fbpx

به جنگ افسردگی ناشی از دل‌تنگی برو 6

به جنگ افسردگی ناشی از دل‌تنگی برو:

(جمع‌بندی این مبحث مهم و حیاتی)

آینده‌ای روشن پشت در ایستاده، نمی‌بینی؟ منتظر چه هستی؟ از جایت بلند شو، به استقبالش برو و در را باز کن.

چه؟ این فقط در حد حرف زدن آسان است؟ می‌خواهید؛ اما این افسردگی نمی‌گذارد؟ شما هم که نمی‌توانید به او بگویید:

ای افسردگی بلند شو برو کار دارم.

گوش که نمی‌دهد. مخصوصاً این افسردگی ناشی از دل‌تنگی برای خانه و خانواده. قرار بود همه چی پس از مهاجرت به کشور آمریکا آسان‌تر شود اما فکر دل‌تنگی را نکرده بودی؛ درست است؟

در هفته‌های گذشته چندین و چند راه‌حل برای مقابله با این افسردگی پیشنهاد کردیم، امروز می‌خواهیم این درس را جمع‌بندی کنیم و برای همیشه از شر آن راحت شویم.
  1. در جلسه اول در مورد عادی بودن این اوضاع صحبت کردیم و گفتیم دل‌تنگی یکی از عادی‌ترین احساسات بشر محسوب می‌شود پس چرا با آن مبارزه کنیم؟ به جای این کار بهتر است فقط احساسات خود را قبول کنیم.
  2. در جلسه‌ی دوم در مورد پروسه‌ی بازآفرینی صحبت کردیم و گفتیم برای کم‌تر کردن این حس بهتر است عادت‌های پیشین خود را بازآفرینی کنیم تا احساس راحتی بیش‌تری داشته باشیم.
  3. در جلسه‌ی سوم در مورد خواص دارویی فوق‌العاده به نام «دوست» صحبت کردیم. وقت گذراندن و صحبت کردن با دوستان می‌تواند احساس دل‌تنگی شما را به مقدار زیادی کاهش دهد.
  4. در چهارمین روز گفتیم که پیروی از یک برنامه آن‌هم به صورت منظم می‌تواند افسردگی شما را تا حد زیادی کاهش دهد، پس برای روزهای خود برنامه‌ریزی کنید.
  5. جلسه‌ی پنجم به سرگرمی‌ها و فراگیری مهارت‌های جدید گذشت. یادگیری مهارتی جدید می‌تواند ذهن شما را درگیر کند تا کم تر احساس دل‌تنگی کنید.

راه‌های مؤثر دیگر:

  • با خانواده و دوستان پیشین خود همچنان در ارتباط باشید اما تعادل را نیز رعایت کنید. اگر بیش‌ازحد با آن‌ها صحبت کنید دل‌تنگی‌تان بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود. پس دقت کنید که این ارتباطات بیش‌تر از ارتباطات با دوستان آمریکایی‌تان نشود.
  • بیش‌تر زمان خود را در دنیای حقیقی بگذرانید، نه مجازی. از برنامه‌های مجازی کمی دورتر شوید و مدام عکس‌های دوستان و خانواده‌تان را چک نکنید.
  • خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. شما تنها باید شبیه به خودتان باشید.
  • ورزش کنید.
  • اگر شرایط بدتر شد حتماً با مشاوری که در این زمینه تخصص دارد، صحبت کنید. نگذارید تمام تلاش‌هایتان هدر برود، شما قوی هستید.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved