fbpx
نحوه ی ارسال درخواست برای OPT

نحوه ی ارسال درخواست برای OPT:

پیش از این مفصل در مورد OPT صحبت کردیم و با این آموزش عملی اختیاری آشنا شدیم، همان طور که قول داده بودیم امروز می‌خواهیم با نحوه‌ی اقدام برای OPT آشنا شویم. اگر شما نیز دوست دارید در این مورد بیش‌تر بدانید با ما همراه شوید:

جهت اقدام:

  1. طبق قوانین و سیاست دانشگاه، شما باید درخواست خود را به DSO دانشگاه (Designated School Official) ارجاع دهید.
  2. DSO صلاحیت شما را تأیید می‌کند و پس از وارد کردن درخواست در SEVIS فرم I-20 شما را پرینت و امضا می‌کند.
  3. حال وضعیت شما در SEVIS به Requested تغییر می‌کند، این عبارت به این معنا است که DSO درخواست وارد کرده اما USCIS هنوز فرم I-765 (Application for Employment Authorization) شما را دریافت نکرده.
  4. حال شما فرم I-20 خود را امضا می‌کنید و در طی حداکثر 30 روز (پس از درخواست DSO) می‌بایست نسبت به فراهم کردن مدارک، پرداخت هزینه‌ی لازم و تکمیل فرم I-765 در وب‌سایت رسمی USCIS به آدرس http://www.uscis.gov/i-765 اقدام کنید.
  5. وضعیت شما در SEVIS به Pending تغییر می‌کند که به معنای این است که USCIS فرم I-765 را دریافت کرده است.
  6. اگر نیاز به اطلاعات بیش‌تری باشد، Request For Evidence دریافت می‌کنید و باید در ددلاین گفته شده اطلاعات خواسته شده را تحویل دهید.
  7. حال USCIS باید تصمیم بگیرد که آیا شما واجد شرایط هستید یا خیر. اگر واجد شرایط باشید وضعیت شما به Approved تغییر کرده و USCIS برای شما برگه‌ی اجازه کار یا EAD منتشر می‌کند و در غیر این صورت وضعیت شما به Denied تغییر کرده و درخواست شما رد می‌شود.
  8. پس از دریافت EAD می‌توانید مشغول به کار شوید، پس از استخدام می‌بایست در 10 روز اطلاعات کارفرمای خود، هرگونه تغییر آدرس و… را به DSO گزارش دهید و  DSO بیست و یک روز زمان دارد تا این اطلاعات را به SEVIS گزارش دهد.

 

در حین ارائه‌ی درخواست و دریافت نتیجه اگر وضعیت شما به Canceled تغییر کند به این معناست که DSO درخواست OPT را در SEVIS لغو کرده است،

اگر این وضعیت به Withdrawn تغییر کند به این معناست که USCIS با درخواست دانشجو برای باطل کردن فرم I-765 موافقت کرده است.

 

 

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved