fbpx

تحصیل در رشته روانشناسی در آمریکا

تحصیل در رشته روانشناسی در آمریکا

روانشناسی Psychology به کمک علوم مختلف به  مطالعه ی رفتار و ذهن و واکنش آنها در محیط می پردازد. مطالعه روانشناسی به ما کمک می کند تا بفهمیم چه عواملی، در صورت وجود، بر یک ذهنیت، یک عمل یا حتی گاهی یک شخصیت کامل تأثیر می گذارند.

از شکل گرفتن این رشته حدود دویست سال می گذرد اما به عنوان یک رشته ی پرطرفدار از زیر شاخه های علوم انسانی دانشجویان زیادی را به خود جذب می کند.

گرایشهای روانشناسی:

روانشناسی بالینی Clinical Psychology

مشاوره Counseling

روانشناسی عمومی General Psychology

روانشناسی سازمانی-صنعتی Industrial-Organizational Psychology

روانشناسی کودک Child/Developmental psychology

روانشناسی شخصیت Personality psychology

مراکز پژوهشی و تحقیقاتی رشته روانشناسی در آمریکا

انجمن روانشناسی آمریکا The American Psychological Association، بزرگترین انجمن حرفه ای و پژوهشی رشته ی روانشناسی و یکی از مهمترین انجمن های حرفه ای آمریکاست. این انجمن 137 هزار عضو دارد. مرکز تحقیقات روانپزشکی دانشگاه Columbia نیز از بیش از 400 روانشناس و روانپزشک تشکیل گردیده است.

مرکز تحقیقات روانشناسی PRSC، که متعلق به دانشگاه Houston می باشد.

کلینیکهای درمانی رفتار دانشگاه واشینگتن، مرکز تحقیقات رشد کودک CDRC مربوط به دانشگاه Texas Tech University، مرکز تحقیقات رشد کودک دانشگاه Alabama

مرکز تحقیقات اعتیاد، شخصیت و عواطف CAPER مربوط به دپارتمان روانشناسی دانشگاه Maryland، مرکز تحقیقات رشد کودک CLEVELAND از مراکز پژوهشی مهم دیگر در رشته ی روانشناسی می باشند.

دانشگاه های برتر جهان در آمریکا  برای ارائه رشته روانشناسی شامل این موارد است:

دانشگاه هاروارد آمریکا، دانشگاه استنفورد آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا برکلی آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس آمریکا،دانشگاه ییل آمریکا، دانشگاه ماساچوست آمریکا، دانشگاه میشیگان آمریکا

چرا روانشناسی بخوانید؟

پاسخ به این سوال عوامل زیادی را در بر می گیرد. در سالهای اخیر مردم به اهمیت پزشکان و روانشناسان اعتراف می کنند. روانشناسی یک زمینه جذاب و رو به رشد است که دانشجویان بین المللی بسیاری را برای پیگیری تحصیل در رشته روانشناسی به ایالات متحده آمریکا  می آورد. روانشناسی همچنین دانشجویان را به سمت خودآگاهی بیشتر سوق می دهد و به آنها در درک عملکردها و شخصیت آنها کمک می کند.

همچنین یکی از دلایل مهم این است که گزینه های شغلی زیادی برای فارغ التحصیلان این رشته مهیاست. با وجود کلیشه ها ، هر کسی که روانشناسی می خواند در نهایت یک مشاور نیست (اگرچه ممکن است بخشی از تخصص باشد). انجمن روانشناسی آمریکا بیش از 50 زیر مجموعه روانشناسی را به رسمیت می‌شناسد و گزینه های شغلی را برای دانشجویانی که در ایالات متحده روانشناسی می خوانند بسیار زیاد می کند. 

شرکت ها و سازمان های زیادی هستند که به حضور یک روانشناس در سازمان خود استقبال می کنند. ایالات متحده آمریکا همیشه در زمینه پژوهش پیشتاز بوده است. بدون شک یکی از بهترین کشورهای جهان برای تحصیل  روانشناسی در آن است. 

ایالات متحده آمریکا در هر ایالت دارای چندین کالج دارای مهارت و برنامه های روانشناسی با کیفیت بالا با تخصص های مختلف است. سیستم آموزشی ایالات متحده آمریکا تحقیقات عملی را تشویق می کند و تفکر و رشد فردی را تحریک می کند. دانشگاه ها و کالج ها در ایالات متحده آمریکا همچنین محیطی همه جانبه برای دانشجویان خود ایجاد می کنند. در سراسر آمریکا ، دانشکده هایی متناسب با بودجه های مختلف  وجود دارد و بسیاری از کالج ها نیز کمک های مالی ارائه می دهند که این اتفاق  برای بسیاری از دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در رشته روانشناسی در ایالات متحده آمریکا هستند ، راهی برای تبدیل کردن یک رویا به واقعیت است.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved