fbpx

تحصیل در رشته زیست شناسی( بیولوژی) در آمریکا

تحصیل در رشته زیست شناسی( بیولوژی) در آمریکا

زیست شناسی در واقع مطالعه و توصیف خصوصیات موجودات زنده و تحقیق در مورد علم موجودات زنده را در بر می گیرد.

گرایشات زیست شناسی بسیار متنوع است. زیست شناسی یا زیست شناختی، مجموعه گسترده ای از موضوعات تخصصی مانند آناتومی، بیوفیزیک، زیست شناسی سلولی و مولکولی، زیست شناسی محاسباتی، زیست شناسی و تکامل، زیست محیطی، ژنتیک، زیست شناسی دریایی، میکروبیولوژی، علوم زیستی مولکولی، علوم طبیعی، زیست عصبی، فیزیولوژی، جانورشناسی و بسیاری موارد دیگر را در بر می گیرد.

 مقطع کارشناسی زیست شناسی سه یا چهار سال طول می کشد. در برخی از دانشگاهها یک دوره کارآموزی نیز دارد. 

کسانی که تحصیل در علوم زیست شناسی را انتخاب می کنند، می توانند دانش خود را در مورد تئوری سلول، تکامل، ژنتیک و انرژی گسترش دهند. 

دانشجویان زیست شناسی می توانند در رشته های پزشکی  ادامه تحصیل دهند و بسیاری از آنها وارد آزمایشگاه های تحقیقاتی یا صنایع دارویی و بیوتکنولوژی می شوند. مشاغلی مانند اقیانوس شناس ، بوم شناس یا زیست شناس دریایی نیاز به تحصیل بیشتر در دوره کارشناسی دارند. علوم بیولوژیکی یک رشته ی تحقیقاتی است و به دانشجویان این امکان را می دهد تا فضای مورد علاقه خود را در مراحل بالاتر تحصیلات تکمیلی و دکترا پیدا کنند.

مشاغل زیست شناسی

گزینه های شغلی یک فارغ التحصیل با مدرک زیست شناسی تا حد زیادی به رزومه قوی مطالعاتی و تحقیقاتی او بستگی دارد.

گزینه های شغلی برای آنها تنها به بخش های علوم و بهداشت محدود نمی شود. فارغ التحصیلان زیست شناسی به عنوان یک محقق، یا تکنسین آزمایشگاه در صنعت یا مراقبت های بهداشتی یا آموزش و پرورش مشغول به کار می شوند.

به عنوان یک محقق، ممکن است در زمینه تولید داروهای جدید، واکسن ها و اشکال درمان پزشکی، بررسی تأثیر سوخت های زیستی در تامین غذا، بررسی چگونگی وابستگی حیوانات و گیاهان به یکدیگر  به مطالعه و تحقیق بپردازند.

فارغ التحصیلان زیست شناسی می توانند در مشاغل پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی، علوم مراقبت های بهداشتی، پرستاری و مراقبت های بهداشتی وابسته مانند فیزیوتراپی، گفتار درمانی و مشاوره رژیم غذایی اشتغال یابند. فارغ التحصیلان زیست شناسی همچنین ممکن است برای تبدیل شدن به پزشک عمومی یا مشاوران تخصصی آموزش ببینند.

دانشگاه های برتر در آمریکا که رشته زیست شناسی را ارائه میدهند عبارتند از:

 دانشگاه MIT، دانشگاه کاليفرنيا، دانشگاه کمبریج ، دانشگاه استنفورد، دانشگاه واشنگتن، دانشگاه جان هاپکینز .

لازم به ذکر است پذیرش در رشته بیولوژی  در آمریکا ، یکی از خدمات شرکت وان کی ویزا  در اخذ پذیرش می باشد.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved