fbpx

اهمیت زبان بدن در روز مصاحبه

اهمیت زبان بدن در روز مصاحبه

اهمیت زبان بدن در روز مصاحبه

شما زمانی که برای مهاجرت به آمریکا اقدام می کنید چند مصاحبه مهم و سرنوشت ساز پیش رو خواهید داشت. ممکن است فکر کنید با جواب درست دادن به سوالات مصاحبه را موفق پشت سر گذاشته اید اما این تمام ماجرا نیست.

بیشتر از پاسخ های درست ارائه دادن زبان بدن و زبان غیر کلامی شماست که نباید از آن غافل شوید. چه مصاحبه با افسر کنسولگری باشد چه با کارفرما برای استخدام  نوع زبان بدن شما تاثیر مهمی در نتیجه ی اکتسابی خواهد داشت.

زبان بدن چیست؟

زبان بدن شامل عناصر غیر کلامی مثل لحن صدا، سرعت گفتار، مکث و حالات چهره‌ شما می‌شود. عناصر کلامی، صحبت‌های شما هستند که به‌تنهایی قدرتی ندارند. پوشش و آراستگی در بخش غیرکلامی ارتباطات نیز اهمیت بسیاری دارند.

ارتباط غیر کلامی در مصاحبه از ارتباط کلامی، مهم‌تر است. مصاحبه‌کننده، ارتباط غیر کلامی شما را زیر نظر می‌گیرد. اگر مهارت‌های ارتباطات غیرکلامی شما به‌اندازه‌ کافی خوب نباشد، دیگر اهمیت چندانی ندارد که چه قدر عالی به سؤالات پاسخ می‌دهید.  

ارتباط غیر کلامی در مصاحبه، از لحظه‌ ورود به محل مصاحبه اهمیت دارد. اگر درحالی‌که بوی سیگار می‌دهید یا در حال جویدن آدامس هستید به مصاحبه بروید، انگار از قبل یک امتیاز منفی برای خود ثبت کرده‌اید. بوی عطر خیلی شدید یا بوی ناخوشایند بدن هم بیش از حد تصورتان روی نتیجه مصاحبه، تاثیرگذار خواهد بود.

نپوشیدن لباس مناسب یا پوشیدن کفش مندرس، دومین امتیاز منفی محسوب می‌شود. صحبت کردن با تلفن همراه یا گوش‌دادن به موسیقی در زمان انتظار برای مصاحبه، می‌تواند تیر خلاص باشد.

آن‌چه که در فرآیند مصاحبه بسیار مهم است، حرفه‌ای، دقیق و با اعتماد به نفس به‌نظر رسیدن شما است. قبل از آن‌که خانه را برای مصاحبه ترک کنید، مطمئن شوید که مانند یک حرفه‌ای لباس پوشیده‌اید، آراسته و مرتب هستید، کفشتان را برق انداخته‌اید و بیش از حد، عطر نزده‌اید. (نزدن عطر از استفاده‌ بیش از حد آن، بهتر است.)

One Key Visa Inc. | All Rights Reserved