fbpx

زندگی خوابگاهی در دانشگاه های آمریکا

زندگی خوابگاهی در دانشگاه های آمریکا

زندگی خوابگاهی در دانشگاه های آمریکا

زندگی دانشگاهی و خوابگاهی  تجربه های جدید زیادی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. ورود به دانشگاه اولین قدم دوری از خانواده و اولین قدم برای بزرگسالی بعد از بلوغ است. به خصوص برای دانشجویانی که به شهر یا کشور دیگری می روند، با تجربیات بسیاری مواجه می شوند.

زندگی دانشگاهی در آمریکا از جایگاه ویژه ای در ساختار فرهنگی این کشور برخوردار است. به حدی که موضوع فیلم ها و حتی ترانه های بسیاری است. زندگی خوابگاهی در آمریکا محیط مناسبی برای کاوش افق های جدید است.

آمریکا دارای یک جغرافیای بسیار بزرگ است، گزینه های دانشگاه را با فرصت های مختلف در سراسر کشور برای دانشجویان ارائه می دهد. برخی در مکانهای بسیار مرکزی قرار دارند، در حالی که برخی دیگر در مکانهای دور تر هستند. البته هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. نکته مهم در اینجا این است که شما شهر و محوطه دانشگاه را با مزایای زیادی برای خود انتخاب می کنید.

خوابگاه منطقی ترین گزینه محل اقامت در دانشگاه است، به خصوص اگر دانشجویی باشید که از خارج از کشور به ایالات متحده آمریکا می آید. به شما امکان می دهد خیلی سریعتر از مسائل مهم مانند سازگاری با محیط و دوست یابی عبور کنید. از نظر پول، اغلب از مزایای بیشتری نسبت به گزینه های دیگر برخوردار است. توانایی دوست یابی و ورود به محیط های اجتماعی بدون هیچ تلاشی برای رشد فردی بسیار ارزشمند است. خانه ای که از دانشگاه از نظر مسافت  دور باشد، تاثیرات منفی مانند زمان و پول سفر بر شما خواهد داشت.

اگر بپرسید آیا زندگی در خوابگاه هیچ مشکلی ندارد؟ باید گفت البته که وجود دارد. ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که برای افراد دشوار و غیر قابل تحمل باشد ، مانند استفاده از حمام های مشترک یا زندگی در اتاق های بسیار شلوغ. اما اگر این شرایط مناسب شما نیست، این شما هستید که باید گزینه های دیگر را در نظر بگیرید. بسیاری از دانشجویان هستند که با موقعیت های پرتنش می توانند سازگاری زیادی از خود بروز دهند که  این نوع برخورد کاملاً مربوط به دیدگاه فرد در مورد نحوه زندگی اوست.

اگر از اکثر مردم سوال کنید، بهترین سالهای زندگی شما چه زمانی بوده؟ جواب اکثر افراد سالهای دانشگاه و زندگی خوابگاهی است. چون راحت ترین و رایگان ترین سالهاست. دریافت تحصیلات عالی در زمینه ای که به آن علاقه دارید و معاشرت در یک محیط کاملاً جدید، شما را در آینده شکل خواهد داد. تماس هایی که دارید و دوستی هایی که ایجاد کرده اید ممکن است به شما کمک کند در آینده مشارکت تجاری سودآوری برقرار کنید.

اکنون به لطف اینترنت، می توانیم به سرعت درباره موضوعی که هرگز نشنیده ایم، یاد بگیریم. به عنوان مثال، دانشجویی که تمام تحصیلات خود را در ایران گذرانده است، می تواند در ایالات متحده آمریکا در دانشگاه تحصیلاتش را ادامه دهد و در آنجا از امکانات بسیار خوبی بهره مند شود.

در گذشته، دسترسی به این نوع اطلاعات بسیار دشوارتر بود، همیشه یک چیز ناشناخته وجود داشت. اکنون، به لطف وبلاگ ها ، انجمن ها و فیلم های Youtube، به راحتی می توانید در مورد چنین موضوعاتی ایده بگیرید. بنابراین، ترسیم مسیر برای شما بسیار آسان تر می شود.

فرصت های کاری به نام OPT (آموزش عملی اختیاری) و CPT (آموزش عملی برنامه درسی) به دانشجویان امکان می دهد تا در هنگام تحصیل درآمد و تجربه کار کسب کنند. این تجربه باعث می شود دانشجو در سالهای بعد وارد دنیای تجارت شود، در برابر رقبای خود قوی تر خواهد شد. تجربه ای که در آن سن به دست آورد، بلوغ و نظم و انضباط را برای او به ارمغان می آورد و به او کمک می کند تا به سرعت از نردبان دنیای تجارت بالا رود.

به طور خلاصه، اگر شما برنامه ای برای تحصیل در دانشگاه های ایالات متحده آمریکا دارید، حتماً زندگی در خوابگاه را تجربه کنید. حتی اگر یک سال این کار را انجام دهید، چیزی از دست نخواهید داد، اما برعکس، چیزهای زیادی به شما اضافه می کند. یافتن مکان مناسب تر برای زندگی اجتماعی و دانشگاهی خود بسیار دشوار است. دستیابی به سطح مشخصی از بلوغ و دانش با صرف وقت در دانشگاه به کارآمدترین روش، بهترین انتخابی است که یک دانشجو می تواند انجام دهد.

امیدواریم در این دنیا که انتخاب های ما سرنوشت ما را تعیین می کند، انتخاب های درستی داشته باشید .

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved