fbpx

تفاوت ویزا و گرین کارت؟

تفاوت ویزا و گرین کارت؟

تفاوت ویزا و گرین کارت؟

ویزا سندی است که توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا (DOS) تهیه شده و توسط یکی از کنسولگری ها یا سفارتخانه های آمریکا در سراسر جهان ارائه می شود. ویزا به مردم این حق را می دهد که به  مرز ایالات متحده  آمریکا  وارد شوند. به صورت تمبر یا مهر روی گذرنامه، این سند مسافرتی باید زودتر از موعد اعمال شود و توسط کشور تابعه  مسافر صادر شود.

افسر گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا در مرز یا فرودگاه تصمیم نهایی را در مورد اجازه ورود شخصی به این کشور می گیرد. ورود با ویزا نشان خوبی از مجاز بودن ورود است.

گرین کارت یک کارت اقامت شناسایی است که نشان دهنده توانایی دائمی قانونی شما برای زندگی و کار در ایالات متحده آمریکا است. این برای کسانی است که به دنبال سبک زندگی دائمی در ایالات متحده آمریکا هستند.

هنگامی که به شما گرین کارت اعطا می شود، چه به تازگی وارد آمریکا شده باشید و چه از داخل درخواست اقامت دائم قانونی کرده باشید، شما یک مقیم قانونی ایالات متحده آمریکا محسوب می شوید. شاید بهتر از همه این باشد که  به محض دریافت گرین کارت، هیچ کس نمی تواند مدت اقامت شما در آمریکا را محدود کند.

گرین کارت در مقابل ویزا: تفاوت چیست؟

تفاوت اصلی ویزا و گرین کارت باید در این واقعیت باشد که یکی نشان دهنده اقامت است، در حالی که دیگری صرفا سفر به ایالات متحده آمریکا را بسیار ساده تر می کند.

تاریخ انقضا و  توانایی سفر

ویزا در درجه اول به منظور سهولت در روند سفر به ایالات متحده آمریکا است. خیلی ها اشتباه می کنند که فکر می کنند این مزیت همراه با گرین کارت است اما این طور نیست. یک دارنده گرین کارت باید به طور دائم در ایالات متحده آمریکا زندگی کند، در غیر این صورت اقامت خود را از دست می دهد. 

کار کردن

گرین کارت به افراد اجازه می دهد تا در ایالات متحده آمریکا  کار کنند ، اما ، ویزا این کار را نمی کند مگر اینکه برنامه مخصوص کار یا حمایت کارمند باشد. به همین ترتیب ، گرین کارت ها زندگی پایدارتری را در ایالات متحده آمریکا ایجاد می کنند ، در حالی که ویزا فقط برای کسانی که از آنجا عبور می کنند و یا قصد دارند در یک مرحله درخواست گرین کارت کنند ، بسیار مناسب است. 

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved