fbpx

تحصیل در رشته مهندسی محیط زیست در آمریکا

تحصیل در رشته مهندسی محیط زیست در آمریکا

مهندسی محیط زیست از زیر شاخه های مهندسی است. شناخت اثرات مخرب محیطی مثل آلودگی و پیدا کردن بهترین راه برای از بین بردن آنها یکی از ماموریت های تحصیل کردگان این رشته است. مهندسان محیط زیست در تلاشند تا بازیافت و دفع زباله بهتر شود. بر اساس آمار اداره کار ایالات متحده آمریکا، مهندسی محیط زیست در کاهش و کنترل آلودگی آب و هوا و اصلاح بهداشت عمومی تاثیر گذار بوده است.  

کشورهای غربی  از جمله آمریکا به دلیل اقتصاد گسترده و منابع موجود برای تامین نیازهای محیط زیست، مهندسان محیط زیست بیشتری را طلب می کنند. به دلیل این تقاضای زیاد، این کشورها بهترین دوره ها را در زمینه تحصیلی ارائه می دهند و پس از فارغ التحصیلی و اشتغال به کار نیز بیشترین دستمزد را پرداخت می‌کنند.

گرایش‌های رشته مهندسی محیط زیست

مهندس محیط زیست، مدیریت مهندسی، مهندس عمران گرایش محیط زیست، مهندس شیمی گرایش محیط زیست، مهندس قانون گرایش محیط زیست از جمله رشته‌ها و گرایش‌هایی است که علاقمندان به این حوزه می توانند در آنها به تحصیل بپردازند. زیرشاخه های مهندسی محیط زیست عبارتند از: مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی سازه، مهندسی حمل و نقل. 

 به عنوان یک زمینه گسترده مطالعاتی، مهندسی محیط زیست با سایر رشته ها نیز مرتبط است مانند: شیمی، زیست شناسی، ریاضیات، فناوری، جغرافیا، ایمنی عمومی و اقتصاد. مدیریت انرژی، مهندسی زمین شناسی، مدیریت پسماند، انرژی های تجدید پذیر، کشاورزی شهری، مدیریت فاضلاب از گرایش های این رشته در مقطع ارشد می باشد. البته دوره های تحصیلات تکمیلی مهندسی محیط  زیست از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است.

کسب شغل پر درآمد در این رشته اگر در کشور مناسب باشید استرس و نگرانی ندارد. مهندسان محیط زیست اغلب با دیگر مهندسان متخصص همکاری می کنند.

بهترین دانشگاه‌های مهندسی محیط زیست

دانشگاه جنوبی کلمبیا، دانشگاه بین المللی فلوریدا، دانشگاه ایالتی اورگن، دانشگاه جنوبی نیوهمپشایر، دانشگاه تگزاس جنوبی از جمله دانشگاه هایی هستند که رشته مهندسی محیط زیست را ارائه می دهند. 

در دوره کارشناسی ارشد مهندسی محیط زیست دانشجویان، دانش ساخت ماشین آلات و سیستم هایی که آلودگی را کاهش می دهد را می آموزند. اگر به فناوری و ابزار آلات و اصول ریاضی و سایر مفاهیم مربوط به علوم طبیعی علاقمند باشید این رشته درست ترین انتخاب برای شما خواهد بود.

فارغ التحصیلان مهندسی محیط زیست فرصت های شغلی در صنعت مهندسی پیدا می کنند، از جمله فعالیت در شرکت های مشاوره فنی، مدیر پروژه آب، مهندس محیط زیست، مدیر ایمنی و بهداشت، مهندس ساختمان سبز، مشاور محیط زیست.

دانشجویان رشته مهندسی محیط زیست  می توانند مهارت های اساسی مربوط به صنعت را گسترش دهند.

لازم به ذکر است پذیرش در رشته مهندسی محیط زیست در آمریکا ، یکی از خدمات شرکت وان کی ویزا  در اخذ پذیرش می باشد.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved