fbpx

ده نکته برای نگارش انگیزه نامه SOP برای پذیرش در دانشگاه های آمریکا

ده نکته برای نگارش انگیزه نامه SOP برای پذیرش در دانشگاه های آمریکا

ده نکته برای نگارش انگیزه نامه SOP  برای پذیرش در  دانشگاه  های آمریکا 

اکثر دانشگاه های ایالات متحده آمریکا ایجاب می کنند که به همراه درخواست پذیرش،انگیزه نامه خود را هم ارسال کنید. این انگیزه نامه بهترین راه برای برگزیدن شما در میان انبوه متقاضیان و بیانگر این است که شما عضو برجسته ای از دانشگاه خواهید بود. این نکات را هنگام نگارش مقاله ی خود به کارببرید تا بتوانید گام اول را به بهترین شکل ممکن بردارید.

  • داستان خود را تعریف کنید.

اگرچه این نوشته انگیزه نامه نام دارد اما در حقیقت یک داستان است که شما شخصیت اصلی آن هستید.  برای داستانتان  یک زمان و مکان در نظر بگیرید و در آن یک کشمکش و در نهایت یک نتیجه داشته باشید و تا حد ممکن آن را جذاب و خواندنی کنید.

  • مطمئن شوید که داستان شما منحصر به فرد است.

بسیاری از مردم برای نوشتن انگیزه نامه دانشگاهی از روش های مرسوم و متداول استفاده می کنند. 

مقاله شما باید برجسته باشد تا دیده شود، بنابراین باید منحصر به فرد باشد. با درج جزئیات خاص در داستان خود می توانید به این مهم دست پیدا کنید.

  • توضیح دهید پذیرش شما چه کمکی به دانشگاه می کند.

کمیته ی پذیرش دانشجویی به دنبال دانشجویانی هستند که به نحوی به دانشگاه کمک کنند. شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی می توانید به ایجاد یک تجربه ی متفاوت برای دانشجویان دیگر کمک کنید. در داستانتان مشخص کنید که چگونه حضور دانشجویی مثل شما در مجموع به کالج کمک می کند.

  • اطلاعات دانشگاه مورد نظر را درج کنید. 

زمانی را برای تحقیق درباره ی دانشگاهی که می خواهید در آن درس بخوانید در نظر بگیرید و اطلاعات مهمی که به دست آوردید را در مقاله ی خود لحاظ کنید. به عنوان مثال، می توانید نحوه همسو شدن یک سازمان خاص با اهدافتان را توضیح دهید.

  • مقاله ی خود را به انگلیسی بنویسید.

احتمالا از نوشتن به زبان مادری خود احساس راحتی بیشتری دارید. به همین دلیل، ممکن است بخواهید آن را به زبان مادری خود بنویسید و سپس به انگلیسی ترجمه کنید. اگرچه ترجمه ها بندرت منظور شما را به خوبی منتقل می کنند. بنابراین، نگارش این مقاله را به عنوان فرصتی برای تمرین مهارتهای انگلیسی خود در نظر بگیرید.

  • از یک فرد انگلیسی زبان بخواهید انگیزه نامه  شما را ویرایش کند

از آنجایی که مقاله ی شما باید به انگلیسی نوشته شود برای ویرایش آن از یک شخص انگلیسی زبان بومی کمک بگیرید. اگر در اطرافیانتان چنین شخصی نیست می توانید به صورت آنلاین به این افراد درخواست ویرایش دهید و هزینه اش را پرداخت کنید.

  • به دنبال یک قالب مشخص نباشید. 

وقتی فکر می کنید هنگام نوشتن انگیزه نامه شما باید دستور خاصی را دنبال کنید به راحتی گیر می افتید. حتی ممکن است برای نوشتن اولین جمله یک روز کامل یا حتی زمان بیشتری اختصاص دهید و به همین ترتیب ممکن است در قسمت های بعدی هم گیر کنید. برای نوشتن یک انگیزه نامه ی خوب به دنبال چهارچوب نباشید و آنچه به شما الهام می شود را دنبال کنید. شما ممکن است ابتدا نتیجه گیری را بنویسید، سپس سراغ بدنه ی اصلی  انگیزه نامه بروید و در پایان جمله ی اول را بنویسید .

  • مزاح نکنید. 

ممکن است در مقاله خود بخواهید شوخ طبعی داشته باشید. اگرچه یک شوخی مناسب می تواند انگیزه نامه شما را به یادماندنی و خواندنی کند، اما در عین حال شدت این شوخ طبعی می تواند ریسک رد شدن شما را به همراه داشته باشد. اگر شوخی شما بدون نکته و خالی از لطف باشد، می تواند تهدیدی برای شانس پذیرش شما محسوب شود.  

  • از اطلاعات تکراری پرهیز کنید.

شما نباید اطلاعاتی که در فرم درخواست پذیرش داده اید را در انگیزه نامه ی خود هم تکرار کنید. محتوای این انگیزه نامه باید جدید و خاص باشد.

  • تفاوت های فرهنگی را بیان کنید. 

اگر انگیزه نامه شما ا اطلاعاتی درباره ی فرهنگ  و آداب رسوم دارد آن ها را با جزئیات بیان کنید. اعضای کمیته ی پذیرش دانشجویی ممکن است با فرهنگ شما آشنا نباشند بنابراین نکات کلیدی را به خوبی توضیح دهید.  

همین امروز شروع به نوشتن کنید

همین حالا که با نکات نگارش انگیزه نامه ی خود آشنا شدید شروع به نوشتن کنید. امروز پیش نویس خود را آماده کنید تا فرصت کافی برای ویرایش آن تا زمان تحویل داشته باشید. هرچه زودتر شروع کنید خروجی شما شگفت انگیزتر می شود. 

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved