fbpx

دانشگاه کرنل Cornell University

دانشگاه کرنل Cornell University

دانشگاه کرنل  Cornell University 

دانشگاه کرنل سال 1865 میلادی در آمریکا  توسط عزرا کرنل و اندرو دیکسون وایت در ایتاکا در ایالت نیویورک آمریکا تاسیس شد. هدف از تاسیس این دانشگاه آموزش و فراهم کردن امکان مشارکت در تمامی زمینه‌های علمی شاخه‌های نظری و کلاسیک دانش تا دانش‌های کاربردی بوده است که در زمان خود، امری دور از ذهن بود.

 ایتاکا جزو زیباترین و سرسبزترین شهرهای آمریکا قرار دارد و یک فضای روستایی بی نظیر دارد. پردیس ایتاکا در میان دره‌های زیبا و مجاورت دریاچه فینگر و دریاچه کایوگا قرار گرفته و منظره‌ای دل‌انگیز و چشم‌نواز به دانشگاه بخشیده‌است.  این دانشگاه در رده بندی های مختلف در رده های بالا و عموما زیر بیست در دانشگاه های آمریکا قرار دارد.

در رتبه‌بندی مؤسسه QS در سال ۲۰۲۰ دانشگاه کرنل در رتبه ۱۴ دانشگاه‌های جهان و هفتم آمریکا قرار دارد. بر اساس رتبه‌بندی مؤسسه تایمز این دانشگاه در رتبه ۱۹دنیا در سال ۲۰۲۰ قرار گرفته‌است.

کرنل یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی به شمار می آید. بدنه دانشجویی دانشگاه کرنل شامل  ۱۴۰۰۰ دانشجوی کارشناسی و ۷۰۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی از بیش از ۱۲۰ کشور و ۵۰ ایالت آمریکا است. بیش از 25 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد  در دانشگاه کرنل در حال تحصیل می باشند.

کرنل یکی از سه دانشگاه خصوصی آمریکا است که تحت سیاست‌های اعطای زمین برای دانشگاه‌ها دایر شده‌است و از این منظر تنها دانشگاه ایالت نیویورک به‌شمار می‌رود. در حال حاضر دانشگاه کرنل دارای هفت دانشکده در سطح کارشناسی و هفت دانشکده در سطح تحصیلات تکمیلی در پردیس اصلی ایتاکا است و هر دانشکده و هر گروه آموزشی به‌طور مستقل استانداردهای خاص پذیرش دانشجو و برنامه‌های آموزشی خاص خود را دارد.

 دانشکده های کشاورزی، معماری، هنر و طراحی، مدیریت و بازرگانی، مهندسی، مدیریت هتل‌داری، انسان شناسی، صنعت و کار، حقوق، علوم پزشکی، دامپزشکی دانشگاه کرنل رشته های متنوعی را به دانشجویان ارائه می دهند. این تنوع شعار دانشگاه “هر شخص یک مطالعه” را تحقق بخشیده است. دانشکده مهندسی کرنل در رده ی بهترین دانشکده های مهندسی در آمریکا قرار دارد. 

علاوه بر فعالیت های علمی، برنامه های متنوع ورزشی از هاکی روی یخ، غار نوردی و کوهنوردی گرفته تا اسکیت در فضای دانشگاه برای دانشجویان وجود دارد.

 این دانشگاه بیش از هزار و پانصد عضو هیئت علمی دارد . در حال حاضر کرنل دارای بیش از ۲۴۵٬۰۰۰ فارغ‌التحصیل زنده است و در میان اعضای هیئت علمی سابق و کنونی خود، مشاهیر علمی و فرهنگی زیادی به چشم می‌آیند؛ از جمله: ۳۴ پژوهشگر بورسیه طرح مارشال، ۲۹ پژوهشگر بورسیه سسیل رودس، ۷ پژوهشگر بورسیه گیتس و ۴۴ پژوهشگر کسب‌کننده جایزه نوبل که سه نفر از دانش‌آموختگان زن (پرل باک، باربارا مک‌کلینتاک و تونی موریسون) در بین برندگان جایزه نوبل دیده می شوند.

دانشگاه کرنل، سیستم آموزشی مختلط و به دور از هر نوع  تبعیض نژادی و مذهبی  را داراست و  هیچ گونه محدودیتی چه از نظر نژاد و چه از نظر مذهب در هیچ قسمتی از آن وجود ندارد.

پردیس مرکزی دانشگاه شامل مجموعه کتابخانه‌ها، ساختمان‌های مرکزی مدیریت، اماکن ورزشی، تالارها و سالن‌ها، موزه‌ها و تعداد زیادی از ساختمان‌های آموزشی و اداری دانشکده‌های اصلی دانشگاه کرنل می‌شود. همچنین یک مرکز خوابگاه دانشجویی و یک مرکز هنرهای نمایشی با نام شوارتز در وسط پردیس ایتاکای دانشگاه کرنل جای گرفته‌است.

پردیس دانشکده علوم پزشکی دانشگاه کرنل در شهر نیویورک که با نام ویل کرنل شناخته می شود در محله آپر ایست ساید منهتن قرار گرفته‌است. در این پردیس آموزش‌های مربوط به پزشکی یکی در سطح عمومی و دیگری دانشکده تحصیلات تکمیلی علوم پزشکی ارائه می شود.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved