fbpx

ده قدم تا لهجه‌ی انگلیسی بهتر

ده قدم تا لهجه‌ی انگلیسی بهتر

ده قدم تا لهجه‌ی انگلیسی بهتر:

 حتماً شما نیز از فواید داشتن یک لهجه‌ی خوب و واضح در کشور آمریکا آگاه هستید و نیازی به یادآوری نیست که این واقعیت چقدر می‌تواند در زندگی شخصی، حرفه‌ای و تحصیلی شما تأثیر مثبت بگذارد.

بله دانستن گرامر زبان انگلیسی، داشتن گستره‌ی لغات بزرگ در ذهن برای گذران زندگی در کشور آمریکا حیاتی است، اما آشنایی با تلفظ‌ها، روان و واضح صحبت کردن با تن صدای مناسب، هم به دنبال آن دو مورد قبلی مهم است. شما از فضای دانشگاه بگیر تا خرید و گشت‌وگذار و استفاده از وسایل نقلیه و پیدا کردن یک کار مناسب و شرکت در مصاحبه‌ی کاری در همه‌جا به مهارت درست و واضح صحبت کردن نیاز دارید،

باز هم بگویم یا دیگر در مورد فواید داشتن یک لهجه‌ی خوب قانع شدید؟

اگر قانع شدید که بیایید امروز با 10 مورد که می‌تواند به بهبود لهجه‌ی شما کمک کند نگاهی بیندازیم:

 

  1. بیش‌تر گوش کن:

گوش کردن را یاد بگیر، قدم اول مطمئن شنیدن است، شما اول باید گوش خود را پر کنید از تلفظات صحیح تا بعد بتوانید در عمل هم از آن استفاده کنید، یک راه مؤثر این است که فیلم و سریال بیش‌تری به زبان انگلیسی ببینید.

 

  1. کلمات را بشکن:

کلمات را به بخش تقسیم کن، این‌طوری راحت‌تر می‌توانی تلفظشان کنی، مراقب stress ها باش، کدام بخش محکم‌تر تلفظ می‌شود؟

 

  1. مقابل آینه بشین:

بله در روز مدت‌زمانی را مقابل آینه بگذرانید، حال نه این که بنشینید و زیبایی‌های خود را بشمارید، نه که البته این هم خوب است اما بحث ما چیز دیگری است، مقابل آینه بنشین و دهان خود را تکان بده. خنده‌دار است؟ خوب اما باور کنید مؤثر است، کلمات مختلف را مقابل آینه تلفظ کن و به حالات دهانت در آن زمان نگاه کن.

 

  1. صدایت را ضبط کن:

حال علاوه بر این که مقابل آینه نشستی یک ضبط‌ صوت کوچک هم کنار خود بگذار، می‌توانی از موبایلت استفاده کنی. حالا همان کلماتی را که مقابل آینه تلفظ می‌کردی با صدای بلند تلفظ کن و صدایت را ضبط کن و پس از آن به صدایت گوش کن، کدام را درست تلفظ کردی و کدام را اشتباه؟ دوباره تکرار کن. اگر تلفظ کلمه‌ای را نمی‌دانستی، از دیکشنری استفاده کن!

 

  1. از کلمه مستقیم به سمت عبارت و بعد جمله پرواز کن:

حال همان طور که مقابل آینه نشستی و صدایت را ضبط می‌کنی، همان کلمات را در عبارت و جمله قرار بده، چطور عمل کردی؟ بد بود؟ خوب دوباره امتحان کن!

 

  1. آهنگ، تکیه صدا و intonation همه چیز را تغییر می‌دهد:

مراقب intonation و تکیه‌ی صدا باش! با کمی جا به جایی در صدا می‌توانی معنای یک جمله و حالت آن را به کل تغییر دهی.

?You like me

!You like me

  1. تلفظ جملات سخت همان پیشرفت است:

بله جملات سختی را پیدا کن و آن‌ها را تلفظ کن، اصطلاحاً به این جملات می‌گویند tongue twisters. تلفظ این جملات ورزشی برای زبان می‌شود و کمک می‌کند سریع‌تر و بهتر صحبت کنی!

 مثل چی؟

Peter Piper picked a peck of pickled peppers!

How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood?

She sells seashells by the seashore

Susie works in a shoeshine shop. Where she shines she sits, and where she sits she shines.

آسان است؟ سعی کن پشت سر هم بگویی!

 

  1. حال زمان آن رسیده که یک جمله، چند جمله شود:

متنی را مقابلت بگذار، از روی آن با صدای بلند بخوان و صدایت را ضبط کن تا زمانی که مطمئن نشدی همان یک متن را می‌توانی روان و صحیح بخوانی، سراغ متن دیگر نرو!

 

  1. مکالمه کلیدی است:

یک بار دیگر دست به دامن آینه و ضبط‌صوت شو، با خودت تمرین کن، فکر کن در مصاحبه‌ای نشستی، با خودت مصاحبه کن و جواب بده، از قبل به جواب‌ها فکر نکن در لحظه صحبت کن، ابتدا با سؤالات آسان‌تر در مورد شخص خودت شروع کن، مثل این که نامت چیست؟ تحصیلاتت چه هستند؟ چه‌کاری می‌کنی؟ تفریحاتت چه هستند و… .

مراقب باش اطرافیانت یک آن در اتاقت را باز نکنند و فکر نکنند که خدایی نکرده … بله!

 

  1. حال زمان پرواز پروانه از پیله است:

حال دیگر زمان آن رسیده با افراد دیگر صحبت کنی و مهارت‌های خود را به چالش بکش، نترس، کم رو نباش. ترس و خجالت در هر زمینه‌ای مانع پیشرفت خواهد بود!

 

البته باید بگویم که حضور در جامعه‌ای مانند کشور آمریکا که بیش تر افراد در آن به زبان انگلیسی، صحبت می‌کنند بسیار تا بسیار می‌تواند سرعت پیشرفت شما را افزایش دهد.

 

شما برای بهبود لهجه چه راه‌حلی دارید؟

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved