fbpx

بهتر است پیش از مهاجرت به کشور آمریکا بدانید:

بهتر است پیش از مهاجرت به کشور آمریکا بدانید:

یکی از اصلی‌ترین رازهای موفقیت در انجام هر کاری، داشتن اطلاعات کافی در مورد آن است.

اگر قصد مهاجرت به کشور آمریکا را دارید و آینده و موفقیت خود را در این کشور می‌بینید، بهتر است پیش از هر اقدامی در مورد کشور، ایالت و شهر مورد نظر خود اطلاعات کافی کسب کنید و خود را برای هر سناریوی احتمالی آماده کنید تا در هنگام مواجهه با شرایط خاص آرامش خود را از دست ندهید و از قبل تمام زیروبم آن موقعیت را بشناسید.

حال بیایید به برخی از ویژگی‌های کوچک اما مهم آمریکا نگاهی بیندازیم:

  1. هیچ دو ایالتی کاملاً شبیه به هم نیستند.

دقت داشته باشید که منظور تنها تفاوت در اقلیم، فرهنگ و لهجه نیست. در کشور آمریکا هر ایالت قوانین و سیاست مخصوص خود را دارد. ممکن است هم‌زمان کاری در یک ایالت آزاد و در دیگری ممنوع باشد. پیش از مهاجرت با قوانین آن ایالت به‌خوبی آشنا شوید. در ضمن قیمت مسکن، هزینه‌های زندگی، مالیات و بازار کار هر ایالت نیز با دیگری متفاوت است.

  1. انعام دادن بخش مهمی از فرهنگ مردم ایالات‌متحده آمریکا است:

یکی از رسم‌های این کشور انعام دادن به پیشخدمت هتل، گارسون، راننده تاکسی و هر شخص دیگری که خدمتی به شما می‌کند، می‌باشد. البته اجباری در این کار نیست اما بسیار بهتر است همیشه مقداری پول نقد با خود به همراه داشته باشید و با دست‌ودل بازی تمام انعام دهید.

  1. مردم به قوانین محیط کار احترام می‌گذارند:

در این کشور خبری از خواب در ساعات کاری نیست. کارمندان همگی به قوانین محیط کار پایبند هستند و با تمام وجود سعی در پیشرفت دارند. برخی از کارفرماها می‌توانند به دلخواه گزینه‌ی مرخصی با حقوق را نیز حذف کنند و این به هیچ وجه برخلاف قوانین کشور نیست.

  1. قوانین راهنمایی و رانندگی در این کشور بسیار مهم است:

پیش از گرفتن گواهینامه رانندگی خود در آمریکا با قوانین راهنمایی و رانندگی ایالت محل زندگی خود آشنا شوید. آمریکایی‌ها مانند مردم 75% کشورها در سمت راست خیابان میرانند. سن مجاز برای اخذ گواهینامه در هر ایالت متفاوت است اما افراد 16 ساله‌ی بیش‌تر ایالت‌ها مجاز به دریافت گواهینامه‌ای محدود هستند.

  1. سیستم اندازه‌گیری در این کشور با سیستم اندازه‌گیری در ایران و بیش‌تر کشورهای دیگر متفاوت است:

واحدهای اندازه‌گیری متر، کیلومتر، کیلوگرم، سانتی گراد و… را فراموش کنید. در این کشور شما با pound، inch، foot، mile و Fahrenheit سروکار دارید.

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved