fbpx

دانستنی‌ ‌هایی‌ ‌درباره‌ ‌آمریکا‌ ‌

دانستنی هایی درباره آمریکا

دانستنی هایی درباره آمریکا

بخش اول

ایالات متحده آمریکا، سرزمین مهاجران از 50 ایالت تشکیل شده است. این سومین کشور پرجمعیت در جهان است. ایالات متحده آمریکا همچنین از نظر مساحت چهارمین کشور بزرگ جهان است. این کشور پهناور به خوبی در سراسر جهان شناخته شده است. 

آمریکا بسیاری از عجایب طبیعی جهان را در خود جای داده است. در حقیقت، سازمان آموزش، علمی و فرهنگی سازمان ملل (یونسکو) بسیاری از میراث فرهنگی را در آمریکا به رسمیت شناخته است. از نظر یونسکو، میراث جهانی مکانی است که دارای اهمیت فرهنگی یا فیزیکی ویژه ای است.

رودخانه های ایالات متحده آمریکا

چهارمین سیستم طولانی رودخانه در جهان را دارد. رودخانه میزوری طولانی ترین رود آمریکای شمالی است. این رودخانه از مونتانا، واقع در پایه کوههای راکی، سرچشمه می گیرد و تقریباً برای مسافت 2341 مایل (3767 کیلومتر) جریان دارد تا اینکه در رودخانه می سی سی پی درست در شمال سنت لوئیس، میزوری تخلیه شود. رودخانه های میزوری و رود می سی سی پی با هم ترکیب شده و چهارمین سیستم طولانی رودخانه در جهان را ایجاد می کنند.

اقتصاد آمریکا

 ایالات متحده آمریکا بزرگترین اقتصاد را در جهان دارد. ایالات متحده آمریکا از سال 1871 تا کنون موقعیت خود را به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان حفظ کرده است. اقتصاد آمریکا چنان بزرگ است که  اغلب به عنوان یک ابرقدرت اقتصادی شناخته می شود و این به دلیل این واقعیت است که تقریباً یک چهارم اقتصاد جهانی را تشکیل می دهد. اقتصاد ایالات متحده آمریکا به جمعیت عظیم این کشور، نوآوری در فناوری، هزینه های بالای مصرف کننده، درآمد متوسط ​​بالا و همچنین نرخ بیکاری متوسط ​​مرتبط است.

پرچم آمریکا

پرچم آمریکا 27 نسخه داشته است. اولین پرچم آمریکا فقط 13 نوار و همچنین 13 ستاره را که به صورت دایره ای مرتب شده بودند؛نشان می داد. ستارگان و راه راه ها نشان دهنده 13 مستعمره اعلام استقلال از بریتانیا بود. در حالی که منشا اولین پرچم آمریکا مشخص نیست ، برخی معتقدند که توسط یکی از نمایندگان کنگره نیوجرسی، فرانسیس هاپکینسون طراحی شده و توسط یک خیاط فیلادلفیا، بتسی راس دوخته شده است.

از زمان تاسیس ایالات متحده آمریکا، 27 نسخه از پرچم آمریکا وجود داشته است. هر پرچم جدید نشان دهنده اضافه شدن ایالات جدید است. امروز  پرچم آمریکا 50 ستاره را نشان می دهد که نشان دهنده 50 ایالت تشکیل دهنده ایالات متحده آمریکا است.

خانه برخی از بهترین هنرمندان موسیقی در همه زمان ها

آمریکا نه تنها یک کشور عظیم است، بلکه موسیقی آنها نیز تأثیر زیادی بر جهان گذاشته است. آمریکا بر صنعت موسیقی مسلط است زیرا بسیاری از نوازندگان با استعداد وجود دارند که آمریکا را خانه خود می دانند.

از جمله بهترین هنرمندان موسیقی می توان به فرانک سیناترا، الویس پریسلی، جیمی هندریکس، مدونا، ویتنی هوستون، مایکل جکسون ، بیانسه و بسیاری دیگر اشاره کرد.

 مرکز سرگرمی جهان

آمریکا تأثیر زیادی بر فرهنگ جهانی دارد و بخشی از آن ناشی از سرگرمی است. بسیاری از فیلم های عاشقانه و اکشن که از آنها لذت می بریم در ایالات متحده آمریکا فیلمبرداری و تولید می شوند.

هالیوود در سطح جهان به عنوان مرکز سرگرمی شناخته شده است و برخی تصور می کنند که یکی از مشهورترین مکانهای روی زمین است. هالیوود گردشگران از سراسر جهان را با نشانه هایی مانند ستاره برنجی تعبیه شده در پیاده‌رو مشاهیر و تئاتر چینی TCL به خود جلب می کند. در اطراف، صنعت سرگرمی بی پایانی وجود دارد و آن را به مقصد اصلی بازدید علاقه مندان به فیلم تبدیل کرده است.

پایتخت آمریکا

واشنگتن دی سی همیشه پایتخت آمریکا نبود. بسیاری واشنگتن دی سی را به عنوان پایتخت ایالات متحده آمریکا می شناسند؛اما همیشه اینطور نبود. واشنگتن تا سال 1790 پایتخت نشد. باور کنید یا نه، از سال 1785 تا 1790 ، شهر نیویورک به عنوان پایتخت آمریکا خدمت می کرد. گرچه ممکن است امروز پایتخت نباشد، اما بیش از 8 میلیون نفر در شهر نیویورک زندگی می کنند، که این شهر را به پرجمعیت ترین شهر آمریکا تبدیل می کند.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved