fbpx

تاریخچه روز ولنتاین

تاریخچه روز ولنتاین

 

ولنتاین مبارک!

?Will you be my Valentine

روز ولنتاین را با من می‌گذرانی؟

بله؟ پس بیایید در قرار عاشقانه‌ی امروزمان به روز ولنتاین، تاریخچه و رسم و رسومات آن سری بزنیم.

مطمئناً همه‌ی شما با روز ولنتاین آشنا هستید؛ ولنتاین، 14 فوریه، روزی پر از گل‌های قرمز، شکلات‌های قلبی شکل، کادوهای زیبا و مهم‌تر از همه روزی برای بودن در کنار همان که بیش از همه دوستش دارید، روزی برای نشان دادن عشقتان.

اما چرا ولنتاین؟ اصلاً ولنتاین که بود؟ داستان‌های زیادی در مورد این شخصیت معروف وجود دارد، بیش‌تر این افسانه‌ها ریشه‌ای در یکی از سه افسانه‌ی زیر دارند:

ولنتاین که بود؟

  1.  روایت اول به دوره‌ی کلودیوس دوم، امپراتور رم در دهه‌ی سوم میلادی بر می‌گردد. این امپراتور باور داشت که توان جنگجویی مردان مجرد بیش‌تر از توان مردان متأهل است، به همین دلیل نیز ازدواج را برای مردمانش منع کرد. سِنت ولنتاین، یکی از کشیش‌های رم با این تصمیم مخالف بود و برای همین نیز تصمیم گرفت عاشقان را مخفیانه به عقد هم درآورد. امپراتور که از این موضوع آگاه شد دستور اعدام وی را صادر کرد.
  2. در یکی دیگر از این افسانه‌ها، روز ولنتاین به مناسبت بزرگداشت قدیس مسیحی‌ای به نام سنت ولنتاین اهل ترنی بود که گفته می‌شود وی نیز به دست امپراتور کلودیوس دوم کشته شد.
  3. در داستان سوم، ولنتاین نام یک زندانی در زندان‌های رم بود. ولنتاین که از وضع برخورد زندانبانان با مردم مسیحی ناراضی بود، مخفیانه زندانیان مسیحی را فراری می‌داد. در همین میان ولنتاین عاشق دختر یکی از هم بندانش می‌شود، برای او نامه می‌نویسد و نامه‌هایش را با عبارت «از طرف ولنتاین تو» یا «From your Valentine» امضا می‌کند. ولنتاین در نهایت به دلیل کمک به زندانیان اعدام می‌شود.

 

تاریخچه‌ی ولنتاین، روز عشق:

  • برخی از مردم روز ولنتاین را به عنوان سالروز شهادت ولنتاین می‌دانند.
  • برخی دیگر باور دارند که دین مسیحیت برای جلوگیری از ترویج آیین غیر مسیحیت روز ولنتاین را جایگزین جشنواره‌ای Lupercalia، جشنواره‌ای در روم باستان، کرده است.
  • در قرون‌وسطی مردم عقیده داشتند که 14 فوریه، آغاز زمان جفت‌گیری پرندگان است، گفته می‌شود به همین دلیل نیز امروزه این روز تبدیل به یکی از رمانتیک‌ترین روزهای جهان شده است.
  • اولین کسی که به‌صورت مکتوب از روز ولنتاین به عنوان روزی برای عاشقان یاد کرد، جفری چاوسر_ شاعر انگلیسی_ بود:

او در یکی از اشعارش می‌گوید:

“For this was sent on Seynt Valentyne’s day / Whan every foul cometh ther to choose his mate”

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved