fbpx

زندگی و تحصیل در مینه سوتا

زندگی و تحصیل در مینه سوتا آمریکا

زندگی و تحصیل در مینه سوتا آمریکا

مینه سوتا دوازدهمین ایالت بزرگ در ابعاد و همچنین شمالی ترین ایالت آمریکا (به غیر از آلاسکا) در شمال غربی ایالات متحده آمریکا واقع شده است. واژه ی مینه ‌سوتا به معنای آب آبی روشن می باشد. جمعیت مینه‌سوتا بیش از هفت میلیون نفر است که اغلب سفیدپوست و از نژادهای اروپای غربی هستند.

مینه سوتا به خاطر مردمش، هزینه های مناسب زندگی و جشنواره هایش شناخته شده است. شهرها تمیز هستند و شهرهای کوچک جذابیت های خاص خود را دارند. مینه سوتا از کوه، جنگل و چمنزار تشکیل شده است. مینه سوتا دارای 72 پارک و 58 جنگل ایالتی است. مردم مینه سوتا با لهجه غرب میانه صحبت می کنند.

آب و هوای این ایالت قاره ای می باشد. زمستان های سرد و تابستان های گرم دارد. افرادی که در مینه سوتا تحصیل می کنند، بسته به محل دانشگاه خود، شرایط آب و هوایی متفاوتی را تجربه می کنند. صنعت و تجارت این ایالت مبتنی بر کشاورزی  و کاشت محصولاتی نظیر ذرت و چغندر و سویا است.

جاذبه های طبیعی و دیدنی های مینه سوتا

مینه سوتا ایالت زیبا و مقرون به صرفه ای  که در آن با کمترین هزینه می شود از فرهنگ و هنر و طبیعت  بهره برد. مشهور به سرزمین ده هزار دریاچه،  در واقع حدود 12000 دریاچه در سراسر قلمروی خود دارد؛ محل های منتهی به آب زیادی برای لذت بردن دارد.

شنا، قایقرانی، ماهیگیری در یخ از برنامه های تفریحی ویژه ی این ایالت است. دریاچه سه جزیره Fraser Pit، دریاچه Clearwater، دریاچه Lake Country از معروف ترین دریاچه های مینه سوتا است.

جشنواره و نمایشگاه های متنوع برای هر مناسبت از نمایشگاه اتومبیل تا جشنواره موسیقی! در این ایالت برگزار می شود. مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری زیادی برای مردم فعال مینه سوتا وجود دارد. این ایالت دارای تنوع مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روی برای سبک زندگی افراد فعال است. بدون نیاز به ثبت نام در باشگاه ورزشی از فضای شهر برای این کار بهره ببرید.

 شهرهای دوقلو واقع در سنت پل و مینیاپولیس دارای یک اقتصاد رو به رشد هستند. شرکت های تجاری موفق زیادی در این شهرها به اقتصاد و اشتغال آن کمک کرده اند. نزدیک به شصت درصد ساکنان مینه سوتا در این دو منطقه زندگی می‌کنند که مرکز حمل و نقل، کسب و کار، صنایع، آموزش، دولت و سکونت جامعه هنری شناخته شده بین‌المللی است. 

  شهرهای تمیز و شهرهای جذابی مانند دولوت، مانکاتو، مورهد، روچستر و سنت ابر از بخش های شهری مینه سوتا هستند. شهرهای  کوچک جذاب مانند  Grand Marais یک مکان ساحلی کوهستانی برای کسانی که شلوغی شهرها را دوست ندارند.

دانشگاه های مینه سوتا

این ایالت 32 دانشگاه و کالج دولتی و 20 موسسه خصوصی دارد. دانشگاه مینه‌سوتا، دانشگاه مینه‌سوتا موریس، مایو کلینیک از مراکز علمی معتبر این ایالت هستند. شش دانشگاه این ایالت در بین بهترین دانشگاه های آمریکا قرار دارند. کالج کارلتون، واقع در Northfield، از دانشگاه های معروف مینه سوتا است. کارلتون 37 رشته مختلف و 15 گرایش در هنر، علوم انسانی، علوم طبیعی و علوم اجتماعی ارائه می دهد از بیش از 33 کشور جهان  در این کالج ثبت نام کرده اند، کلاسهای دانشگاه کارلتون  با تعداد متوسط حدود  18 دانشجو ارائه می شود.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved