fbpx

به سوی مکالمه‌ی انگلیسی قوی‌تر

به سوی مکالمه‌ی انگلیسی قوی‌تر:

 

اهمیت مکالمه به زبان انگلیسی از بدو ورود به کشور آمریکا حس می‌شود؛ شما از همان ابتدا برای پیدا کردن چمدان، گرفتن تاکسی، دادن آدرس، سفارش غذا، خرید، پیدا کردن کلاس درس، صحبت با استاد و… به حداقل توانایی صحبت به زبان انگلیسی نیاز دارید، نه نمی‌گویم از همان ابتدا باید مانند بلبل انگلیسی صحبت کنید، نه مطمئناً از شما انتظار نمی‌رود مانند کسی صحبت کنید که از ابتدای تولدش در کشور آمریکا زندگی کرده است اما توانایی صحبت در حد رفع نیازهای اولیه برای ابتدای کار لازم است و کار شما را چند مرحله جلو می‌برد.

برای افزایش مهارت صحبت به زبان انگلیسی این چند مورد را به یاد داشته باشید و رعایت کنید:

 

  1. !Sorry, I’m still learning English

ببخشید، من هنوز در حال یادگیری زبان انگلیسی هستم!

اول این که به طرف صحبت خود بگویید که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستید، به یاد داشته باشید که این اصلاً اشکالی ندارد و چیزی از ارزش‌های شما کم نمی‌کند؛ به طور معمول همه شما را درک می‌کنند و حتی به شما کمک خواهند کرد.

 

  1. ?Sorry, but could you repeat what you’ve just said

ببخشید، می‌شود لطفاً یک بار دیگر حرفتان را تکرار کنید؟

به هیچ وجه خجالت نکشید، اگر سخن کسی را نفهمیدید از او بخواهید تا یک‌بار دیگر آن را تکرار کند، شما فقط نفهمیدید، گناهی نکرده‌اید.

 

  1. ?Can you please correct me

می‌شود لطفاً اگر اشتباه کردم حرفم را تصحیح کنید؟

از دوستان خود بخواهید که هرگاه اشتباه گرامری، تلفظی یا هر اشتباه دیگری داشتید شما را تصحیح کنند، این گونه درست مانند این است که شما تمام طول هفته در حال یادگیری مطلب جدیدی هستید؛ این بهترین راه برای بهبود مهارت انگلیسی شما خواهد بود.

 

  1. ?Could you please speak up; could you please speak a little bit slower

امکان دارد بلندتر صحبت کنید؟ امکان دارد کمی آرام تر صحبت کنید؟

فهمیدن سخن افرادی که خیلی آرام صحبت می‌کنند یا خیلی سریع حرف می‌زنند سخت‌تر است، از آن‌ها بخواهید تا یک‌بار دیگر با سرعتی کم‌تر و یا تن صدای بالاتری صحبت کنند.

 

  1. خودتان نیز بلندتر صحبت کنید:

برای این که دیگران صحبت شما را بفهمند با تن صدای بلندتری صحبت کنید؛ خجالت نکشید، اشکال ندارد اگر گرامر یا تلفظ اشتباهی دارید، با صدایی رسا صحبت کنید، آن‌ها منظور شما را خواهند فهمید.

 

  1. این قدر نگران گرامر و تلفظ خود نباشید:

بله اگر گرامر و تلفظی صحیح داشته باشید و از اصطلاحات رایج زبان انگلیسی استفاده کنید بهتر است اما اگر هنوز نمی‌توانید، این موضوع نباید مانع صحبت کردن شما شود، کار نیکو از پر کردن است، همین قدر که بتوانید منظور خود را برسانید قدم بزرگی خواهد بود.

 

  1. از پیش تمرین کنید:

اگر به قرار مهمی می‌روید، می‌خواهید از استادتان سؤالی کنید یا تا حدودی موضوع بحث را می‌دانید، از پیش برای آن تمرین کنید، گرامر، تلفظ، لغات کاربردی و… را چک کنید و سپس به قرار ملاقات بروید، این گونه اعتماد به نفس بیش‌تری پیدا خواهید کرد و برای حرف زدن آن هم به زبانی جدید اعتمادبه‌نفس از هر چیز دیگری واجب‌تر است.

 

  1. از هیچ چیزی نترسید:

نترسید و استرس نداشته باشید، ترس و استرس دشمن پیشرفت است به یاد داشته باشید چیزی که شما را نکشد، قوی‌ترتان خواهد کرد.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved