fbpx

روز یادبود در آمریکا

روز یادبود در آمریکا: (رسم رسومات و پیشینه)

امروز آخرین دوشنبه از ماه می، کل کشور آمریکا سپاسگزار خدمات مردان و زنانی است که جان خود را در حال خدمت در نیروی نظامی ایالات‌متحده از دست داده‌اند، امروز روزی است برای یادبود.

 این روز که به روز یادبود (memorial day) یا روز دکوراسیون (decoration day) معروف است، جزئی از تعطیلات رسمی ایالات‌متحده آمریکا به حساب می‌آید. روز یادبود در کشور آمریکا، آغاز غیررسمی تابستان نیز می‌باشد. برخی از رسم و رسومات این روز:

  • امروزه در آخرین دوشنبه ماه می رژه‌های نظامی‌ای در آمریکا، مخصوصاً شیکاگو، نیویورک و واشینگتن دی سی، برگزار می‌شود.
  • بسیاری از مردم آمریکا در این روز به آرامگاه‌ها و بناهای یادبود می‌روند تا به آن‌ها بگویند که سپاسگزار خدماتشان هستند و یادشان را تا ابد زنده نگه می‌دارند.
  • بسیاری هم به صورت داوطلبانه پرچم آمریکا را بر قبر این افراد نصب می‌کنند.
  • برخی از مردم به یاد کشته‌شدگان شقایق قرمزی به لباس خود می‌زنند.

 

حال بیایید نگاهی به پیشینه‌ی این روز مهم در تاریخ آمریکا بیندازیم:

اگر بخواهیم به پیشینه‌ی روز یادبود نگاه گنیم باید به حوادث جنگ داخلی آمریکا برگردیم، جنگی که بیش‌ترین تعداد کشته را در تاریخ مبارزات آمریکا داشته است و به همین دلیل هم اولین آرامگاه‌های ملی تأسیس شدند. این جنگ در سال 1860 پایان یافت تشخیص اینکه اولین بار این رسم از کجا آغاز شد بسیار سخت است. برخی از شواهد نشان می‌دهند که تعدادی از اسیران سابق جنگ در چارلزتن، کَرولاینای جنوبی از اولین افرادی بودند که در 1865 رسمی شبیه به روز یادبود را برگزار کردند. مردم شهر واترلو در ایالت نیویورک از 5 می 1866 مراسم سالانه‌ای را به پاس خدمات کشته‌شدگان برگزار کردند و به همین دلیل در سال 1966 دولت آمریکا این شهر را به عنوان زادگاه این روز انتخاب کرد.

 ژنرال جان ای. لوگان از افرادی بود که در تشکیل این روز نقش مهمی داشته است. مردم در این روز بیش‌تر به تزیین قبر کشته‌شدگان می‌پرداختند و به همین دلیل ژنرال لوگان این روز را روز دکوراسیون یا تزیین نامید. ابتدا روز 30 می را برای این روز برگزیدند چرا که این روز سالگرد هیچ مبارزه‌ی خاصی نبود و می‌توانستند به کشته‌شدگان تمام مبارزات نسبتش دهند.

در سال 1968 دولت آمریکا روز یادبود را از 30 می به آخرین دوشنبه ماه می تغییر داد و این روز را به عنوان تعطیلی رسمی‌ای انتخاب کرد تا تعطیلات آخر هفته‌ی سه روزِ ای را برای کارمندان در نظر بگیرد.

 

 

 

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved