fbpx

سؤالات متداول ویزای دانشجویی

سؤالات ویزای دانشجویی

6 سؤال متداول ویزای دانشجویی

سؤالات زیادی برای دانشجویان بین المللی که می خواهند برای ویزای دانشجویی اقدام کنند پیش می آید که متداول ترین آنها را در اینجا برای شما پاسخ داده ایم.

از کجا آغاز کنم؟

اگر کشوری انتخابی شما برای ادامه تحصیل امریکاست در گام نخست شما باید از بین بیش از 4000 دانشگاه و دبیرستان و کالج موجود یکی را انتخاب کنید. اما چگونه؟

شاید پرتکرارترین اشتباه برای متقاضیان انتخاب برترین دانشگاه باشد.شما باید با توجه به شرایط خود دانشگاهی که بهترین تطابق را با شما دارد انتخاب کنید.

  • قبل از آن چند سوال اساسی از خودتان بپرسید:
    هدف من چیست؟
  • چه رشته ای را می خواهم مطالعه کنم؟
  • کجا ودر کدام شهرمی خواهم زندگی کنم؟
  • میزان شهریه چقدر است و چه روش هایی برای تامین آن در اختیار من است؟

با جستجوی دانشگاهی که با شما مطابقت دارد ، مسیر موفقیت خود را جهت دریافت پذیرش هموار می کنید و ما معتقدیم که در نهایت ، این مهم نقش بسیار مهمی در مصاحبه ویزا شما دارد.

برای ویزای دانشجویی خود از کجا اقدام کنم؟

اگر هم اکنون در ایالات متحده نیستید ، (یا در زمان درخواست) مطمئناً می توانید از کشور خود متقاضی شوید. در کشور هایی مانند ایران که سفارت امریکا ندارند, متقاضیان باید از از طریق سفارت های امریکا در کشور های همسایه اقدام نمیاند. اداره مهاجرت امریکا سه سفارت را برای انجام مصاحبه به فارسی برای ایرانیان تعیین کرده. سفارت امریکا در ارمنستان, سفارت امریکا در ترکیه و سفارت امریکا در امارات متحده عربی. اما چگونه؟

پس از موفقیت در پذیرش دانشگاه و I-20 خود ، شما با تکمیل کردن درخواست آنلاین با نام DS-160 فرم را تکمیل می کنید. فرم DS-160 به صورت دیجیتالی تکمیل میشود و به سفارتی که شما قصد انجام مصاحبه را دارید ارسال می شود. پس از تکمیل فرم ، با تعیین وقت مصاحبه ویزا ، مراحل بعدی را ادامه می دهید.

به چه نوع ویزای دانشجویی نیاز دارم؟

ایالات متحده سه ویزای مختلف دانشجویی ( F-1 ، J-1 و M-1 ) دارد. متناسب با هدف خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. متداول ترین نوع ویزای دانشجویی به طور کلی ویزای F-1 است.

آیا خانواده من می توانند با من بیایند؟

بله ، دسته ویزای دانشجویی به شما امکان می دهد همسر و فرزندان زیر 21 سال اتان را به همراه خود ببرید. برای ویزای F-1 ، خانواده شما واجد شرایط F-2 ، برای J-1 ، آنها واجد شرایط J-2 و اگر دارای ویزای M-1 باشید ، آنها برای ویزای M-2 واجد شرایط می شوند.

بعد از ورود به امریکا با ویزای دانشجویی, آیا میتوانم ویزای خود را به یک ویزای دیگر مانند کار تبدیل کنم؟

بله, شما میتوانید هر نوع ویزای غیر مهاجرتی مانند ویزای دانشجویی را به یک ویزای غیر مهاجرتی دیگر یا ویزای مهاجرتی تغییر دهید. این امر در اداره مهاجرت امریکا, به نام تغییر وضیت شناخته میشود.

چه مدت می توانم بمانم؟

با ویزای دانشجویی شما تا پایان مدت زمان تحصیل خود اجازه اقامت خواهید داشت. وضعیت D / S به معنی مدت زمان تحصیل است و به شما امکان می دهد تا زمانی که تحصیلات خود را ادامه می دهید در ایالات متحده قانونی بمانید و دانشجوی فعال باشید.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved