fbpx

رموز موفقیت خانم ها در عرصه کار و فعالیت اجتماعی

رموز موفقیت خانم ها در عرصه کار و فعالیت اجتماعی

رموز موفقیت خانم ها در عرصه کار و فعالیت اجتماعی

زنان از سراسر جهان فارغ از جنسیتشان پیشرفت های قابل توجهی کرده اند و ثابت کرده اند که می توانند به عنوان رهبران تجاری، موفق عمل کنند. در این مطلب راهکارهای موفقیت بانوان در عرصه های مختلف از جمله  تجارت را مرور می کنیم.

مطالعه داشتن!

مطالعه زندگی زنان موفق می تواند الهام بخش باشد. مسیر و چالش هایی که پیش رو داشته اند. با موانعی که در طول مسیر با آن مواجه شده اند می تواند به شما کمک کند. خاطرات و زندگینامه این افراد را در اینترنت جستجو کنید تا به منابع بی شماری در این زمینه دسترسی پیدا کنید. سایت forbes از منابع غنی در این زمینه است. مطالعه زندگی زنان موفق که در شرکت های بزرگ جهانی در رده های بالای مدیریتی فعالیت دارند؛ باعث تقویت خودباوری در شما می شود. زنان زیادی در طول تاریخ برای اثبات برابری حقوق زنان جنگیده اند. 

شناختن علایق خود!

در حوزه فعالیت و علاقه خود، زنان موفق را شناسایی کنید و درباره آنها اطلاعات کامل مثل رشته تحصیلی، کارآموزی، دانشگاهها و…را کسب کنید. آنچه که باعث تمایز این زنان از سایرین شده است را بشناسید و سرلوحه خود قرار دهید. اگر اهل به چالش کشیدن خود هستید و دوست دارید مسیری که سایرین کمتر در آن پا گذاشته اند را انتخاب کنید شما را الگو برای دیگران خواهد کرد.

در تمام این مسیرها ایجاد تعادل بین حرفه و شغل و روابط اجتماعی و نقش خود در چارچوب خانواده به عنوان همسر یا مادر را در نظر داشته باشید. انتخاب کردن سازمانی که به جنبه های حمایتی از بانوان می پردازد مثل دادن مرخصی زایمان با حقوق یا برنامه هایی از این دست می تواند چالش های پیش روی شما را به حداقل برساند.

شناختن حق و حقوق خود!

در برابر نابرابری های جنسیتی ایستادگی کنید. با اینکه رقم قابل توجهی از نیروی کار خانم ها هستند اما هنوز هم در دریافت حقوق و مزایا از آقایان مبلغ کمتری دریافت می کنند. ارزش خود را بدانید  و مهارت های فردی خود را ارتقا دهید. هنگامی که برای بستن قرارداد کاری در حال مذاکره هستید فوری در مورد حقوق صحبت نکنید. مذاکره را تا جایی که نتیجه دلخواهتان را کسب کنید ادامه دهید. در تمام شرایط اعتماد به نفس داشته باشید. داشتن اعتماد به نفس از ابزار لازم و ضروری موفقیت است.

شناخت زبان بدن خود!

به زبان بدن خود توجه کنید سرتان را بالا بگیرید. لبخند بزنید. تماس چشمی با دیگران هم می تواند در  انتقال اعتماد به نفس شما کمک کند. به خود تلقین کنید؛ در آینه خود را مصم و عالی خطاب کنید و مطمئن باشید که بازخورد این تلقینات را در رفتار دیگران خواهید دید.

قاطع باشید. به تصمیمات خود اطمینان داشته باشید. انتقاد پذیر باشید.  بین انتقاد سازنده و انتقاد مخرب  تفاوت های بسیاری وجود دارد. این شما هستید که باید با تجربه و درایت فرق این دو را بشناسید و مدیریت کنید. شما باید یاد بگیرید که چگونه هر یک از آنها را بشناسید و اداره کنید. طرفدار خود باشید. بلند صحبت کنید. برای اینکه فراموش نشوید حضور خود را احساس کنید.

علاقه داشتن به مسیر انتخابی پیش رو!

کلید اول موفقیت و تضمین مسیر آن، این است که حرفه اتان را با علاقه انتخاب کرده باشید. موفقیت ساده به دست نمی آید و فراز و نشیب های زیادی دارد. نظم و انضباط و برنامه ریزی داشتن در هر کاری از بهترین کارهایی است که مسیر را هموار می کند. روی هدف خود تمرکز کنید. هر از گاهی اهداف خود را به روز رسانی کنید. اولویت ها را تغییر دهید. کارها را نیمه رها نکنید. داشتن یک شبکه از افراد موفق و ایجاد ارتباطات پایدار با آنها برای داشتن یک کار حرفه ای الزامی است. از مزایای این کار این است که از فرصت های شغلی و تحولات در زمینه حرفه خود مطلع می شوید. از راه های  زیادی می توانید شبکه سازی کنید تماس تلفنی یا مصاحبه یا ارسال ایمیل.

خلاقیت داشتن!

 خلاق باشید. کلمه ای که بسیار شنیده می شود و طرفداران زیادی دارد. اما این واژه به چه معناست؟ ارائه راهکار ابتکاری و موثر در مواجه با موانع پیش رو. متفاوت کردن ارائه گزارشات با رنگ و تصاویر منحصر به فرد یا استفاده از یک وسیله جانبی  می تواند خلاقانه باشد. از تصاویر و رنگها در گزارشات خود استفاده کنید.

داشتن تحصیلات عالیه!

داشتن تحصیلات دانشگاهی مرتبط با کار در پیشرفت شما موثر است، چون گاهی موقعیت های برتر شغلی از آن فارغ التحصیلان دانشگاه های سطح یک می باشد. برقراری ارتباط و تعامل با بهترین افراد در زمینه کاری شما در این فضاها رخ می دهد. حتی بعد از اتمام درس هنوز هم بیاموزید. همیشه به دنبال دانستن و تقویت مهارتهای خود باشید.

سخت کوش بودن!

سخت کوش باشید. هیچ کس با تنبلی به جایی نرسیده است. از عواملی که شما را از هدفتان دور می کند دوری کنید. کارهای خود را با تمرکز کامل انجام دهید. کسانی که با آنها مراوده دارید را از بین افراد موفق انتخاب کنید. از شکست خوردن نترسید. تجربه کنید و از آنها درس بگیرید برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت. شجاعت داشته باشید. از ریسک کردن نترسید.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved