fbpx

تحصیل در رشته های مهندسی در ایالات متحده آمریکا

تحصیل در رشته های مهندسی در ایالات متحده آمریکا

تحصیل در رشته های مهندسی در ایالات متحده آمریکا

دانشجویان بین المللی علاقمند به ادامه تحصیل در رشته های مهندسی در آمریکا دارای چشم اندازهای شغلی بی نظیر و بی شماری خواهند بود. رشته های مهندسی در ایالات متحده  آمریکا در حال رشد و توسعه هستند.

رشته های مهندسی زیادی در سراسر ایالات متحده آمریکا برای انتخاب دانشجویان بین المللی وجود دارد. علم مهندسی با تکیه بر علوم و ریاضیات انواع ساختارها و فرآیندها را تجزیه و تحلیل می کند همچنین به دلیل فرصت های بی شمار اشتغال از محبوب ترین رشته های تحصیلی در آمریکا هستند.

چرا در آمریکا مهندسی بخوانیم؟

دانشجویانی که در رشته مهندسی تحصیل می کنند متوجه می شوند که پس از فارغ التحصیلی طیف گسترده ای از گزینه های شغلی را پیش روی خود دارند. خوشبختانه دانشجویان مهندسی نیز دارای سطح بالایی از رضایت شغلی هستند. در مشاغل مهندسی ضمانت تغییر و تحول وجود دارد، به این معنی که دانشجویان مهندسی هرگز نگران انجام کار مشابه سال به سال نیستند.

 علاوه بر این، مشاغل مهندسی معمولاً دستمزد خوبی دارند. در واقع، حقوق اولیه  مهندسان در میان بهترین بخشهای صنعت است. فارغ التحصیلان مهندسی حقوق بیشتری از حقوق فروش ، منابع انسانی و حتی مالی دریافت خواهند کرد.

مدرک مهندسی نیز فارغ التحصیلان را با مهارت های زیادی ارتقا می بخشد. دانشجویان مهندسی مجموعه مهارتی را می سازند که می تواند به صورت روزانه استفاده شود ، مانند حل مسئله ، تصمیم گیری، نوآوری، مدیریت پروژه، مهارت کار تیمی و ارتباطات. به همین دلیل، دانشجویان مهندسی تمایل دارند در هر رشته ای که انتخاب می کنند موفق شوند.

موقعیت های مهندسی برخی از پردرآمدترین ها در ایالات متحده آمریکا هستند و فقط برای مدرک ورودی به مدرک لیسانس نیاز دارند. شرایط ورود به برنامه های مهندسی با توجه به هر کالج متفاوت است، اما موارد مشترکی وجود دارد. اکثر دانشگاه ها  به عنوان بخشی از الزامات تحصیلات عمومی خود، دانشجویان را مجبور به گذراندن دوره های ریاضی و علوم سطح بالا می کنند.

بسیاری از دانشگاهها کلاسهای مختلفی را الزامی می کنند و یا ارائه می دهند که به دانشجویان بالقوه مهندسی اجازه می دهد تا تخصص های مختلف این رشته را کشف کنند. حتی برخی از کالج ها دانشجویان را ملزم به گذراندن آزمون های مهارت ریاضی و فیزیک قبل از ورود به برنامه های خود می کنند، زیرا این مهارت ها برای رسیدن به یک مهندس موفق ضروری است.

برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در رشته مهندسی در ایالات متحده آمریکا هستند، باید تحقیقات خود را انجام دهند و برای بررسی شرایط ورود به دانشگاه و مدارک موجود، از وب سایت دانشگاه خود بازدید کنند.

در حالی که اکثر دانشگاه ها برنامه های مهندسی ارائه می دهند، گروه ها معمولاً در این رشته تخصص ارائه می دهند. اگر دانشجوی بین المللی هستید و قصد دارید در رشته مهندسی حرفه ای باشید، حتما با دانشجویان و اعضای هیئت علمی صحبت کنید تا نقاط قوت و ضعف هر برنامه ای را که در نظر دارید، تعیین کنید.

برخی از انواع متداول رشته های مهندسی ارائه شده شامل صنعتی، مکانیکی، الکتریکی، شیمیایی و عمرانی است. با افزایش محبوبیت مهندسی، زمینه های تخصصی خاصی از جمله مهندسی هسته ای، مهندسی معماری و مهندسی صدا نیز ارائه می شود.

اگرچه برنامه های مهندسی بسیاری در سراسر ایالات متحده آمریکا وجود دارد، اما تعداد کمی از آنها در بین بقیه برجسته هستند. طبق رتبه بندی اخبار ایالات متحده آمریکا، موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، دانشگاه استنفورد و دانشگاه کالیفرنیا در رتبه اول جدول قرار دارد. کانزاس برنامه هایی را در زمینه مهندسی برق و الکترونیک، فیزیک مهندسی/ فیزیک کاربردی ، علوم مهندسی و مهندسی/ مدیریت صنعتی ارائه می دهد.

شغل مهندسی

اگر گرفتن مدرک مهندسی را در نظر دارید، به زودی متوجه خواهید شد که فرصت های شغلی زیادی برای دانشجویانی که با مدرک مهندسی فارغ التحصیل می شوند، وجود دارد. خواه در رشته های مهندسی شیمی، مکانیک، عمران یا برق تحصیل کنید، تقاضای زیادی برای این مهارت های جدید کسب شده وجود دارد.

طبق اداره آمار کار برای وزارت کار ایالات متحده آمریکا، سمت های مهندسی از پردرآمدترین ها در ایالات متحده آمریکا هستند و فقط برای ورود به یک مدرک سطح  لیسانس نیاز دارند. حقوق و دستمزد متوسط ​​بسته به رشته تخصصی بین 50،000 تا 100،000 $ USD است.

همچنین طیف گسترده ای از تخصص های بالقوه در مشاغل مهندسی وجود دارد. پردرآمدترین مشاغل مهندسی در ایالات متحده آمریکا عبارتند از:

مهندسی نفت، مهندسی برق، مهندسی کامپیوتر، مهندسی هوا فضا، مهندسی شیمی، مهندسی مواد.

 

مهندسی یک راه دشوار برای تحصیل است و دانشجویان بین المللی باید آماده باشند تا ساعت های طولانی را برای مطالعه و کار بر روی پروژه ها بگذرانند. اگرچه چالش برانگیز تر از بسیاری از برنامه های تحصیلات تکمیلی است، اما تحصیل در رشته مهندسی در ایالات متحده آمریکا می تواند زمینه بسیاری از فرصت های شغلی پرسود و با ارزش را فراهم کند. 

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved