fbpx

رشته شیمی(Chemistry) در آمریکا

رشته شیمی(Chemistry) در آمریکا

رشته شیمی(Chemistry) در آمریکا

شیمی چیست؟

در رشته شیمی دانشجو به مطالعه ترکیب، خواص و رفتار ماده می پردازد. شیمی به عنوان یک رشته مرکزی در علم شناخته می شود چرا که این رشته، فیزیک ، ریاضیات، زیست شناسی و پزشکی را بهم مرتبط می سازد. درک شیمی برای درک جهان فیزیکی که در آن زندگی می کنیم مفید است. شیمی در زندگی همه نقش دارد و همه جنبه های وجودی ما را به طریقی تحت تأثیر قرار می دهد. 

برای تامین نیازهای اساسی خود در غذا، لباس، سرپناه، بهداشت، انرژی، آب و خاک به شیمی نیاز داریم. ما از فناوری های شیمیایی استفاده می کنیم تا کیفیت زندگی خود را با استفاده از آن برای یافتن راه حل برای مشکلات بهداشت، مواد و انرژی استفاده کنیم. دانشجویانی که شیمی می خوانند باید آماده باشند که ساعتهای طولانی را در کلاس، مطالعه و آزمایشگاه بگذرانند.

برخی از دوره هایی که شما در رشته شیمی مجبور به گذراندن خواهید بود عبارتند از: شیمی تجزیه، بیوشیمی، شیمی محیط، شیمی معدنی،شیمی ارگانیک، شیمی فیزیکی، شیمی پلیمر و مواد ،طیف سنجی و کریستالوگرافی، ترمودینامیک.

بازار کار تحصیل کردگان رشته شیمی

فارغ التحصیلان با مدرک شیمی می توانند شغل های پر درآمدی داشته باشند از جمله:

داروسازی،محقق کشاورزی، محقق غذا،مدرس شیمی،محقق پزشکی قانونی،مهندس مواد، بهداشت حرفه ای و متخصص ایمنی؛ شیمی دانشجویان را برای هر تعداد شغل جالب و با ارزش آماده می کند.

دانشگاه های برتر آمریکا در رشته شیمی

کشور آمریکا با دارا بودن دانشگاه های متعددی توانسته است به عنوان مرکز جاذبه رشته ی شیمی ظاهر شود و بسیاری از متقاضیان را به سمت خود جذب می کند. چند نمونه از دانشگاه های برتر در رشته ی شیمی در آمریکا، عبارتند از:

University Of north Alabama

TRINE University

Westminster College

International University Alliance

University Of Hawaii

FresnoPacific University

  University Of Newyork

Northern Arizona University

برخی از بهترین دانشگاه های آمریکا که در علم شیمی به دستاوردهای چشمگیری دست یافته اند عبارتند از: دانشگاه کالیفرنیا برکلی، دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved