fbpx

تفاوت کالج و دانشگاه در کشور آمریکا

 

تفاوت کالج و دانشگاه در کشور آمریکا:

عبارت‌های کالج و دانشگاه، دو علامت سؤال بزرگ در ذهن بسیاری از متقاضیان تحصیل در کشور آمریکا می‌باشند. این دو عبارت در هر کشوری معنای متفاوتی دارند و همین امر دانشجویان بین‌المللی را معمولاً با مشکلاتی رو به رو می‌کند. 

اکنون می‌خواهیم با مفهوم هرکدام از این عبارات در کشور آمریکا بیشتر آشنا شویم و تفاوت آن‌ها را درک کنیم تا در انتخاب محل تحصیل با مشکل مواجه نشویم:

کالج در کشور آمریکا به چه معناست؟

کالج‌ها در ایالات متحده آمریکا معمولاً مؤسسات آموزشی کوچکی هستند که بیش‌تر بر روی مقطع کارشناسی تمرکز دارند، اما در همه‌جا استثنا هم وجود دارد. تعدادی از کالج‌های آمریکایی تحت عنوان مدرسه‌ی عالی فوق‌دیپلم/ دوساله کار می‌کنند. بدین گونه که دانشجو پس از اتمام دبیرستان به مدت دو سال در این کالج‌ها درس می‌خواند و پس از اخذ مدرک فوق‌دیپلم و گواهینامه‌ی کاری می‌تواند برای دریافت مدرک لیسانس به کالج‌های 4 ساله و یا دانشگاه برود.

دانشگاه در کشور آمریکا به چه معناست؟

عبارت دانشگاه در کشور آمریکا، معمولاً به دانشگاه‌های ملی و بزرگ اطلاق می‌گردد که تعداد دانشجوی زیادی دارند و مقدمات تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و پست دکتری را فراهم می‌کنند؛ اما استثنا هم وجود دارد (گاه دانشگاه می‌تواند خصوصی و کوچک نیز ‌باشد).

*      گاهی دانشگاه‌ها از چند کالج کوچک‌تر تشکیل‌شده‌اند که هر کدام در زمینه‌ای خاص فعالیت دارند.

 

تفاوت دانشگاه و کالج در کشور آمریکا:

  •       معمولاً کالج کوچک‌تر از دانشگاه می‌باشد.
  •       کالج، گستره‌ی اطلاعات علمی بیش‌تری را در اختیار دانشجو قرار می‌دهد.
  •       کالج معمولاً برای متقاضیان مدرک کارشناسی مناسب‌تر می‌باشد.
  •       دانشگاه بیش‌تر در حوزه‌ی تحقیق و پژوهش فعالیت دارد.

 

 

 

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved