر یکی از تعطیلات رسمی ایالات‌متحده آمریکا می‌باشد که هر سال به نشانه‌ی یادبود جنبش کارگری آمریکا و بزرگداشت کارگران آمریکایی که نقش مهمی در پیشرفت این کشور داشته‌اند، در اولین دوشنبه از ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است که برای برخی از مردم، روز کارگر پایان تعطیلات تابستان محسوب می‌شود.

اما این روز چگونه وارد تقویم آمریکا شده است؟

برای شنیدن یک داستان تاریخی آماده‌اید؟

در اواخر قرن 1800 میلادی، بحبوحه انقلاب صنعتی آمریکا، یک فرد آمریکایی برای داشتن یک زندگی ساده می‌بایست در هفت روز هفته، روزانه حدود 12 ساعت کار کند، اما داستان تنها این نبود، در بسیاری از ایالت‌ها، خانواده‌ها کودکان 5 ساله‌ی خود را نیز به کار در کارخانه‌ها و معادن مجبور می‌کردند تا بلکه بتوانند از پس مخارج خود بربیایند. در آن روزها اوضاع محیط کاری برای طبقه‌ی مهاجر و فقیر بسیار بد بود و کارگران از طبیعی‌ترین نیازهای خود مانند دسترسی به هوای تازه، امکانات بهداشتی و یا زمان استراحت نیز محروم بودند. رفته‌رفته اوضاع طبقه‌ی کارگر بدتر می‌شد تا جایی که اتحادیه‌های کارگری جمع شدند تا با اعتصاب و تظاهرات ناراحتی خود را ابراز کنند و کارفرمایان را وادار کنند تا در ساعات کاری و درآمد کارگران تجدید نظر کنند.

البته که بسیاری از اعتراضات شدت گرفت و به کشته شدن افراد زیادی، چه از طبقه‌ی کارگر و چه پلیس، منجر شد.

اولین تظاهرات روز کارگر آمریکا در 5 سپتامبر1882، در نیویورک سیتی اتفاق افتاد و طی آن 10 هزار کارگر فاصله‌ی سیتی هال تا یونیون اسکوئر را به تظاهرات پرداختند  که در نتیجه Matthew Maguire، یکی از رهبران این اتحادیه ایده‌ی روز بزرگداشت کارگران را در اتحادیه‌ی مرکزی کارگری نیویورک مطرح کرد اما 12 سال طول کشید تا کنگره‌ی آمریکا این تعطیلات را به رسمیت بشناسد.

رسمی شناختن این روز توسط کنگره‌ی آمریکا پس از اتفاقات 11 می 1894 اتفاق افتاد، در این دوران کارگران شرکت Pullman Palace Car در شیکاگو برای اعتراض به کاهش حقوق و اخراج نمایندگان اتحادیه اعتصاب کردند. در 26 ژوئن همان سال اتحادیه‌ی راه‌آهن آمریکا با رهبریEugene V. Debs شرکت Pullman Palace Car را تحریم کرد دولت برای متوقف کردن این اعتراضات نیروهای خود را به شیکاگو فرستاد که منجر به مرگ تعداد زیادی از کارگران شد.

بعدها دولت، در دوران ریاست جمهوری Grover Cleveland، برای جبران خسارات و بهبود روابط خود با طبقه‌ی کارگر این تعطیلات را به رسمیت شناخت. اما هنوز بر سر مؤسس این روز اختلاف وجود دارد گروهی Peter J. McGuire (از رهبران اتحادیه‌ی کارگری) ، و گروهی دیگر Matthew Maguire را مؤسس تعطیلات سه‌روزه‌ی روز کارگر می‌دانند.

در این تعطیلات می توانید مانند یک آمریکایی:

به پیک‌نیک بروید، در راهپیمایی‌ها شرکت کنید، جشن بگیرید، آتش‌بازی را نگاه کنید و از تعطیلات خود به خوبی استفاده کنید. 

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved