fbpx

نکاتی برای کمک به رفع دلتنگی دانشجویان بین المللی در آمریکا

نکاتی برای کمک به رفع دلتنگی دانشجویان بین المللی در آمریکا

نکاتی برای کمک به رفع دلتنگی دانشجویان بین المللی در آمریکا

زمان تحصیل در خارج از کشور داشتن احساس غربت بسیار طبیعی است. خانواده و دوستان شما در نیمه ی دیگر جهان هستند و تغییر منطقه زمانی  باعث اختلال در ارتباط با آنها می شود. ممکن است هنگام بیداری شما آنها در خواب باشند.

برای مواجهه با این چالش با هم راهکارهایی را مرور می کنیم.

خودت رو مشغول کن!

داشتن مشغله  یکی از ساده ترین راه های غلبه بر دلتنگی است. وقتی برنامه شما پر از سفرهای یک روزه، رویدادهای اجتماعی و فعالیت است، دلتنگی برای خانواده و دوستانتان کمتر به سراغ شما می آید. 

داشتن یک شغل پاره وقت هم  علاوه بر کسب یک درآمد جانبی می تواند شما را مشغول کند. فقط آنقدر مشغول نباشید که دیگر وقت تمرکز روی تحصیل خود را نداشته باشید.

با هموطنان خود در کشور مقصد ارتباط برقرار کنید.

این بهترین راه برای برطرف کردن دلتنگی شماست. می توانید با تشکیل گروه هایی در شبکه های مجازی این ارتباط را حفظ کنید.

هر از چند گاهی برنامه های دورهمی با پختن غذاهای بومی زادگاهتان می تواند لحظات خوشایندی را برایتان رقم بزند.

با افراد جدید آشنا شوید و گستره دوستانتان را افزایش دهید.

داشتن دوستانی جدید در کشور جدید می تواند به رفع دلتنگی شما کمک کند. این کار باعث افزایش پشتیبانی شما شده و می توانید به افراد بیشتری اعتماد کنید. همچنین شما می توانید از  افرادی مانند خودتان که از خانواده و دوستانشان دور هستند و مانند شما با حس دلتنگی دست و پنجه نرم می کنند، حمایت کنید. 

با خانواده خود در ارتباط باشید.

حتی در مناطق زمانی مختلف می توانید هنگام تحصیل در خارج از کشور با خانواده خود در ارتباط باشید. ابزارهای تماس تصویری مانند زوم و اسکایپ ارتباط با عزیزان را آسان می کند. حتی می توانید یک تماس هفتگی ترتیب دهید تا هر هفته چیزی به شما بدهد که منتظر آن باشید. زمانی را پیدا کنید که برای همه مفید باشد و آن را تبدیل به یک عادت کنید.

از نظر جسمی فعال باشید.

فعالیت بدنی می تواند به شما کمک کند تا با افسردگی و اضطراب همراه با غربت غافل شوید. در بسیاری از دانشگاه ها سالن بدنسازی و مسیرهای پیاده روی وجود دارد که می توانید برای تناسب اندام از آنها استفاده کنید. شما می توانید به تنهایی ورزش کنید یا همراه یک دوست یا همکلاسی  تمرین  را انجام دهید.

بخاطر داشته باشید چرا آنجا هستید.

وقتی دلتنگ هستید، فراموش کردن دلیل تحصیل در خارج از کشور آسان خواهد بود. به یاد داشته باشید که این کار را برای رسیدن به موفقیت با تحصیل در  یک کشور جدید انتخاب کرده اید. وقتی دلیل این حرکت را به خاطر می آورید، کنار آمدن با دلتنگی آسان تر است. بسیاری موافقند که هزینه کمی برای تحصیل و تجربه پرداخت می شود.

از تجربه تحصیل در خارج از کشور لذت ببرید.

این نکات به شما کمک می کند دلتنگی خود را کنترل کنید تا بتوانید از تجربه تحصیل در خارج از کشور لذت ببرید. به یاد داشته باشید ، اضطراب و افسردگی همراه با دلتنگی طبیعی و موقتی است. این احساسات ناراحت کننده پس از تحمل شما از بین می روند. این نکات به شما کمک می کند تا به تحصیل در خارج از کشور عادت کنید. سپس، شما آماده خواهید بود تا از آموزش و تجربه ای که به دست می آورید بهره مند شوید.



One Key Visa Inc. | All Rights Reserved